Ryskradio i 5:1 system ! ! !

Permalänk

Gillar språket...

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition @ 4Ghz // Gigabyte GA-890GPA-UD3H // Gigabyte Radeon AMD 6850 // Corsair Dominator DDR3 2x2GB PC12800 // Samsung SpinPoint F3 500GB // Corsair CMPSU-650TX 650W // Eizo FlexScan S2431W + NEC MultiSync LCD20WGX2 // Logitech Z-5400 // Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer

Permalänk

hoho..har precis samma problem..och senas igår kväll fick jag in "lungt" piano musik när jag skulle sova..sket på mig och trode det spöka i huset(har själv ett piano utanför rummet) så den musiken vart inte så lungt för min den..Och även mina högtalare "smäller" då och då.

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | Corsair Powersupply 650W Black | Asus P5Q Pro | Intel Core™ 2 Quad Q9550@2.83GHz | Corsair TWIN2X 6400C4DHX DDR2, 4096MB | Radeon HD 4870, 1GB

Permalänk
Medlem

hehe, jag blev skiträdd jag med som jag skrivit tidagare då jag hörde sorliga körstämmor en sen natt när allt var tyst. knaster och smällande ljud skapar min lysrörsskrivbordslampa då den "startas".

Visa signatur

ASRock 939DualSATA2 | AMD Athlon 64 3700+ San Diego @ 2,75 GHz| Twinmos 1024 MB DRR400 | PowerColor HD 2900 Pro @ 700Mhz | Samsung SATA 400 GB X 2 + Samsung SATAII 300GB | Samsung SyncMaster 940B | Zalman CNPS7000B-Cu | Corsair 520W | Antec Sonata I | ADDA 120mm

Permalänk
Medlem

Har också samma problem och ett x-530.

Lösnign till rysska/finska/tjekisk radio: Köp ett Nätavstörnings filter kombinerat med överspänning skydd på clas ohlsson. ca 200 :-

Radion försvann nästan helt, hörs knappt alls när det väl hörs.

Knäppningarna beror på att det blir små strömspikar i elnätet när man slår av en lampa eller liknande.

Lösningen till detta kan tex vara att byta ut ofta använda strömbrytare till dimmers då detta eliminerar risken för ljusbågar som annars uppstår i vanliga strömbrytare. Jag har också upptäckt att om man kopplar in datorn och högtalarna på olika proppar så försvinner knäppandet också men inte vidare logiskt..

Ena annan grej är att om man inte har 5.1 systemet inkopplat itll datorn utan säg en liten radio på batterier så får du varken rysskradio eller knäppen. Men när jag kopplade in en cd spelare i väggutaget som jag körde via 5.1´et så kom knäppen tillbaka..

Forskar fortfarande... lycka till

Visa signatur

2600k@ 4,4 Vattenkylt med en Noctua 120mm @ 7v. 16 gig Corsair Dominator. GTX 1050 Ti Passivtkylt. Corsair RM550 80 Gold. Corsair M4 ssd 256 gig. Asus Sabertooth p67. (Takfläkten låter mer än själva datorn).

Permalänk
Medlem

Intressant inlägg FLoz!

Har fått en ledtråd till vart det är ifrån och kanske vilken frekvens!!
Hörde nått om radio i hela världen från mina högtalare nyss.
Det lät som reklaminfo för kanalen som den sändes på, och så sa han en webbsdeadress www.rfi.fr!!
Så det verkar vara franskt, intressant. Någon här som kan franska?

Visa signatur

ASRock 939DualSATA2 | AMD Athlon 64 3700+ San Diego @ 2,75 GHz| Twinmos 1024 MB DRR400 | PowerColor HD 2900 Pro @ 700Mhz | Samsung SATA 400 GB X 2 + Samsung SATAII 300GB | Samsung SyncMaster 940B | Zalman CNPS7000B-Cu | Corsair 520W | Antec Sonata I | ADDA 120mm

Permalänk
Medlem

Har kopplat in mitt X-530 nu, som tur får man inte in någon utländsk radio.

En offtopic fråga: Någon som vet hur man får stereoljud i alla högtalarna, ex. när man lyssnar på winamp. Jag vet att stereo endast är för två högtalare, men det ska gå att fixa så att det kommer ljud från alla högtalare. 5.1 fungerar i filmer som har 5.1-ljud så funktionen är aktiverad.

Har sökt lite i forumet och det står att man ska allow hardware acceleration, den var redan aktiverad och det hjälper inte. Har läst att winamp 3.x ska funka, men det föredrar jag inte nergradera mig till.

Permalänk

Det här är ett känt problem som Logitech vet om.... men vad man ska göra verkar man inte veta.

Jag ska reklamera mina sen. Irriterande.

Permalänk
Medlem

Sådana här trådar får mig alltid att le och smågarva

Fixa bättre grejor och köp inte skräp, dra kablarna ordentligt och trassla inte ihop dom bredvid teknik.

En riktig stereo som är okey skärmad BEHÖVER inte kosta massor.

Tror rekordet i denna kategorin här på SweC var en snubbe för över ett år sen som insisterade att han fick bild på sin Tv...trots att dragit ur antensladden och (har jag för mig, elen oxå)

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Köper inte att han drog ut elen. Det krävs ganska hög spänning för att "elektronkanonen" ska fungera.

Jo visst, mina högtalare kostade 700 spänn. Men de ger mycket prestanda för pengarna. Medans kvalitetn är lidande.

Ska en vacker dag köpa Z-5400 till DVD. Men datorn får ha kvar budget systemet.

Visa signatur

ASRock 939DualSATA2 | AMD Athlon 64 3700+ San Diego @ 2,75 GHz| Twinmos 1024 MB DRR400 | PowerColor HD 2900 Pro @ 700Mhz | Samsung SATA 400 GB X 2 + Samsung SATAII 300GB | Samsung SyncMaster 940B | Zalman CNPS7000B-Cu | Corsair 520W | Antec Sonata I | ADDA 120mm

Permalänk
Medlem

finns det inte typ avskärmade högtalarkablar som man använder i bilstereo byggen, för att inte få störningar från slutstegets kablar , kanske skulle funka med sånna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tim19
Köper inte att han drog ut elen. Det krävs ganska hög spänning för att "elektronkanonen" ska fungera.

Jupp, så tänkte jag oxå när jag skrev ett svar där jag frågade om han glömt medicinera.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Jag har också ett Logitech 5:1 (vet ej va de heter mer specifikt) system och ibland hör man nått lite lågt som låter som ett radioprogram på nått konstigt språk. Vet ej om dom pratar ryska men jag har samma problem lr vad man ska kalla de!

Visa signatur

E5200 @ 3.3GHz, MSI P45, Radeon 4850, 700GB HDD, 450W Huntkey

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HighLander
När jag körde buss underjord här i LKAB gruvan i malmberget 1989 fick man in radio (p3) på vissa ställen...600-800 meter under ytan?!?
Fast jag tror det kom från borraggregaten...antennen på bussen tog in det dom mottog i radio, inge bra mottagning dock men man kunde höra radion med brus

Det är väl inte alltför konstigt, i malmbergsgruvan är det full mottagning på mobilen 1000 meter under markytan (ca 700-800 meter under havsytan), inte otänkbart att man kan få in radio också

har dock ingen aning om hur de lyckats med det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TraXtR
Jag har också ett Logitech 5:1 (vet ej va de heter mer specifikt) system och ibland hör man nått lite lågt som låter som ett radioprogram på nått konstigt språk. Vet ej om dom pratar ryska men jag har samma problem lr vad man ska kalla de!

Det var säkert radio från något land.

Då jag sällan har högtalarna på lägsta volymen hör jag numera aldrig konstig radio i bakgrunden.
Men nu drabbas jag av ett nytt fenomen som är lagom drygt
Nu är det nämligen så att om jag skruvar upp volymen och skrollar med musen på någon webbsida och grafikkortet visar antagligen 999 FPS så brummar det i högtalarna.
Kanske det brummar i 999 per sekund, antar det. Lika dant är det i BF2 menyn där det också blir 999 FPS hela tiden.

Så att min dator kan brumma när jag skrollar, känns lite som en bilmotor typ som gasar då
Kul men jäkligt störigt i längden.

Visa signatur

ASRock 939DualSATA2 | AMD Athlon 64 3700+ San Diego @ 2,75 GHz| Twinmos 1024 MB DRR400 | PowerColor HD 2900 Pro @ 700Mhz | Samsung SATA 400 GB X 2 + Samsung SATAII 300GB | Samsung SyncMaster 940B | Zalman CNPS7000B-Cu | Corsair 520W | Antec Sonata I | ADDA 120mm

Permalänk
Medlem

Min polare fick in finska nyheter/radio i sina gammla 2.1 högtalare

Permalänk
Medlem

Har exakt samma sak... logitech X530...
Vet inte om det är ryska med det brukar vara någon kvinna som talar ett språk som låter lite som ryska.... det är bara radioprat, ingen musik.
Det roliga är att jag bara får in det när volymen på högtalarna är 0 eller väldigt låg... höjer jag ljudet på högtalaran sänks ljudet på rösten...
Prövade plugga ur nätverkskabeln men det hjälprte inte...
pluggade ur alla högtalare utom de främre och ändå ryssradio...
Tror att det måste komma via elnätet!..

Permalänk
Medlem

En polare till mig har X530, och för cirkus ett år sen så lanade vi hos han. As-trötta som vi var satt vi och... gjorde inte så mkt.
Helt plötsligt börjar det sändas radio-trafik på typ tjeckiska eller dyl inte nu komerciell radio, utan mera typ som Båt eller dyl.
Fy fan vad rädda vi blev, för det är inte ett vackert språk precis.
Har även hänt på senare tid att han fått in Norska och finska.

Rätt coolt egentligen

Permalänk

Re: Ryskradio i 5:1 system ! ! !

Aaa.. Tjena!

Jag har ett precis lika högtalar system och precis lika problem. Man blir för faan tokig på det här. Jag kmr att bli mentalt störd om jag inte får bort det.

När man inte spelar musik, och ryskarna pratar tillräkligt högt, blir det rundgång och det börjar pipa och man får skit ont i huve'...

Jag har provat både flytta på sladdarna och avskärmat med aliminium folie. Inget funkar, vad gjorde du för att det skulle sluta låta?? lr har inte du heller lyckast få tyst på de jävla kommunisterna?! (No hard feelings, I hope)

Och förresten, FLoz?!
Är det verkligen värt att lägga ut 200:- på ett nätavstörnings filter kombinerat med överspänning skydd?...

Permalänk
Avstängd

FUCKING KGB!!! they are coming after u.. run Forest run.....

hahahah!!

Visa signatur

XION 600watt SLI - Asus P5N32-SLI SE Deluxe - E6400 core2duo - TWIN2X 6400 ddr2 800Mhz 2048mb - 2x Asus 7950GT 512mb "1gb" - 250+250Gb sata2 16mb cache - Creative X-fi audio - Creative GigaWorks progamer 5.1

Permalänk

Re: Re: Ryskradio i 5:1 system ! ! !

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bettypower
Aaa.. Tjena!

Jag har ett precis lika högtalar system och precis lika problem. Man blir för faan tokig på det här. Jag kmr att bli mentalt störd om jag inte får bort det.

När man inte spelar musik, och ryskarna pratar tillräkligt högt, blir det rundgång och det börjar pipa och man får skit ont i huve'...

Jag har provat både flytta på sladdarna och avskärmat med aliminium folie. Inget funkar, vad gjorde du för att det skulle sluta låta?? lr har inte du heller lyckast få tyst på de jävla kommunisterna?! (No hard feelings, I hope)

Och förresten, FLoz?!
Är det verkligen värt att lägga ut 200:- på ett nätavstörnings filter kombinerat med överspänning skydd?...

Skaffa ferritring och kräng på kablarna. Nätavstörningsfilter är också kung. Köpte en för 200 på clasohlson.
Har själv ett logitech 530 och hade stora problem med finsk radio. Idag har jag inga problem alls längre.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

På mitt 2.1 system hör man radiokanalen NRG, fast bara i ena högtalaren! Men det låter väldigt lågt så det stör inte särsklit mycket!

Visa signatur

Amd athlon64 X2 3600+ | Abit NF-M2S | Albatron 7600Gt 256Mb | Corsair valueram 2048mb |

Permalänk
Medlem

Haha, kommer ihåg när jag hade detta problem med för ca 1.5 år sedan i mitt 2.1 system från creative. Några nätter när tankningen var på topp så sattes radioskiten på. Jobbigaste var att de kunde prata så fruktansvärt högt ibland.
Men jag vet inte om min var rysk eller finsk, hade nog inne en kinesisk eller japansk kanal.

Ni skulle hört kommentarerna man fick från polarna. De trodde jag blivit tokig.
Den ända lösningen jag hade var att plugga ur dem å kasta dem i golvet en gång. Efter det hörde jag varken kineser eller någon musik.
Blev till att köpa ett par hörlurar istället

Permalänk
Medlem

Min kompis har samma "problem" med sitt http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=LOGS200... j*vligt coolt enligt mig

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk

Re: Re: Re: Ryskradio i 5:1 system ! ! !

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Skaffa ferritring och kräng på kablarna. Nätavstörningsfilter är också kung. Köpte en för 200 på clasohlson.
Har själv ett logitech 530 och hade stora problem med finsk radio. Idag har jag inga problem alls längre.

Okej, jag litar på dej då...
Pallar bara inte de där jävla rösterna hela tiden...
Nu får det vara slut på det då, jag skaffar mej ett nätavstörningsfilter

Permalänk
Medlem

Jo detta har hänt mig en gång men det var nog inte rysk radio eller nåt sånt men nåt var det, hörde små små röster i mitt rum när jag skulle sova var säkert 11år kanske mindre men vi hade ett gammalt hp system tror jag och två högtalare, Sökte som fan efter ljudet och det kom från högtalarna men bara jävligt lågt. Rök ur skarvdosan ur väggen för var små skraj.

Permalänk

Re: Re: Re: Re: Ryskradio i 5:1 system ! ! !

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bettypower
Okej, jag litar på dej då...
Pallar bara inte de där jävla rösterna hela tiden...
Nu får det vara slut på det då, jag skaffar mej ett nätavstörningsfilter

Glöm inte ferritringar också. http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?dok=10327.htm

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

hehe, låter som man inte skall ha sett på Poltergeist eller the Ring när man går och lägger sig med de högtalarna på

(om man inte vill ha brunt i byxan )

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
hehe, låter som man inte skall ha set på Poltergeist eller the Ring när man går och lägger sig med de högtalarna på

(om man inte vill ha brunt i byxan )

Tja, personligen blir man inte så rädd av finsk polkamusik även om det är sent på natten.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Tja, personligen blir man inte så rädd av finsk polkamusik även om det är sent på natten.

Är man svårartad polka-fobiker så är man.

Visa signatur

~Pelle~