Sorgliga slut i spel *SPOILERVARNING*

Permalänk
Medlem

Sorgliga slut i spel *SPOILERVARNING*

Jag är nog inte ensam om att ha upplevt sorliga minnen i spel. Den kanske mest minnesvärda stunden jag har haft av min spelerfarenhet är nog slutet i Max Payne 2: Fall of Max Payne. Någon annan som varit med som samma upplevelse?Och i så fall vilket spel?

Visa signatur

Dator #1: | Intel i5 4670K | 8 GB ram | GTX 770 2GB|Samsung 840 120 GB SSD|Samsung 850 EVO 250GB | ASUS Z87-A|
Dator #2: | Intel C2D E6750 | 2 GB ram | 8800GTS 640MB | 500GB HD | Gigabyte P35-DS4|

Permalänk

Du är medveten om att slutet är olika beroende på svårighetsgrad i Max Payne 2.

Visa signatur

Win2k
Microsofts bästa os...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluescreen
Du är medveten om att slutet är olika beroende på svårighetsgrad i Max Payne 2.

Haha,visst ja :), jo nu när du säger det så stämmer det, men om vi utgår ifrån att man kör på "easy"

Visa signatur

Dator #1: | Intel i5 4670K | 8 GB ram | GTX 770 2GB|Samsung 840 120 GB SSD|Samsung 850 EVO 250GB | ASUS Z87-A|
Dator #2: | Intel C2D E6750 | 2 GB ram | 8800GTS 640MB | 500GB HD | Gigabyte P35-DS4|

Permalänk
Testpilot

Slutet på Maffia är väldigt sorgligt och rätt oväntat tycker jag.

Även Unreal 2 är lite sorgligt i slutet.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

slutet i SMB2 när man får veta att Toad är en förrädare.

Klonoa är lite jäkligt med..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Slutet på Maffia är väldigt sorgligt och rätt oväntat tycker jag.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
slutet i SMB2 när man får veta att Toad är en förrädare.

?

http://www.gamerevolution.com/goodie/endings/super_mario_bros...

Det är väl inget speciellt med Toad. Det "spektakulära" med det slutet är ju att det bara är Mario som drömt allting.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk

Japp mafia var väldigt sorglig. "greetings from salieri"

Permalänk

Hitman Blood Money med ena slutet :<

ÄGSOR MED ANDRA

Permalänk
Medlem

Mafia tyckte jag också var sorgligt. Men jag tyckte det var mest sorgligt för att spelet var slut! ett av världens bästa spel enligt mig. lite kort kanske...

Mr. Schnucky, vänta nu, kan man få ett annat slut? hmm.. Hur? blev grymt besviken på det slutet jag fick. iofs mistänker jag att det kommer en uppföljare efter den där kyssen men...
plz berätta

Visa signatur

Dell XPS M1710, 2.16Ghz Dual core, Nvidia GO 7900GTX 512 mb, 2 gb DDR2 667Mhz.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phz
?

http://www.gamerevolution.com/goodie/endings/super_mario_bros...

Det är väl inget speciellt med Toad. Det "spektakulära" med det slutet är ju att det bara är Mario som drömt allting.

ja, och varför står just Toad och gör obscena rörelser i Marios dröm tror du?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Slutet på Maffia är väldigt sorgligt och rätt oväntat tycker jag.

Finns ju inget bättre slut. "The mafia never forgets"

Permalänk
Medlem

Slutet på BF2 tycker jag var rätt sorligt, surt att se hur DICE gick ner sig i träsket och hur EA bara pushar vidare och får dom att trycka ut BF2142.. var lite spännande i början men sorgligt slut som sagt :/

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

dreamfall, the longest journey

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xpodus
Mafia tyckte jag också var sorgligt. Men jag tyckte det var mest sorgligt för att spelet var slut! ett av världens bästa spel enligt mig. lite kort kanske...

Mr. Schnucky, vänta nu, kan man få ett annat slut? hmm.. Hur? blev grymt besviken på det slutet jag fick. iofs mistänker jag att det kommer en uppföljare efter den där kyssen men...
plz berätta

När du ser din kropp o får själv vrida på kameran hamra på a och d om jag minns rätt, du vaknar då upp o får panga loss

Permalänk
Avstängd

Prey... det kommer uppföljning till ett misslyckad spel.

Inte direkt misslyckad rakt av utan mer pågrund av när man dog så hamna man i andevärlden och fixa liv, någon ide att ta skydd när man kan stå där och panga tills man dör och kommer tillbaka?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Finaly Fantasy 7 FFS, HON DÖR !

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Thief- deadly shadows blev sorgligt i efterhand eftersom det inte kom någon uppföljare, så den lille tjuven som Garret tog fast blev aldrig hans lärling eller något och det var ju sorgligt.

Visa signatur

Mick

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Slutet på Maffia är väldigt sorgligt och rätt oväntat tycker jag.

Även Unreal 2 är lite sorgligt i slutet.

Jo Unreal 2 hade ett bra slut, även Maffia och Max Payne 2(första varvet runt) hade det där lilla extra.

Ett av dem mest sorgsna sluten i ett FPS är Terminator Future Shock.

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Sötast
Permalänk
Medlem

Hitman Bloodmoney tyckte jag inte var sorligt. Jag uppfattade det som om ens kvinnliga uppdragsgivare räddade en, tror att det kommer en uppföljare, sluter passar som en hand i en handske för det.

Permalänk
Medlem

Mafia tycker jag är ett sorligt men väldigt bra slut !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Finaly Fantasy 7 FFS, HON DÖR !

Slutet är väl inte så sorligt men när aeris dör är helt klart det mest sorgliga jag har vart med om i ett spel.

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem

effersom FF7 har tagits upp tar jag upp min favorit efter 7:an.. FF10, jag blev helt klart rörd då Tidus måste lämna Yuna och de andra.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

- Mafia
- Final Fantsy VII när hon dör

Hoppas på LoZ: Twilight Princess slutar sorgligt.....

Visa signatur

AMD FX(tm)-8120 Eight Core Processor. 6.00GB RAM, 64-bit OS
AMD Radeon HD 6900 Series

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
ja, och varför står just Toad och gör obscena rörelser i Marios dröm tror du?

Ironin går mig förbi, så jag lägger ner det

Super Metroid, när metroiden offrar sig för Samus ("mammas") skull är också rätt fint.

EDIT: Aah, kom på ett grymt bra nu: Secret of Mana. Sorgligare slut än så i ett TV-spel hittas knappast. Scenen tillsammans med musiken ger ett starkt intryck.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Har Max Payne 2 olika slut!??!?!?! :S
Ja då får man fan ta och installera det igen och lira igenom det.

Permalänk
Medlem

tycker Mafia slutet är väldigt chockerande! , allt man gjort i spelet har ju liksom varit helt "in vain" ,

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Sarah kerrigan är en rätt sorglig historia. Bruden i Star wars kotor är också en rätt sorglig en. På något vis känns det mer sorgligt när en ung snygg tjej dör, jag vet inte varför. Den enda manliga jag tycker är sorglig som fan är nog tassadar.

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l