Permalänk
Medlem

Skärm problem..HJÄLP!!

hej.. jag har precis köpt en ny skärm.. en sån här:
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010094016

har köpt en ny dvi kabel till den också, för jag fick ingen när jag köpte skärmen..problemet är att jag inte får skärmen att använda dvi kabeln riktigt.. den vill bara använda den gamla analoga kabeln.

Jag har gått in i menyn på skärmen, där man kan välja om man ska använda digital (dvi) eller analog (d-sub).. om jag väljer digital så startar skärmen om, men lika förjävligt så ställer den sig på analog igen!!! typ som om den inte vill använda dvi

jag gjorde en inställning i ett program innan, som fungerad..ett tag iaf jag använde då Ati traytools och valde "default single display" och då startade skärmen om helt plötsligt och så att dvi fungerade!! så jag slängde undan den gamla kabeln men nästa gång jag stängde av skärmen och startade igång den igen så ställde den tillbaka sig på analogt d-sub igen..så jag fick springa och hämta d-sub kabeln som jag hade packat ner.. irreterande!! så nu testade jag göra den inställningen i programmet igen, men nu funkar det inte

sitter nu med både dvi och d-sub kablarna ikopplade..skärmen fungerar alltså alldeles utmärkt med d-sub (analog) men vill inte använda sig utav den digitala dvi kabeln... vet någon varför??

tacksam för alla svar jag får

Visa signatur

Måndag, tisdag, onsdag programmerar jag. Torsdag, fredag, lördag likaså. Söndag är dagen som jag vilar på, men lika fan så programmerar jag ändå! Programmi, programma, programmera! Programmera varje dag. . . .

Permalänk

Har precis samma problem med min nya skärm (Samsung 215 TW)
Känns rätt ruttet att jag är tvungen att köra med gamla kabeln till en så ny skärm. Har tidigare haft Samsung 204b och med den funkade det fint. Har uppdaterat grafikkortsdrivrutiner och provat massa grejer, men inget funkar! Behöver verkligen hjälp med detta också