Vad är det pinsamaste du gjort i ett spel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Supra-GeeK

Offtopic:

Tycker nästan att wow har blivit det nya CS, där folk kallar varandra n00bs i chatten varje sekund, och enligt mig har folk en allt för seriös inställning när de spelar, jag menar herregud, det är bara ett spel! Om jag råkar orsaka en wipe ngn gång behöver väl inte betyda att himlen trillar ner? Eller är jag helt fel ute? Är det jag som har en allt för oseriös inställning?

Håller med om att WoW har blivit det nya CS, så mycket småungar som kallar varandra för "fittn00bs" och så vidare.

Men att folk skulle ha en för seriös inställning håller jag inte med om. När man raidar t.ex MC eller någon annan större instance och någon t.ex aggrar mobs man inte skulle ta just då, eller man kanske går för nära en boss, det är jäävligt irriterande, visst är det ett spel, men en sådan whipe innebär cirka 15 minuter till innan man kan fortsätta.

IMO så kan man aldrig vara för seriös med ett spel, det finns däremot för oseriösa spelare som helt klart inte borde spela spel över internet. Exempel på dessa finns i Starcraft (där jag själv ser det tydligast) spelare som kanske loggar in en gång i veckan för att spela några matcher 2on2, har kanske ingen allie online och därför kör med randomallie, då har han i princip förstört den matchen helt och hållet eftersom han förmodligen är helt värdelös på spelet och på så vis även gör sin allie jävligt irriterad, förutsatt att inte båda två är oseriösa spelare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Supra-GeeK
Spelet jag tänker prata om nedan är World of Warcraft, ni som inte gillar det spelet kan hoppa över detta inlägg!

Var maintank i ZG och var taggad o vi körde på, sen så dyker en portal upp och jag tror vi ska summona någon. Det var tal om att vi behövde healers, så jag tänkte att jag skulle vara snäll o hjälpa till, men ack så fel jag hade. Precis när jag klickar så ser jag "Portal to stormwind".

Hela raiden blev lagom förvånade kan jag ju säga. Dock inga arga reaktioner och folk som började kalla en n00b som man hör rätt mkt i detta mycket underhållande spel.

Men men, jag bara skrattade och fick ta mig ner till instansen igen

Offtopic:

Tycker nästan att wow har blivit det nya CS, där folk kallar varandra n00bs i chatten varje sekund, och enligt mig har folk en allt för seriös inställning när de spelar, jag menar herregud, det är bara ett spel! Om jag råkar orsaka en wipe ngn gång behöver väl inte betyda att himlen trillar ner? Eller är jag helt fel ute? Är det jag som har en allt för oseriös inställning?

Misstag är okej, så länge de inte upprepar sig!

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Vet inte om någon redan postat något liknande men jag orkar inte läsa igenom 10 sidor. På gamla goda tiden då jag var liten och dum och min storebror spelade Diablo 2 på battle.net fick jag köra på hans konto (så jag fick lösenordet). En sen natt så var det någon som hette *Blizsard (kommer inte ihåg exakt hur det stavades, men någon fult medveten felstavning av blizzard var det) som sa "new patch tomorrow! If you do not give me your account name and password youll acount will be lost!". Så jag tänkte vara snäll mot min storebror och gav bort hans acc med hans gubbar och items. Fan vad sur han var sen.

Tror alla fatta men om det var någon som inte fatta så var det helt enkelt någon som fakade. En ny patch skulle inte komma imorgon och man behövde verkligen inte ge bort sitt konto för att få behålla det. Jag blev helt enkelt lurad.

Visa signatur

Amd Athlon XP 2600+, MSI K7N2 Detla series, ATI AIW 9700pro, Seagate 120GB Barracuda 7200.7, XP pro SP2.

Permalänk

När mina tjejkompisar spöar mig i tekken:( Irriterande när man äger spelet och spelar som ett freak:P Btw någon mer än jag som tycker Tekken 5 e LÖJLIGT svårt? Och nej jag är inte dålig faktiskt:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fjulll
Vet inte om någon redan postat något liknande men jag orkar inte läsa igenom 10 sidor. På gamla goda tiden då jag var liten och dum och min storebror spelade Diablo 2 på battle.net fick jag köra på hans konto (så jag fick lösenordet). En sen natt så var det någon som hette *Blizsard (kommer inte ihåg exakt hur det stavades, men någon fult medveten felstavning av blizzard var det) som sa "new patch tomorrow! If you do not give me your account name and password youll acount will be lost!". Så jag tänkte vara snäll mot min storebror och gav bort hans acc med hans gubbar och items. Fan vad sur han var sen.

Tror alla fatta men om det var någon som inte fatta så var det helt enkelt någon som fakade. En ny patch skulle inte komma imorgon och man behövde verkligen inte ge bort sitt konto för att få behålla det. Jag blev helt enkelt lurad.

HAHAHA !!

dagens garv

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

råkade nuka min vän på Zero hour och det var inte 1 nuke det var 3 st :(, han svarde med att säga woot på vent och jag fick 3 scuds på mig.
efter det så började vi anfalla varandra och motståndarna undrade vad vi gjorde ^__^

Visa signatur

Gammal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fjulll
Vet inte om någon redan postat något liknande men jag orkar inte läsa igenom 10 sidor. På gamla goda tiden då jag var liten och dum och min storebror spelade Diablo 2 på battle.net fick jag köra på hans konto (så jag fick lösenordet). En sen natt så var det någon som hette *Blizsard (kommer inte ihåg exakt hur det stavades, men någon fult medveten felstavning av blizzard var det) som sa "new patch tomorrow! If you do not give me your account name and password youll acount will be lost!". Så jag tänkte vara snäll mot min storebror och gav bort hans acc med hans gubbar och items. Fan vad sur han var sen.

Tror alla fatta men om det var någon som inte fatta så var det helt enkelt någon som fakade. En ny patch skulle inte komma imorgon och man behövde verkligen inte ge bort sitt konto för att få behålla det. Jag blev helt enkelt lurad.

Hur gammal var du då?

Permalänk
Medlem

har inte läst allas pinsammheter (orkar inte läsa 9 sidor)

men mitt pinsammaste spelminne är nog när jag blev skjuten med en granat i handen i spelet Americas Army...hela mitt team som satt i en samlad trupp omkring mig dog...ajaj...det blev en "disconnect from server" efter det.

Permalänk
Medlem

Jag gjorde en hyffsat pinsam grej för någon månad sedan.
Min sambo kom på mig att jag staplade nakna lik ovanpå varandra i Oblivion.
Hon frågade typ vad tusan jag höll på med?
Jag svarade lite snabbt att jag byggde en barrikad.
Pervo fick man i svar... inte så oväntat kanske .

Permalänk
Medlem

haha...du tog mig iallafall "jag bygger en barrikad"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lyrisius
Jag gjorde en hyffsat pinsam grej för någon månad sedan.
Min sambo kom på mig att jag staplade nakna lik ovanpå varandra i Oblivion.
Hon frågade typ vad tusan jag höll på med?
Jag svarade lite snabbt att jag byggde en barrikad.
Pervo fick man i svar... inte så oväntat kanske .

heheh Rroligaste *zkrattar*

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

TK:at en del i CS....

Permalänk
Avstängd

Haha för ett tag par dagar sen, så raidade vi MC, och vid trashmobsen efter baron geddon, så jag kör nästan alltid window mode, och så skrev en på msn så glömde jag av att hade på auto run
så sprang rakt in i mobsen framför oss så vi whipade!

vågade inte berätta den sorgliga sanningen sen till raidleadern så stängde av ts och wow fort som fan, så det såg ut som att jag hade internet probs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krill3
Haha för ett tag par dagar sen, så raidade vi MC, och vid trashmobsen efter baron geddon, så jag kör nästan alltid window mode, och så skrev en på msn så glömde jag av att hade på auto run
så sprang rakt in i mobsen framför oss så vi whipade!

vågade inte berätta den sorgliga sanningen sen till raidleadern så stängde av ts och wow fort som fan, så det såg ut som att jag hade internet probs

haha!...har ju aldrig spelat wow...men damn! fattade inte ett piss av vad du skrivit

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaWoo
haha!...har ju aldrig spelat wow...men damn! fattade inte ett piss av vad du skrivit

haha okej ska förklara

jag och min 40 mannar grupp gjorde Molten Core (en instans).
jag brukar köra window mode så skrev plötsligt någon på msn så jag svarade, samtidigt som detta, hade jag på Auto-run, så jag sprang in i grupp fiender som döda mig, samt hela 40 manna gruppen

Permalänk
Medlem

hehe...okej nu förstår jag

Permalänk
Medlem

Rätt länge sen...

Spelade RA2 när den precis släppts... jag och en plare mot tre datorer och vi spaleda på (var första gången jag spelade det...)

Så jag fixade allt man skulle ha vad beträffade bygnader och så dök Iron Curtain upp...

Dum som jag var trodde jag att det var ett vapen och beslöt mig för att prova den på den jättestora gruppen med tanks som de tre datorerna sparat ihop för att anfalla oss med...

sagt och gjort och vi dog....

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Rätt länge sen...

Spelade RA2 när den precis släppts... jag och en plare mot tre datorer och vi spaleda på (var första gången jag spelade det...)

Så jag fixade allt man skulle ha vad beträffade bygnader och så dök Iron Curtain upp...

Dum som jag var trodde jag att det var ett vapen och beslöt mig för att prova den på den jättestora gruppen med tanks som de tre datorerna sparat ihop för att anfalla oss med...

sagt och gjort och vi dog....

Haha ojdå

Permalänk
Medlem

Hehe.. Har väl inte gjort nåt spec. pinsamt i nåt spel utom några teamkills i cs då och då.

En annan grej, dock inte i ett spel menmen. Och det var inte jag heller... jaja.

Var på ett lan med en gång, litet lan 10-15 pers. Kylskåpet är paj, så det är avstängt. Men det funkade att ha mat där då alla hade sina frysta panpizzor kylde ner en del. Sen kommer en smart jävel och undrar varför inte kylskåpet är på. Slår på kylen och alla datorer dör.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk

När en klasskamrat testade BF 2 på en mässa, så slängde han sig över en dator och började lira över nätet. Han berättade att det si och så skillnad i BF2 än BF 1942. Det första han gjorde var att han körde över ALLA i hans lag med en Humvee i 300 knyck! (enligt han) Jag skrattade så jag låg dubbelvikt efter att han förklarade vad han egentligen gjorde. Han trodde dom var fiender, men det var hans lag.

Han blev bannad.

Men...är det så att en i laget i BF2 är general och andra följer efter och skyddar han? Dom blev tydligen sura på min klasskamrat för att han körde över generalen...han säger då så.

Permalänk
Medlem

Det pinsamaste jag gjort var att jag röck till när jag spela F.E.A.R. så att ryggstödet till stolen gick sönder, "när tjejen är uti trappan".

Permalänk
Avstängd

Pinsammaste jag gjort är att spela unreal tournament och faktiskt installera det på min hårddisk och låta det ta plats, hade kvar det i 3 dagar också, jag skäms!

Visa signatur

Fel forum!
Word

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murkelbarnet
När mina tjejkompisar spöar mig i tekken:( Irriterande när man äger spelet och spelar som ett freak:P Btw någon mer än jag som tycker Tekken 5 e LÖJLIGT svårt? Och nej jag är inte dålig faktiskt:P

Det e ju jättelätt, med alla chars!

Aja vad har man gjort för pinsamt i spel. Somnade i WoW i Molten Core(40 mans raid) men vaknade utan att ha orsakat nån skada.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
IMO så kan man aldrig vara för seriös med ett spel, det finns däremot för oseriösa spelare som helt klart inte borde spela spel över internet. Exempel på dessa finns i Starcraft (där jag själv ser det tydligast) spelare som kanske loggar in en gång i veckan för att spela några matcher 2on2, har kanske ingen allie online och därför kör med randomallie, då har han i princip förstört den matchen helt och hållet eftersom han förmodligen är helt värdelös på spelet och på så vis även gör sin allie jävligt irriterad, förutsatt att inte båda två är oseriösa spelare.

Det är ju råtöntigt.
Menar du på fullaste allvar att ifall man inte är skillad och riktigt duktig ska man inte spela 2on2? (eller annat med andra spelare) Det är ju absurt.
Jag började så i q3ra och blev bra genom att suga ordentligt i några månader. Det är ju fan enda sättet att få lite träning, dessutom kanske inte alla har lust att träna varje dag. Ska de då inte få vara med för att de är för dåliga?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
Det måste nog vara att jag inte klarar ett datorstyrt lag på Easy i WC3...
:s

Datorstyrda laget är ungefär lika svårt på easy som hard ju, rätt svåra datormotståndare, men de gör samma saker hela tiden, vilket gör att man kan använda detta mot dem för att på så sätt enkelt vinna.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hehejaa
Pinsammaste jag gjort är att spela unreal tournament och faktiskt installera det på min hårddisk och låta det ta plats, hade kvar det i 3 dagar också, jag skäms!

Unreal Tournament är det absolut inte något som helst fel på.

Mest pinsamma? döda halva min clan i Lineage 2 med en AOE. :/

Permalänk

Inte jag, men mitt ex när hon lirade Wind Waker.

Startar kuben och lirar lite på min save, då hon passerar förbi tvn och utbrister, "Men?! Finns det segel till båten?" Tydligen har hon suttit och kört analogen från höger till vänster med båten under hela spelet i princip...

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Hade klarat av storyn i GTA:SA så började jag med en ny sparning om jag ville köra lite storyuppdrag. Och det första jag gjorda var att av vana spara över sparfilen då jag hade klarat det mesta.

Citat:

Jag och en kille var ensamma kvar mot 2 CT på inferno och vi hade lyckats ta ut massor i deras lag så vi var väl säkra på att ta dom sista

Så jag gick uppför en gata och tänkte lobba en granat in i ett hörn. MEN ! så lyckades jag kasta den i väggen så stutsade den snett bakom mig.. RAKT PÅ LAGKAMRATEN. Stutsade i hans huvud mitt emellan oss båda. Han tittade bara rakt ner på granaten. . såg så sjukt kul ut. Sen dog vi båda

Jag garvade hela dan åt det ;D . . sen dess har jag inte lirat på den servern.

hehe... nästan samma sak hände mig i CoD2 (i singelplayer dock ). skulle kasta en granat... just då kom en lagkamrat och sprang förbi och jag lyckades få granaten att studsa på honoms huvud. Blev lite sur när jag upptäckte att granater sprängde ca 10 typer från mitt lag i luften.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Kan folk sluta säga "Spelade spel X". Skämtet är gammalt, och har förekommit på typ varannan sida. Det är INTE KUL! NEJ! Vi skiter i om ni inte gillar CS, dra upp något som är intressant att läsa istället.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio