Permalänk

Vilken 20" WS skärm?

Jag undrar vilken datorskärm jag ska välja. Den ska vara 20" och widescreen.
Inte kosta över 4k.

Har kollat på dessa:

- Samsung Syncmaster 205BW
- LG L204WT <--- Blir inte denna, slut överallt.
- BenQ FÅ2002W

Bör jag ta något av dessa? Just nu lutar det åt BenQ:en.
Eller skall jag välja en helt annan skärm?

Är Samsung 205BW dålig på något sätt? ska spela och bildredigera en hel del.

Tacksam för snabba svar

Permalänk
Medlem

205bw skulle jag ha tagit om du inte har råd med 225bw, skiljer 800 kr typ

Visa signatur

På ingående:
C2D E6600 | X1950XTX | 2 GB RAM | Gigabyte DS4 |

Permalänk

Så Samsungen slår BenQ då?

Permalänk
Medlem

Jag har en Samsung 205bw och är grymt nöjd med den. Det är väldigt vacker bild och jag tycker att den slår min gamla crt skärm. Betraktningsvinklarna är bra och bättre än jag väntade mig. Att den är mycket snygg och har höj och sänkbar fot skadar inte heller!
Jag köpte min på mediamarkt i stockholm för 2999kr.

Permalänk

najs, beställde en från Inet.se för 3295kr

Permalänk
Medlem

Har LG släppt L204WT i Sverige?
Är själv ute efter denna skärm men datumet skjuts upp hela tiden...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fatpipe
Har LG släppt L204WT i Sverige?
Är själv ute efter denna skärm men datumet skjuts upp hela tiden...

Tror inte den är släppt, Sverige är efter som vanligt.

Permalänk

Japp den skjuts upp hela tiden.. har väntat i 2månader på en dator.. först 1 månad på macbook, sen en månad på datorn från komplett. Nu har jag beställt delar från Dustinhome och komplett.
Skärmen från Inet

hoppas jag får allt inom kort så jag kan börja spela mina nya spel.

Permalänk
Medlem

Har använt min LG L204WT ett par dagar nu och måste säga att jag är väldigt (väldigt!) nöjd med den. Värd var enda krona, även om väntetiden inte var den roligaste.

och ja, den är släppt, polaren fick sin för knappt en månad sen vill jag minnas och jag har faktiskt min framför mig

Permalänk

L204WT är släppt för rätt länge sen men det är en jäkla åtgång på dem och grossisterna verkar inte få in så många som det efterfrågas.

Permalänk
Medlem

Jag har FP202W och är väldigt nöjd med den. Inga döda pixlar, en bra och skarp bild samt fina färger. Designen är helt okej och att den är svart gör bara saken bättre

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Aaaaaaaaaaaaah sitter framför min 205BW nu. Riktigt nöjd
Min 2:a platta Samsung och ingen av dem har pixelfel. Kan inte annat än älska Samsung. Nykalibrerad och klar.
tack för tipsen allesammans.