Komplett sänker minnespriser på 2gb corsair pc6400

Permalänk

Komplett sänker minnespriser på 2gb corsair pc6400

Japp de populära minnena som låg på 2000kr innan den globala höjningen av priset på minnen för några månader sedan, och som sedan dess legat på 3000kr säljer nu komplett för 2500kr. Wohoo! Kunde inte låta bli att slå till på ett paket nu såhär klockan två på natten. Hoppas jag inte gjorde något galet... Vad gillar ni köpet fressten?
Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5
Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's 2495.00kr
Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz Socket LGA775, 2MB, BOXED m/fläkt 1750.00kr
Gigabyte GA-965P-S3, P965, Socket-775,
ATX, SATAII, GbLAN, DDR2, 1xPCI-Ex16 1349.00kr

Aja skynda er och köp nu även om de har 100+ på lager

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk

Skall du inte klocka skall du nog gå upp till en E6400 som är mer prisvärd orginal.

Permalänk

Varför skulle jag inte klocka? Det där är ju hundra procent OC-grejor. Varför köpa minne som går i 800Mhz om man ska köra orginal 533Mhz liksom

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Varför skulle jag inte klocka? Det där är ju hundra procent OC-grejor. Varför köpa minne som går i 800Mhz om man ska köra orginal 533Mhz liksom

Varför köpa 533 när du kan köra 800 i 800mhz?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amstaff
Varför köpa 533 när du kan köra 800 i 800mhz?

Jag förstår inte riktigt vad du menar.
Processorn jag köpte går i 266Mhz * 7multiplier. 266Mhz FSb ger ju en DDR-frekvens på 533Mhz (266*2) så för att köra min nya propp i standardfrekvens behöver jag bara köpa ett minne som klarar 533Mhz, PC4200 tror jag det är. Istället köper jag PC6400 som är specad till 800Mhz och som förhoppningsvis klarar 1000Mhz vilket skulle ge en FSB på 500Mhz och en cpufrekvens på 3,5Ghz.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem

Med C5 minnen så ska du inte förvänta dig en allt för hög överklockning över spec. Men en vit över 400Mhz lär du nog komma.

Permalänk

Jo jag är faktiskt inte missnöjd om jag når 2,8Ghz heller (400*7) men jag vågade inte chansa på att minnena skulle klocka för då hade jag tagit billigare och långsammare minnen. Allt över 2,8Ghz ser jag som en bonus!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem

Menade det du skrev fast kanske omformulerade mig dåligt

Kör själv med 400*8 dv.s minnena 1:1

Visa signatur
Permalänk
Medlem

helt fel där 266 x 4 = 1066mhz fsb buss speed har din processor !!! det är Qdr buss vi talar här så du har inte några 533mhz på din system buss

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
helt fel där 266 x 4 = 1066mhz fsb buss speed har din processor !!! det är Qdr buss vi talar här så du har inte några 533mhz på din system buss

Det där får du gärna utveckla lite så jag vet allt om mitt nya system när det kommer
Minnet är ju i alla fall ddr så det går i 2x(någonting jag trodde var FSB) medan CPUn kör 7x(detta någonting). Så fungerar det ju i alla fall på mitt nuvarande system: Athlon XP 2500+ Woho!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem

Prisänkning pga av ingen köper längre. Tycker att det är fortfarande överpris dom skall gå ner en 500kr till.

Permalänk
Medlem

konstigt, jäkla ocker priser på minnen numera!

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk

Enligt alla förstå-sig-på:are skall de höga minnespriserna vara kvar åtminstone in på nästa år och kanske längre. De orsakades av för stor efterfrågan och det är fortfarande större efterfrågan än tillgång. Att komplett sänkte priset denna veckan vara bara smart av dom för om man vet att man kan spara en femhundring på att köpa nu och inte kommer tjäna på att vänta ett par månader borde massa folk köpa, t.ex jag. Där fick de dessutom sålt en cpu och ett mobo i samma veva

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem

Enligt recesent nummer 4 på Komplett-sidan med minnena får han; "Så billiga minnen och ändå så klockvänliga,har detta kit ihop med mitt AsusP5B moderkort samt Intels Core2Duo E6400. Processorn är nu på 3800mhz och minnena på 950mhz men med 5/6/6/16 timings.Extremet snabbt :)"

Väldigt bra köp verkar det som Antonsson. \o/

P.S. Köp två på natten äger!

Visa signatur

Bara mina två cent.
P.S. Var i Amerika för länge, glömde bort vad mitt andra konto-namn var! \o/

Permalänk
Medlem

Hej

En enkel fråga angående minnesdiskussion.

Om jag ska köra Intel Core 2 Duo 1.86GHz och INTE klocka så kan jag således klara mig bra på E4200 minnen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neonaut
Hej

En enkel fråga angående minnesdiskussion.

Om jag ska köra Intel Core 2 Duo 1.86GHz och INTE klocka så kan jag således klara mig bra på E4200 minnen?

Om du köper c2d SKA du klocka för du kan ofta få 50% extra prestanda utan några konstiga kylningslösningar. Om du dock vägrar klocka så får la du köpa PC4200, de räcker för orginalhastigheter. Alla minnen går att överklocka mer eller mindre, ibland nästan inte alls men även om du köper PC4200 kan du nog klocka lite när du får lust till det. Dock tycker jag inte det är värt att spara mindre än 10% eller runt 200kr på att köpa PC4200.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem

Tack för snabbt svar.

Får nog tänka om angående minnet ... du har övertalat mig. Satsar på PC6400 istället