Permalänk
Medlem

Acer Aspire 5112WLMi Turion X2

http://www.inet.se/artikel/1967782

Citat:

Skärm: 15,4" WXGA TFT CrystalBrite (1280x800) 16ms
Processor: AMD Turion 64 X2 TL-50 (1.6 GHz, 512 KB L2 cache)
Minne: 1024MB DDR2 (2x512MB)
Hårddisk: 120GB SATA, 5400rpm
Optisk enhet: DVD±RW (+R Dual Layer)
Grafikkort: ATI MOBILITY RADEON X1600, 128MB
Ljudkort: 16-bitars Sound Blaster Pro-kompatibelt ljud
Modem: Ja, 56k
Nätverkskort: Ja, 10/100/1000Mbit
Trådlöst nätverk: Ja, 802.11b/g 54Mbps
Operativsystem: MS Windows XP Home
Mus: Touchpad
Tangentbord: Svenskt tangentbord
Kortläsare: Ja, 5-i-1 (SD/MMC/MS/MS PRO/xD)
Expansionsplatser: 1st PC Card slot (Type II)
TV in/ut: TV-ut (S-Video)
VGA: Ja, 1st
DVI: Ja, 1xDVI-D
FireWire: Ja
USB: 3st USB 2.0
Bluetooth: Ja
Parallell port: Nej
Seriell port: Nej
Ungefärlig batteritid: Upp till 2,5 timmar
Övrigt: Acer Bluetooth® VoIP phone, inbyggd webbkamera 0.3 megapixel
Mått (BxHxD): 358 x 34 x 269mm
Vikt: 2,82kg
Tillv.artnr: LX.ABM05.017
Medföljande program: Acer Empowering Technology, Acer GridVista 2.0, Acer Launch Manager, Norton AntiVirus (90 dagar), CyberLink PowerProducer, NTI CD-Maker
Medföljande tillbehör: Nätadapter
Garanti: 1 år

Kostar 11 895 kr

Någon som vet om den är prisvärd?

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

bara gämföra med andra datorer i prisklassen och konstatera att jag i alla fall tycker den verkar förjävla prisvärd . såg den nyss då jag var ute och nöjes surfade på datorhandlarnas hemsidor och måste erkänna att jag vart lite småsugen på en ny laptop

Permalänk
Medlem

Jodå funderar på att ersätta min stationära och såg då denna. Snackat med en person som har den som kan lira FEAR, BF2 och sånna spel helt flytande så det får nog bli en sån.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Jag har iallafall ingen bra erfarenhet av den datorn jag köpte den hade den i en vecka sen skicka jag tillbacks den för den prestera sämst i 3dmark sen sluta pekdonen funka det där med 3dmark kan vara att jag hade ställt in nåt fel, men jag kan iallafall inte rekomendera denna dator titta på ASUS A6T bättre prestanda och billigare

Permalänk
Medlem

Jag är lite sugen på en liknande rigg jag med.. men en sak som jag undrar över.
Ser att den både har DVI och VGA utgång till en extern skärm... betyder detta att jag kan köra med två skärmar samtidigt då eller? Har så på min stationära och gillar verkligen att ha dubbelt så stort skrivbord.

Permalänk
Inaktiv

prollen var väl egentligen inget vidare. acer har dålig kvalitet. det finns många företag som tar ut lägre priser också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lAlAz0r
Jag har iallafall ingen bra erfarenhet av den datorn jag köpte den hade den i en vecka sen skicka jag tillbacks den för den prestera sämst i 3dmark sen sluta pekdonen funka det där med 3dmark kan vara att jag hade ställt in nåt fel, men jag kan iallafall inte rekomendera denna dator titta på ASUS A6T bättre prestanda och billigare

var hittar man asus a6t billigare än acer 5112?

Visa signatur

:-)

Permalänk
Medlem

Har en sådan och är skit nöjd än så länge (: och priset är ju inte alls det du skrev.. det är 9995:- .. köpte min från dustinhome .. beställde på måndagen kl 11 och hade den hemma kl 18 på tisdagen .. prisvärt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donkii
Har en sådan och är skit nöjd än så länge (: och priset är ju inte alls det du skrev.. det är 9995:- .. köpte min från dustinhome .. beställde på måndagen kl 11 och hade den hemma kl 18 på tisdagen .. prisvärt.

har du en asus a6t elr en acer 5112?

Visa signatur

:-)