Permalänk

Nya Datorbygget Klart!

Nu är min nya dator färdig och installerad
Äntligen slapp jag min sömniga gamla P4, det var som att hoppa in i en ny bil med den nya datorn.

Mitt Nya System:

Moderkort: ABIT KN8-Ultra
CPU: AMD Athlon 64 4000+ (San Diego)
Minne: PC3200 DDR-DIMM 1024MB
Grafikort: XFX GeForce 6800XT
Nätaggregat: NorthQ 4001BX, ATX 400W
Ljudkort: Creative SB Audigy 4
Hårddiskar: Samsung SpinPoint P120S 250GB S-ATA + Samsung SpinPoint P120S 200GB P-ATA(Extern USB)
Optisk: Lite-On DVDRW SHM165P6S
OS: Windows 2000

Går som en klocka, 6800XT kortet är lite modifierat för bättre prestanda. Men dom flesta spel tuffar på riktigt bra, känns som ett bra köp
Bra siffror på 3DMark03, så det är inte mycket att klaga på.

Ytterligare ett bra datorbygge bakom mig, ingen super maskin men den duger väl till

Permalänk

Pris för kalaset?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av =ezco=
Pris för kalaset?

Ca 5.500:- men billigare gick inte att frambringa vid det tillfället, så jag känner inte att jag kunde gjort det bättre med annan konfiguration.
Allt under 6.000:- är för mig en billig bruksdator som kan spela det mesta spel

Skulle inte vilja veta vad detta bygge skulle kostat om det var en märkesdator i handeln, då räcker nog inte 5.500:- till
Man får se det så

AMD's ny processorer är grymt effektiva på värme, har 24 grader på idle i Windows och som max uppmätt 34 under 3DMarks03's CPU test.
Ganska kallt om man jämnför med min gamla P4 och för att inte prata på min andra Athlon XP 2800+ (Thoroughbred), nog för att den var snabb vid köpe tillfället så var den ingen ängel för tempen.
Nu är grafikkortet med råge datorns varmaste punkt.

Permalänk
Avstängd

Hur i fasen fick du de för 5.500kr? utan moms eller?

Visa signatur

AMD Ahtlon 64 3800+ , ATI x1600XT 256mb , 1gb crossair, 250gb