Permalänk
Medlem

sli med 7800gt kort?

jag har ett 7800gt och kanske ska köpa ett ett till grafikkort och köra sli. men eftersom 7800 knappt går att köpa undrar jag om det är möjligt att köra sli med ett 7800gt och ett 7900gt?

undrar också vad det egentligen är för skillnad att köra med grafikkort från olika tillverkare?

några synpunkter? saker man måste tänka på etc. etc.

tack

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk

Re: sli med 7800gt kort?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kakan86
jag har ett 7800gt och kanske ska köpa ett ett till grafikkort och köra sli. men eftersom 7800 knappt går att köpa undrar jag om det är möjligt att köra sli med ett 7800gt och ett 7900gt?

undrar också vad det egentligen är för skillnad att köra med grafikkort från olika tillverkare?

några synpunkter? saker man måste tänka på etc. etc.

tack

Du kan köpa mitt gainward 7800gt kort, köpte mej ett 7900gt kort för en vecka sen!

Permalänk
Medlem

nog inte aktuellt att köpa något föränn till hösten, behöver lite kosing för att köpa ett till kort. det är klart att man alltid kan köpa begagnat, men det känns nog bättre att köpa retail så man har gällande garaantier och lite sånt... det är därför jag vill ha info på hur det fungerar med andra kort?

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem

Du kan iaf inte köra med ett 7900gt och ett 7800gt.

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThirddOracle
det går ju visst att köpa ett 7800gt idag!!

Ja, men de finns inte i lager....för att 7800gt har slutats tillverkas.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

jag undrar också om man kan köra 2 st 7800gt i SLI även fast det är olika tillverkare? eller måste det vara samma märke, bios osv??

Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kakan86
nog inte aktuellt att köpa något föränn till hösten, behöver lite kosing för att köpa ett till kort. det är klart att man alltid kan köpa begagnat, men det känns nog bättre att köpa retail så man har gällande garaantier och lite sånt... det är därför jag vill ha info på hur det fungerar med andra kort?

Grafikkort går inte sönder lätt! svårt att få det gå sönder, måste få rätt hög värme på det förän det går sönder!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stefanken
Grafikkort går inte sönder lätt! svårt att få det gå sönder, måste få rätt hög värme på det förän det går sönder!

finns ju andra faktorer mer än värme....

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk

du kan köra ett 7800GT + 7800GT sen om det är olika tillverkare spelar ingen roll. däremot så funkar ej 7900GT + 7800GT ovasett om det är samma tillverkare.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Hur mycket märker man av att köra med 2 7800GT kort? Har möjligheten att göra detta inom kort men vet inte om de ger det lilla extra?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Packardebell IXTREME 8340 | AMD Athlon64 3500+ | NEC DVD-RW 3530 | 2x512MB ddr400 pc3200 | Seagate 250GB SATA | Geforce 6800le 256MB PCIe | Sound Blaster Audigy SE | Razer Diamondback | altec lansing 251 | hp pavilion mx70