Windows Media Player 11 beta 2 ute

Permalänk
Hedersmedlem

Windows Media Player 11 beta 2 ute

Inte en dag för tidigt.

---
Windows Media Player 11 for Windows XP offers you unmatched choice and flexibility for your digital media. Easily manage your libraries of digital music, photos, and videos on your computer, and then sync with a variety of portable devices so you can enjoy it all wherever you want. Windows Media Player 11 is designed to work with all versions of Windows XP with Service Pack 2, including Windows XP Home Edition N and Windows XP Professional N.

PLEASE NOTE: If you use Windows Media Player to access a favorite online store, some are not available for this beta release. The following stores are available in the Windows Media Player 11 beta release: Audible, eMusic, f.y.e., Live365, Movielink, MSN Music, MusicGiants,Napster, Passalong, Puretracks, URGE, VidZone, Wal-Mart and XM Radio. For more information, see the Readme.
---
Installera den alltså inte om du använder onlinebutikerna, eftersom inga svenska sådana ingår i denna build!

Mer info -> http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/player/11/defau...

Tanka -> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=bcf8...

Direktlänk -> http://download.microsoft.com/download/3/D/6/3D626581-734B-40...

Permalänk
Medlem

Tackar för infon, dock är det inget jag tänker infektera min burk med

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Inaktiv

jag tycker att det är bra, snyggt och simpelt

Permalänk
Medlem

Bra, snyggt och allt. Har använt 11:an ett bra tag nu. Håller kanske inte samma klass som amaroK, lite synd att den inte finns till Win.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
jag tycker att det är bra, snyggt och simpelt

Dito

Edit: För musik alltså, inte videor...

Permalänk
Inaktiv

Alla har vi våra brister xD

Permalänk
Medlem

Föredrar WMP11 före iTunes, Mer tilltalande.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

har wmp11 alla möjliga inbyggda decoders som i vlc?

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ettis
har wmp11 alla möjliga inbyggda decoders som i vlc?

Nej det har det inte

Permalänk
Medlem

Hjälp, hur gör man så man kan dubbelklicka i playlisten utan att den hoppar till den där meningslösa undermenyn? Är flera irriterande saker med det där "Now Playing" som gör att det inte flyter mellan flikarna. När man dubbleklickat så går det ju inte längre att hoppa fram och tillbaka i listan heller. Störande det här.

Annars gillar jag den...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foggy
Hjälp, hur gör man så man kan dubbelklicka i playlisten utan att den hoppar till den där meningslösa undermenyn? Är flera irriterande saker med det där "Now Playing" som gör att det inte flyter mellan flikarna. När man dubbleklickat så går det ju inte längre att hoppa fram och tillbaka i listan heller. Störande det här.

Annars gillar jag den...

Jag är inte med på var någonstans i WMP du menar. Kan du förklara lite bättre så även jag förstår?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Jag är inte med på var någonstans i WMP du menar. Kan du förklara lite bättre så även jag förstår?

Ja, förklaringen blev lika rörig som jag upplevde problemet. Men jag tror jag har börjat greppa systemet lite mer nu. Kommer från basic winamp så allt detta är väldigt nytt för mig Istället för att dubbelklicka så högerklickar jag och tar "play" annars försvinner playlisten. Tar ett tag att vänja sig vid metoderna.

Igår hade jag bara beta 1 så det är möjligt att något ändrats och det är därför det känns smidigare idag.

edit. Kommer WMP11 så småningom att uppdatera alla omslag? Vissa hämtar den ju, andra inte. Och vissa andra får fel omslag. Bara om man går in manuellt och uppdaterar låt för låt (jobb!!!) så verkar den fatta. Kanske e information i mp3-taggen och sånt som saknas?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foggy
edit. Kommer WMP11 så småningom att uppdatera alla omslag? Vissa hämtar den ju, andra inte. Och vissa andra får fel omslag. Bara om man går in manuellt och uppdaterar låt för låt (jobb!!!) så verkar den fatta. Kanske e information i mp3-taggen och sånt som saknas?

Antagligen inte, men jag skulle aldrig överlåta till WMP att uppdatera mina mediafiler över Internet iaf.

Det finns program som Album Cover Art Downloader

----
Det klart mest störande med denna beta är att 'Now playing'-listan inte sparas mellan sessioner, samt att den alltid startar upp i 'Songs'-vyn i biblioteket. Det förstnämnda var också fallet i beta 1.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Antagligen inte, men jag skulle aldrig överlåta till WMP att uppdatera mina mediafiler över Internet iaf.

Tack för hjälpen! Nu skall jag bara leta upp ett smidigt program för att uppdatera tags och filnamn, för rätt många grejer hamnar snett när WMP gissar. Eller snarare går efter okonsekventa id-tags.

Har blockerat Wmp med brandväggen nu också. MS koll på min skivsamling känns olustig...