kan ej registrera windows på macen, vad är mina alternativ?

Permalänk
Medlem

kan ej registrera windows på macen, vad är mina alternativ?

Hej hej!

Nu är de så att jag installerade win XP home på min mac och nu så funkar inte produktnykeln av någon anledning (förmodligen för att den är fuji simens binden), dvs jag kommer inte in i windows och jag kna inte komma in på OS X eftersom jag behöver komma in i windows för att byta OS.. Hur gör jag nu? Hur kommer jag in i OS X på ett smidigt sätt? Måste jag ominstallera windows och sedan installera de igen? Jag har en macbook 2.0 ghz..

/tack för hjälp

Permalänk
Medlem

windows funkar väll inte på Mac?

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaa_kola
windows funkar väll inte på Mac?

Ehh jo. Med Bootcamp körs det native utan emulering.. läs på

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Ja med sånt ja. men han skrev ju inget om sånt?

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaa_kola
Ja med sånt ja. men han skrev ju inget om sånt?

Vad pratar du om?
Windows går att köra på mac, punkt slut.

Till trådskaparen:
Anledningen till att du inte kan registrera beror *antagligen* på att du registrerat licensen på nån annan dator med annan hårdvara. Om det är en OEM-licens är det nog inte mycket man kan göra tror jag inte, då det bara gäller för den specifika datorn det skeppades med. Om det inte är en OEM-licens så kanske du kan ringa till Microsoft så dom låser upp den eller nåt?

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

När du botar upp, håll inne Alt-tangenten så får du upp alla partitioner du kan boota ifrån. Där kan du välja din OS X partition och sedan kan du i lugn och ro ta bort eller ominstallera din Windowspartition.

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen nyliberala datahakkare med POSIX-kompatibla system.

Permalänk
Medlem

som sagt, håll in alt-tangenten när du startar så kan du välja osx, sen kan du i osx (precis som du kan i windows) välja att den ska boota osx ifall du inte trycker på nå tangenter

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

ahhh tack grabbar!

Permalänk
Medlem

Polaren ringde MS när han skulle installera sin OEM-licens på en ny burk. Fick ett nytt nummer av personen via telefon, och vips så funkade det.

Visa signatur

[ Antec Sonata + AcoustiPack I Asus P4C800-E Deluxe I P4 3.2 GHz NW I 2x512 MB Twinmos Twister I WD Raptor 74 GB ]
[ ATI Radeon 9800XT I NEC ND-2500A I Leadtek Winfast TV2000 XP Expert I Viewsonic VP 201s I LG LW20 ]
Allting har en ände, korven den har två.