Ert drömspel - fantisera! (inte Strindberg)

Permalänk
Medlem

En blanding mellan Forza, GT4, Test drive unlimited och Street-legal.
Där många banor och bilar finns, ett garage där man kan trimma och justera bilen i detalj (inte bolt-on alltså) samt köra fritt.

Grym körkänsla samt gött ljud till det så är jag glad

Visa signatur

REFUSED

Permalänk

Virtual Reality helt klart. Användaren kan skapa sin egen värld och göra hur man vill.

Permalänk
Medlem

Ett MMO i FPS miljö, stor stad. Man äger områden, hus osv. Likt GTA fast större och djupare.

Visa signatur

Ovanstående text innehåller endast medvetna stavfel.

Permalänk
Avstängd

Nytt alien spel.

Självklart med vapnen och miljöer från Aliens (film 2 i serien).

Doom3 motorn skulle nog kunna rendera äckligt snygga aliens....

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mitt drömspel skulle nog vara nått slags GTA med übergrafik och en jäkla fysik. Ett spel där man kan leva rövare på riktigt, nästan.

Permalänk

Deus Ex, fast mycket, mycket större och friare och online, helst utan månadsavgift. Lite bättre grafik och fysik hade inte skadat. Sen så skulle även nybörjarna vara ungefär lika bra som de som spelat länge, alltså att de tål lika mycket osv. Gärna lite fordon också.

Permalänk

Mitt drömspel skulle vara en blandning mellan GTA och Hitman. Man är yrkesmördare åt rika kändisar i beverly hills etc. Där man har som uppgift att snajpa ihjäl paparazzis som smyger omkring. Alla kändisar ska veta om att man finns, det hela ska vara lite underground. Inom kändiskretsen. Man kan röra sig fritt genom hela staden och ligga på taken med sin sniper och döda random om man vill, eller göra uppdrag. Självklart ska man försöka vara så effektiv och anonym som möjligt, så att polisen inte får vetskap om dej.

Permalänk

I sina bästa stunder är Planetside det bästa spelet någonsin. Tyvär håller det inte riktigt. Ett rejält tillslipat Planetside vore grymmt.

Permalänk

nej det ska ju va ett staship troopers/alien liknande spel med GRYM grafik och stora miljöer.Och man ska kunna va nån skön karaktär t.ex Rico eller Hicks,Vazquez.Man ska kunna dra in en jävla "nuke grenade" i ett alien bo och se hur det sprutar alien blod!!!MUAHAHHHA

Permalänk

kanske inte ett drömspel,men ett väldigt roligt tids fördriv skulle jag tro.

nån som minns spelet spy vs spy?där det gick ut på att lägga en massa fällor för motståndaren...nått spel i den stilen,typ som home alone filmerna,gillra en massa välplanerade fällor.....man kanske ska försvara ett hus eller nått annat och får då studera huset,planera vart fällorna ska sättas och sen verkställa dom.
sen behövs det ju givetvis en massa korkade brottslingar som går på fällorna också.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Många här tycks nämna stora miljöer och världar osv

Här är iaf ett steg i rätt riktning:

http://video.google.com/videoplay?docid=8372603330420559198&q...

(för de som aldrig sett spelet eller videon förut så kan jag säga att först får man uppfattningen wtf är dethär för skitspel och sen desto längre man kollar desto mer imponerad blir man över möjligheterna...så var det första gången jag såg videon då en IRC kompis nämnde spelet)

Spelet jag talar om är naturligtvis "Spore".

"From the mind of Will Wright, the creator of The Sims, comes SPORE™, an epic journey that takes you from the origin and evolution of life through the development of civilization and technology and eventually all the way into the deepest reaches of outer space." <-- Säger en del om hur stort spelet verkar vara, då är spelet dessutom långt ifrån linärt, då på basen av din ska vi säga kreaturs uppbyggnad, miljö och levnadsförhållanden kommer styra utvecklingen eller något i den stilen.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk

Ett spel där man kan misshandla kvinnor och barn

Permalänk
Medlem

Brood War med 2 raser till som är lika balanserade som de 3 som finns nu hade vart så jävla roligt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bloodsource
Ett spel där man kan misshandla kvinnor och barn

Nu var du allt rolig va? ditt äckel.

EDIT: Spore såg ju så jäkla bra ut. Undrar om det kommer flyta på min dator. P4 3.2Ghz, 2gb Ram och Radeon X850XT.

Permalänk

Hmm.. vad tror ni om ett tes online med som sagt hela världen nirn spel-bar... men att allt sköts av spelarna... affärer till kungar.. de olika länderna kan förklara krig skuta fred och till och med förgöra varandra...

hur kul skulle inte det vara... tänk er
ett land växer sig starkare och två andra länder går ihop och tvingar tillbaka det starkare landet...

eller varför inte vi har en grymm fjortis kung i cyrodil... invånarna blir sura och gör uppror och sätter en annnan kung vid makten...

Permalänk

Det mest ägande spelet vore:
Ett RPG spel som Medieval, där du kan bygga upp din armée och sedan leda den själv some ledaren i firstperson eller thirdperson, du är med i slagfältet och slåss du väljer om du vill uppgradera stamina, styrka, vilka vapen du vill använda: Svärd, yxa, pilbåge, om du vill rida eller stå vid fotfolket och slåss längst fram bland männen. Ett spel som utspelar sig i medeltiden.
Det skulle kanske vara ganska svårt att göra, men det finns exempel till det som i spelet: Rise and Fall - Civilizations at War.
Eller att man i spelet är en krigare, eller bondpojke som blir tvungen att gå med i arméen för att försvara sitt land.

Tänk er, stå i en bataljon och se 40 000 människor springa emot er, och ni är 20 000 och har ordern att försvara er.

Det skulle bli massivt men även bra.
Poängen är att man inte får bli överkill så att man till slut har xxxxxxx hp, 10000 armor och ingen kan skada en, det måste vara på ett litet sätt realistiskt

Detta är mitt förslag :D, jag hoppas att någon kan fulgöra den

Permalänk
Medlem

Med Blue Rays så öppnar ju portarna för ännu större spel och bättre grafik, så det är bra.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ett massivt rymdspel med strider likt de i Battlefield kanske. Man börjar med att skapa sin karaktär som man i stort sätt enbart kan ändra utseéndet på. Sen så väljer man ett "säkert" solsystem att börja i, antagligen på en planet eller på en rymdstation. Nu gäller det att hitta sig ett jobb eller bygga sitt eget rymdskepp med en massa skrot eller pengar som man tjänat ihop genom att råna folk med diverse tillhyggen. Eller så tjänar man pengar genom att jobba på planeten/rymdstationen.

Om man väljer att bygga sig sitt egna rymdskepp så ska man ha stor frihet att designa det själv. Vill man ut i strid så fort som möjligt så kan man ta ett populärt jobb som stridspilot eller hacker hos någon spelare som har sitt egna enorma rymdskepp, men då gäller det att man följer kaptenens order. Även när man har dessa jobb så kan man tex få för sig att hacka sig in i ett litet stridsskepp och stjäla det helt enkelt, men då får man ju självklart en bounty på sig. Väljer man att hacka mycket så blir man bättre på det, väljer man istället att strida ute i rymden så blir man bättre på det. Man väljer ingen klass i början, man får prova och jobba sig fram.

Striderna jo. Ibland möts man pvp, eller med enorma stridsskepp eller rymdstationer. Det ska vara en storslagen känsla när man sätter sig i sitt lilla stridskepp och skjuter sig ut i rymden likt TV-serien "Battlestar Galactica". Där ute så ser man alla effekter från alla vapen som används. Det gäller att försvara sitt skepp, planet eller rymdstation. Hackers har som mål tillsammans med lite andra klasser att ta sig in på fiendes skepp/planet/station och sedan i klassisk FPS i trånga korridorer försöka hacka sig in i fiendens huvuddator.

Något åt det hållet skulle mitt drömspel vara. Egentligen så vill jag bara ha episka rymdstrider som jag beskrev ovan. Men en bonus vore ju att inkludera massivt rollspelande också.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Har själv spånat på ideer till ett spel.

Har blivit Över ett halvt anteckningsblock med soldater, byggnader, bandesign, handling, upplägg och gameplay.

Har tänkt att spelet ska vara så historiskt korrekt möjligt, men samtidigt vara jävla roligt.

Spelet är ett rts som utspelar sig under 1400 talet i albanien, grekland och turkiet.

Du spelar som den dåtida hjälten Skanderbeg, som som barn lämnas över till det osmanska riket där han blir upplärd i den muslimska läran och blir en enastende soldat. Detta moment ska vara spelbart och vara som en liten extra bonus som ska utspelas i första persons miljö.

Senare in i livet inser han vad som är rätt och han går över till att strida på Albaniens sida, men sin lilla arme på 20k man besegrear han tex osmanska rikets arme på 200k när dom är i Albaniens dåtida huvudstad.

Han besgergrar även flera stora osmanska fältherrar.

Spelet ska kreta kring stora slag o utkämpades, som är följande:

* Slaget vid Torviolli
* Slaget vid Albulena
* Slaget vid Berat
* Slaget vid Drin
* Första slaget vid Kruja
* Andra Slaget vid Kruja
* Slaget vid Pollog

Slagen ska utspelas så verklighetstroget som möjigt, tex ska ens egen arme vara i underläge för att stämma överns med hur det var i verkligheten.

Vid sidan av de stora slagen ska det finnas massor med sidouppdrag som inte är nädvändiga, men som kommer gynna dig vid slagen.

Tex ett är när man om natten smyger sig in kring de osmanska lägrena och stjäl deras vapen, hästar med mera. Ett annat går ut på att ta ner dom gammla kannonerna från fortets murar och placera ut dom på ett bättre strategiskt sätt. Kommer även finnasett uppdrag som man förgiftar de osmanska rikets vattenkälla och vattenreservoarer så att deras armeer sjunker i storlek.

Eftersom man oftaste komemr ligga i underläge, kvantitetsmässigt om man kolalr över antalet soldater så kommer man inte kunna köra "köttar" tekniken, alltså träna tonvis soldater och sen abra mosa ner dom motståndaren, utan man måste verkligen tänka strategiskt och väl hur amn placerar ut sina soldater.

Mkt fokus ska ligga på just det strategiska tänkandet.

Har en jävla massa mer ideer till detta spel, det jag skrev nu var bara lite kortfattat

Permalänk
Medlem

Final Fantasy IX-2 till PS2 eller PS3.

Edit: Stavfel.

Permalänk

Tekniskt möjliga drömmen vore väl ett FPS-spel där spelaren använder en helkroppsdräkt registerande spelarens rörelser osv.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hade varit kul med ett spel där man kunde styra ett land och bestämma allt som ska hända och tillåtas och kriga osv, ungefär som europa universalis fast inte så begränsat (europa universalis suger) och mellan år 1700 och runt 2000 nånting

Visa signatur

Mat = Kraft
Kraft = Spela Wc3
Spela Wc3 = Komma nånstans i det jävla spelet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ixion11
hade varit kul med ett spel där man kunde styra ett land och bestämma allt som ska hända och tillåtas och kriga osv, ungefär som europa universalis fast inte så begränsat (europa universalis suger) och mellan år 1700 och runt 2000 nånting

Har du provat SuperPower 1 el. 2? Inte exakt det du beskriver, men ungefär..

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2,67 Ghz | Gigabyte P55A-UD4 | Corsair 4GB DDR3 1600@1600 MHz | Sapphire Radeon HD5850 1GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | Windows 7 Professional

Permalänk
Medlem

verkar dåligt finns nog inget spel som är som det jag sa så orkar inte beskriva mer av det heller

Visa signatur

Mat = Kraft
Kraft = Spela Wc3
Spela Wc3 = Komma nånstans i det jävla spelet

Permalänk
Medlem

Postapokalyptiskt mmorpg. Onlinerollspel som utspelar sig efter tredje värdskriget. Lite falloutmiljöer. Men snygg 3D såklart. Hela världen är spelplanen. Grupper och gäng uppstår. Vapen, fordon, byggnader (!) utvecklas och konstrueras. Samhällen uppstår. Handel. Krig mellan olika grupper.

Inga egentliga uppdrag. Handlar om att klättra uppåt i samhället. Skaffa sig ett bra liv. Då och då kanske uppdrag läggs till. Uppdrag med ngn belöning som de olika grupperna måste slåss om.

OSV.... OSV.....

ideer?

Visa signatur

Blessed is the mind too small for doubt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jöhgänn
ett pippar spel

Funkar inte 3D Sexvilla eller Virtual Hottie?

Leta länk på google själv, jag postar inget snusk ^^

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
Nytt alien spel.

Självklart med vapnen och miljöer från Aliens (film 2 i serien).

Doom3 motorn skulle nog kunna rendera äckligt snygga aliens....

Det finns hopp
http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?story=12054

...

En av mina drömspel är en första persons action/RPG hybrid i westernmiljö, där man spelar prisjägare..
Ska finnas en bra story i grunden, men massa sidouppdrag att ge sig på om man vill, a'la morrowind mfl. Kan även tänka mig automatgenererade kartor (typ diablo) och uppdrag så att det aldrig blir helt förutsägbart.
Visst, lite som GUN, men många resor bättre, mycket mer PC-fokuserat, och större/friare/mer detaljerad värld. Ska finnas massor av möjligheter att tweaka vapen mm, och vartefter tiden går skall det förstås komma nya tekniska uppfinningar man kan dra nytta av.
Skall även gå att köra coopmultiplayer del a'la Diablo.

Ungefär samma scenario, men istället nära framtid och med tex legoknekt som yrke skulle ju oxå funka

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pyradon
Operation flashpoint med fotorealistisk grafik
Det ska också utspela sig i sverige med det svenska försvaret och djupa skogar

vilket krigsspel det skulle vara. Tänk er alla som infiltrerat sverige för deras superhemliga hemligheter=)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Det finns hopp
http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?story=12054

...

En av mina drömspel är en första persons action/RPG hybrid i westernmiljö, där man spelar prisjägare..
Ska finnas en bra story i grunden, men massa sidouppdrag att ge sig på om man vill, a'la morrowind mfl. Kan även tänka mig automatgenererade kartor (typ diablo) och uppdrag så att det aldrig blir helt förutsägbart.
Visst, lite som GUN, men många resor bättre, mycket mer PC-fokuserat, och större/friare/mer detaljerad värld. Ska finnas massor av möjligheter att tweaka vapen mm, och vartefter tiden går skall det förstås komma nya tekniska uppfinningar man kan dra nytta av.
Skall även gå att köra coopmultiplayer del a'la Diablo.

Ungefär samma scenario, men istället nära framtid och med tex legoknekt som yrke skulle ju oxå funka

Så fort det finns möjligheter o kustomisera (?) vapen blir ett spel bra.. räcker långt iaf

Visa signatur

Blessed is the mind too small for doubt.