Permalänk
Medlem

Firefox problem.

Jo så här var det. Jag startade datorn igår så startade jag firefox så fick jag upp rutan där man väljer andvändare, så valde jag "Tott3" och det va ju tydligen fel för alla mina snabblänkar försvan och alla mina bokmärken.

Så alla saker ligger förmodligen på profil "Deafult"..nån som vet hur man får upp rutan där man ändrar profil igen? Har sökt överallt (Sökt i hjälp filerna för firefox även)

(Vet inte om detta är offtopic men den heter "Internet- Uppkoppling - Nätverk" tyckte det såg ut som den skulle höra hemma här hittade ingen annan)

Visa signatur

Tott3

Permalänk
Medlem

Re: Firefox problem.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tottii
Jo så här var det. Jag startade datorn igår så startade jag firefox så fick jag upp rutan där man väljer andvändare, så valde jag "Tott3" och det va ju tydligen fel för alla mina snabblänkar försvan och alla mina bokmärken.

Så alla saker ligger förmodligen på profil "Deafult"..nån som vet hur man får upp rutan där man ändrar profil igen? Har sökt överallt (Sökt i hjälp filerna för firefox även)

(Vet inte om detta är offtopic men den heter "Internet- Uppkoppling - Nätverk" tyckte det såg ut som den skulle höra hemma här hittade ingen annan)

Denna fråga har besvarats förut, men här kommer den igen.
Antar att du kör Windows XP.

1.
Tryck ctrl-alt-del och stäng av processen firefox.exe

2.
skriv

firefox.exe -profilemanager

i kör på startmenyn.

3.
Välj den profilen som du hade först.

4.
Klart!

Detta problemet uppstår när Firefox låser sig och ligegr kvar i bakgrunden. När man senare öppnar ett nytt Firefox fönster får man problemet som du beskrev.
För att undvika detta problem i framtiden, kolla alltid så att firefox.exe inte körs när du startar om Firefox efter en krash.

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen nyliberala datahakkare med POSIX-kompatibla system.

Permalänk
Medlem

hittade det för 1 min sen

Men tackar ändå.

Visa signatur

Tott3

Permalänk
Medlem

Står i min FAQ jag skrev ihop på jullovet till större del då jag inte hade så mkt för mig Dock inte varit så aktiv med den på sista tiden då det har varit bra mkt i skolan att göra =/ Får ta tag i det då det lugnar ner sig så kan man söka igenom forumet på alla möjligt Fx frågor och sen lägga till.
Däremot problemet med att vissa inte får filmer att fungera i Fx har jag ingen aning om

Permalänk
Medlem

Jag vet att denna tråd är väldigt gammal men då jag har en "följdfråga" på detta problemet så skriver jag här.

Jag fick upp samma sak alldelens nyss och valde såklart fel användare. Alla mina trevliga bokmärken borta. Sökte runt lite här och hittade svaret, öppnade användarväljaren och valde default, som var den enda användaren som fanns.
Valde såklart den men efter att jag öppnat firefox fanns inte mina ordinarie bokmärken eller min vanliga startsida. Min fråga är nu, vart fan har de tagit vägen nu då? Jag som hade så många roliga bokmärken sparade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joper
Jag vet att denna tråd är väldigt gammal men då jag har en "följdfråga" på detta problemet så skriver jag här.

Jag fick upp samma sak alldelens nyss och valde såklart fel användare. Alla mina trevliga bokmärken borta. Sökte runt lite här och hittade svaret, öppnade användarväljaren och valde default, som var den enda användaren som fanns.
Valde såklart den men efter att jag öppnat firefox fanns inte mina ordinarie bokmärken eller min vanliga startsida. Min fråga är nu, vart fan har de tagit vägen nu då? Jag som hade så många roliga bokmärken sparade.

Den här artikelnMozillaZine kan nog vara till hjälp.

Permalänk
Hedersmedlem

tråd flyttad

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion