LCD Köp. ca 2000:- Duger denna eller förslag?

Permalänk
Medlem

LCD Köp. ca 2000:- Duger denna eller förslag?

Jag har 2000:- ca att lägga på en skärm. Jag har läst FAQ:en och hittat Samsung 19" LCD Syncmaster 940BW TCO03 Silver 1440x900, 4ms, VGA/D

Som ni ser är den lite över budget. Men om jag pantar burkarna och lever på nudlar resten av månaden så borde det gå bra.

Men det kanske finns lika bra för billigare alt en bättre för samma pris/ billigare.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk

Sitter faktiskt och gluttar på samma skärm som du Frantic.
Vore trevligt om nån kunde ge respons

Hur är det med spel på en Widescreen tft? Maxupplösning är ju 1440 x 900, skalas bilden ner och ser helt fördärvad ut om man tex skulle spela i 1024*768?
Har ingen aning, därför frågar jag, better safe the sorry...

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

På de flesta skärmar kan man ställa in om skärmen ska skala om eller visa i 1:1 (eller skala och behålla aspecten).

Eftersom alla skärmar nuförtiden är ungefär samma sak fast i olika färger så brukar jag bara titta på om skärmen har DVI-ingång (ett absolut måste - vägrar VGA nuförtiden) och på priset.

Svarta skärmar > Vita skärmar, speciellt vita skärmar som blänker och har ett äpple på baksidan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrRetardED
På de flesta skärmar kan man ställa in om skärmen ska skala om eller visa i 1:1 (eller skala och behålla aspecten).

Eftersom alla skärmar nuförtiden är ungefär samma sak fast i olika färger så brukar jag bara titta på om skärmen har DVI-ingång (ett absolut måste - vägrar VGA nuförtiden) och på priset.

Svarta skärmar > Vita skärmar, speciellt vita skärmar som blänker och har ett äpple på baksidan.

*Ironi Mode ON*

Shit helt jävla rätt filosofi om man ska ha en sjyst skärm. Jag köper den billigaste svarta skärmen jag kan hitta eftersom allt är exakt lika bra så spelar det ju ingen roll.

*Ironi Mode OFF*

Du kommer ju troligtvis inte få en sjyst skärm för 2 k så det spelar iofs kanske ingen roll vilken skärm du nu väljer. Jag skulle personligen ta Samsungen om jag bara skulle lägga 2 k på en skärm.

Visa signatur

Nuvarande rigg | Antec Sonata II | SmartPower 2.0 450W iATX12V v2.01 powerl supply | Asus 975X P5W DH DELUXE | Intel Core 2 Duo E6600 "Conroe" | Asus 7900GT 256mb | 2*1024 crosair pc6400
Monitor: Dell 2007WFP 20" WideScreen Monitor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberHamster
Du kommer ju troligtvis inte få en sjyst skärm för 2 k så det spelar iofs kanske ingen roll vilken skärm du nu väljer. Jag skulle personligen ta Samsungen om jag bara skulle lägga 2 k på en skärm.

Med andra ord är skärmen dålig?

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Hedersmedlem

Nej 940BW är mycket bra men man får lite dåliga tittvinklar så man måste vänja sig men det gör man snabbt!

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Det är väl en bra skärm för 2k. Man får kolla på pris/prestanda.. Den mäter sig ju inte med skärmar uppåt 4-5k med bra paneler och inte TN-paneler. Men ska du bara lira på den och surfa lite så är den nog duglig.

Visa signatur

Nuvarande rigg | Antec Sonata II | SmartPower 2.0 450W iATX12V v2.01 powerl supply | Asus 975X P5W DH DELUXE | Intel Core 2 Duo E6600 "Conroe" | Asus 7900GT 256mb | 2*1024 crosair pc6400
Monitor: Dell 2007WFP 20" WideScreen Monitor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberHamster
Det är väl en bra skärm för 2k. Man får kolla på pris/prestanda.. Den mäter sig ju inte med skärmar uppåt 4-5k med bra paneler och inte TN-paneler. Men ska du bara lira på den och surfa lite så är den nog duglig.

Allright men det var precis det jag ville höra

Inget förslag på någon annan i samma prisklass som kan vara bättre?

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Hedersmedlem

Inte som har DVI och HDCP.

Annars är Wiewsonic VA1912W en bra skärm om det skall vara billig.
http://www.netsuperstore.se/catalog/product_info.php?&product...

LG L194WT-SF är lite nyare.
http://www.itbutikken.se/i/163668/1.htm

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Hur bra är 940BF då? Kostar 3k.

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=317038

Visa signatur

På ingående:
C2D E6600 | X1950XTX | 2 GB RAM | Gigabyte DS4 |

Permalänk
Hedersmedlem

Den är mycket bra för spel och duger fint till annat ockå.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Var på Onoff för att köpa mig en SAMSUNG 19" 940BW för 2295:- idag (billigast i sverige för tillfället)

Men givetvis hade de tagit slut i hela Göteborg

Bra ett tips för de som bor någonstans där de ännu inte är slut (man kan se lagerstatus för butiker på hemsidan)

ComputerCity brevid Onoff som jag var inne på tog 3190:- för samma skärm...

Erbjudandet tar slut imorgon (24 sept)

Vet dock inte om de fortsätter med samma priser på måndag...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
Var på Onoff för att köpa mig en SAMSUNG 19" 940BW för 2295:- idag (billigast i sverige för tillfället)

Men givetvis hade de tagit slut i hela Göteborg

Bra ett tips för de som bor någonstans där de ännu inte är slut (man kan se lagerstatus för butiker på hemsidan)

ComputerCity brevid Onoff som jag var inne på tog 3190:- för samma skärm...

Erbjudandet tar slut imorgon (24 sept)

Vet dock inte om de fortsätter med samma priser på måndag...

billigast i sverige att onoff skulle vara det...hoppas du har some evidence att bevisa det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
billigast i sverige att onoff skulle vara det...hoppas du har some evidence att bevisa det.

Det var en lite märklig formulering - men mina "bevis" är sökningar på Buggy och Pricerunner.

Buggy

Pricerunner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
Var på Onoff för att köpa mig en SAMSUNG 19" 940BW för 2295:- idag (billigast i sverige för tillfället)

Men givetvis hade de tagit slut i hela Göteborg

Bra ett tips för de som bor någonstans där de ännu inte är slut (man kan se lagerstatus för butiker på hemsidan)

ComputerCity brevid Onoff som jag var inne på tog 3190:- för samma skärm...

Erbjudandet tar slut imorgon (24 sept)

Vet dock inte om de fortsätter med samma priser på måndag...

Lysande!!!!

Bor i umeå (finns inte på lager)

Men morsan bor i skellefteå (finns i lager). Hon får åka och köpa den i morgon. Muhehehee

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
Lysande!!!!

Nehmas Problemas

Hoppas bara att morsan får tag i en skärm.

Permalänk

Beställde via komplett.se. Hoppas jag blir nöjd när jag får den

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
Nehmas Problemas

Hoppas bara att morsan får tag i en skärm.

Återstår att se, hon åker dit på en timme. Bara att hålla tummarna

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Citat:

Du kommer ju troligtvis inte få en sjyst skärm för 2 k så det spelar iofs kanske ingen roll vilken skärm du nu väljer.

Berätta gärna vad man ska titta efter och varför du tycker det är nödvändigt att lägga ut mer än 2k på en skärm (om man tittar på skärmar av samma storlek).

Vad går du efter? Millisekundlögnerna? Att det är "rätt" märke (trots att alla skärmar kommer från samma två/tre fabriker)?

Säg vad du letar efter och varför du absolut inte kan acceptera något annat än det bästa.

Jag har själv haft ett större antal TFTer och jag kan verkligen inte säga att jag ser någon enorm skillnad mellan de allihopa (om man bortser från storlek och upplösning).

Permalänk
Medlem

Ok, jag kom över ett exemplar men de på onoff ville ha 2795:- för den.

Men morsan gav sig inte och allt löste sig

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
Ok, jag kom över ett exemplar men de på onoff ville ha 2795:- för den.

Men morsan gav sig inte och allt löste sig

Ja OnOff på nätet är ju billigare än OnOff butikerna. Samma sak med elgiganten m.fl. Då e det ju bra med morsor

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrRetardED
Berätta gärna vad man ska titta efter och varför du tycker det är nödvändigt att lägga ut mer än 2k på en skärm (om man tittar på skärmar av samma storlek).

Vad går du efter? Millisekundlögnerna? Att det är "rätt" märke (trots att alla skärmar kommer från samma två/tre fabriker)?

Säg vad du letar efter och varför du absolut inte kan acceptera något annat än det bästa.

Jag har själv haft ett större antal TFTer och jag kan verkligen inte säga att jag ser någon enorm skillnad mellan de allihopa (om man bortser från storlek och upplösning).

Mja skulle väl säga såklart dom två sakerna du nämnde alltså upplösning och storlek. Men också olika paneler, bättre färger (16.7miljoner mot 16.2miljoner), DVI, HDCP och allmän kvalitetskänsla.

Visa signatur

Nuvarande rigg | Antec Sonata II | SmartPower 2.0 450W iATX12V v2.01 powerl supply | Asus 975X P5W DH DELUXE | Intel Core 2 Duo E6600 "Conroe" | Asus 7900GT 256mb | 2*1024 crosair pc6400
Monitor: Dell 2007WFP 20" WideScreen Monitor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tauren
Hur bra är 940BF då? Kostar 3k.

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=317038

Jag kör själv en 940BF. Det enda jag kan säga är käss med den, är att den knappt går att vinkla eller vrida över huvud taget. Går att vinklaframåt och bakåt, vill man vrida den får man vrida foten också, dessutom går det inte att justera höjden på den.
Hur som helst så är bilden ruskigt bra! Vill man ha samma bild, men bättre fot så får man punga ut minst en tusing extra, och det tyckte jag kändes ovärt. För övrigt behöver man inte kunna vrida, vända, och bända på en skärm så mycket... Om man frågar mig.

Visa signatur

Livin' it up in the fast lane!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StarChild42
Ja OnOff på nätet är ju billigare än OnOff butikerna. Samma sak med elgiganten m.fl.

Jo fast i det här fallet så ska det vara samma pris i butik som på nätet (erbjudandet finns bla med i OnOffs reklamblad)

Jag blev förövrigt själv erbjuden ett demo-ex (utan rabatt) men tackade nej.

Har hittat ett annat bra erbjudande på en skärm: VIEWSONIC VA9124 för 1990:-, men i det här fallet så tror jag att den är betydligt dyrare i Elgiganten butikerna.

PS: grattis till skärmen Frantic

Permalänk
Medlem

Denna skärm tilltalar mig riktigt mycket

Börjar tröttna lite på min gamla 17" skärm nu. Lirar en hel del WoW och att lira det i WS är rent underbart. Så kan min 17" stå bredvid med msn och sånt trams

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk

jag kan hoppa på denna tråd jag åxå, beställde skärmen (SyncMaster 940BW) för en timma sedan på inet för 2 395 kr, stod att den fanns i lager, de har bra rykte så jag hoppas få skärmen i början av väckan.

jag e en sådan hära korridorare... så jag behöver varje liten yta jag kan få tag på
- så jag slängde ut min 21" tv (blidrör) och köpte ett tv-kort åxå. fåse om det blir en bra ersättning. jag ska väggmontera skärmen på denna

http://images.tradera.com/118/35466118_1.jpg

så man kommer förbi problemet med LCD skärmars styva nackar.
- jag post'ar igen när jag monterat upp eländet

SP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
Jo fast i det här fallet så ska det vara samma pris i butik som på nätet (erbjudandet finns bla med i OnOffs reklamblad)

Jag blev förövrigt själv erbjuden ett demo-ex (utan rabatt) men tackade nej.

Har hittat ett annat bra erbjudande på en skärm: VIEWSONIC VA9124 för 1990:-, men i det här fallet så tror jag att den är betydligt dyrare i Elgiganten butikerna.

PS: grattis till skärmen Frantic

Tack!

Kan göra en liten amatör recension sedan om jag får tid.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedenPack
jag e en sådan hära korridorare... så jag behöver varje liten yta jag kan få tag på - så jag slängde ut min 21" tv (blidrör) och köpte ett tv-kort åxå. fåse om det blir en bra ersättning.

Det finns trots allt en risk att du blir besviken på storleken på skärmen - 19" widescreen låter som om tillverkaren har dragit ut en vanlig 19" skärm på bredden, men så är det inte.

Blev faktiskt lite förvånad över hur pass mycket mindre (lägre) en 19" widescreen skärm är mot en vanlig 19" när jag jämförde dem i olika affärer.

Att titta på TV på denna skärm är att tänja på gränserna

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
Tack!

Kan göra en liten amatör recension sedan om jag får tid.

Det finns faktiskt redan en mini-recension: länk men jag tror alla gillar att läsa fler

Permalänk
Medlem

Hur funkar widescreen i spel och är det rekomenderat att köpa en widescreen eller är en vanlig 19" TFT roligare att ha om jag spelar lite spel och surfar mest

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

När ni säger att 19" WS är lite mindre än 17" på höjden så blir jag lite orolig

Är den verkligen så liten? Eller det kanske kompenserar med WS?

Finns det någon som har en bild där en 19" WS står bredvid en vanlig 17" skärm?

Sen undrar jag, hur mycket jobbigare blir det för datorn att köra WoW i 1440x900 istället för 1280x1024?

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB