Döpa om systemdisk?

Permalänk

Döpa om systemdisk?

Köpte ny dator idag och som system disk köpte jag en Raptor 32 gb...

Men den fick modellbetekningen (F) , och när man går in i diskhanteraren så går det inte att ändra står det..

Finns det något sätt att ändra detta på?

Permalänk
Medlem

Inte utan att installera om Windows. När du gör det så koppla bort alla andra skrivbara diskar, USB minnen, minneskortläsare etc för att säkerställa att Windows hamnar på "C:". Sedan kan du koppla in allt igen som då kommer blir "D:" och uppåt.

Visa signatur

[ GA-P67A-UD4, i7 2600K @ 4.5GHz, Noctua NH-D14, 16GB XMS3, HD6970 2GB, 2x F120 120GB ]

Permalänk

det går utmärkt att döpa om systemenheten, finns trådar om det här sen tidigare. Sök så ska du se att det löser sig. Om du inte orkar så installera om...

Visa signatur

If it ain't broken: tweak it...
folding@home

Permalänk

Kontrollpanelen->administrationsverktys->datorhantering->Lagring, diskhantering->scrolla ner till hårddisken du vill ändra enhet på och högerklicka (ändra enhets...)>ändra och scrolla ner till enheten du vill ha.

Dock, det är liten sannolikhet att du kan ändra på systemdisken (så är det iaf hos mig) och chansen finns, om du lyckas, att du måste byta den som är c: till något längre ner så att raptor kan få c: och slutligen byta tillbaka den andra enheten till vad nu raptorn nu hade. Men förmodligen måste du formatera om. Gör då som leather sagt.

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem

Hjulben ska du döpa den, då blir den snabbare har jag läst. Kan dock låta "MEEP MEEP" ibland, men det får man ta

Visa signatur

På ingående:
C2D E6600 | X1950XTX | 2 GB RAM | Gigabyte DS4 |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilssonnet
Kontrollpanelen->administrationsverktys->datorhantering->Lagring, diskhantering->scrolla ner till hårddisken du vill ändra enhet på och högerklicka (ändra enhets...)>ändra och scrolla ner till enheten du vill ha.

Dock, det är liten sannolikhet att du kan ändra på systemdisken (så är det iaf hos mig) och chansen finns, om du lyckas, att du måste byta den som är c: till något längre ner så att raptor kan få c: och slutligen byta tillbaka den andra enheten till vad nu raptorn nu hade. Men förmodligen måste du formatera om. Gör då som leather sagt.

Man kan som sagt byta på systemdisken men inte i diskhanteraren som du föreslog.
Nu är jag lika "elak" som silverridge och hänvisar till att söka. Det handlar lite om att pilla i registret. Jag har skrivit om det förut vill jag minnas (men kanske troligen i microsoftforumet).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Gjorde samma misstag för ett par dar sen, utom att min hårddisk fick beteckningen H:\
Installerade om.