Permalänk
Medlem

Qpad|CT vs Qpad|XT-R

Jag satt igår/idag på Matrix och där har de en Qpad|CT musmatta. Grymt skön. Men det finns ju nu en ny, Qpad|XT-R som till skillnad från CT är en hård musmatta. Är det negativt eller positivt? För jag vill ha bäst musmatta för bäst pris och vet då inte vilken jag ska välja.

Ni som röstar, ni kan väl även skriva varför ni röstar på just det.

Permalänk
Medlem

Jag satt också och valde mellan Qpad CT och Qpad XT-R. Valet föll till slut på Qpad CT Black 4mm Medium, och den funkar väldigt bra. Tog inte XT-R eftersom jag ville ha en rektangulär modell.

Visa signatur

På ingående:
C2D E6600 | X1950XTX | 2 GB RAM | Gigabyte DS4 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tauren
Jag satt också och valde mellan Qpad CT och Qpad XT-R. Valet föll till slut på Qpad CT Black 4mm Medium, och den funkar väldigt bra. Tog inte XT-R eftersom jag ville ha en rektangulär modell.

Formen spelar inte så stor roll, men ifall jag inte får någon mer hjälp faller min röst på Qpad|CT eftersom jag har testat den och vet att den är grymt skön

Ni som röstar, ni kan väl även skriva varför ni röstar på just det.

Permalänk
Medlem

Jag röstade på QPAD X-TR för att jag köpte den för ett tag sen. Väldigt skön musmatta, använde en Corepad Orange innan men glidet är ännu bättre på denna och skatz'en som följer är rätt bra.

Permalänk
Medlem

Jag röstade CT, för jag hade en hård matta tidigare och jag gillar min CT bättre. Den slits inte alls på samma sätt som min gamla exact mat gjorde, den var blanksliten på ett halvår, och den mjuka CT´n är skönare också.

Jag var riktigt nöjd med min hårda matta ibörjan, men när den började bli sliten var det inte lika kul. Den lät också när man drog musen över den. Nu är det ju nästan den enda hårda matta jag har testat, men den skall ju ändå höra till de bättre sådana.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

Ni 3 som röstat på XT-R, tycker ni att den slits och att det låter när ni drar musen över den?