Lite tillbehörshjälp med min HP DV9094

Permalänk

Lite tillbehörshjälp med min HP DV9094

Jag har nyligen fått hem min nya HP Dv9094ea men jag undrar om det har blivit nåt knas... Det är för övrigt Hempc genom Volvo där min bror jobbar så jag har den genom honom, blev billigare än att köpa nytt (10 000:-).
I broschyren HAR JAG FÖR MIG att det stod att den skulle ha HDMI-utgång, något jag värdesätter högt då jag vill använda datorn till min plasma och projektor.
Men väl hemma visade det sig att den inte hade någon efterlängtad HDMI-utgång och inte heller någon DVI-utgång. I instruktionsboken står det istället: Denna modell finns i några olika utföranden och ett utförande är att den är utrustad med HDMI. Ok, jag fick inte den modellen tydligen.
Om vi skippar det just nu och inriktar på viktigare saker; Det finns ju en expansionsport3 på denna dator och där ska man kunna köra ut dvi-signal, komponent mm. Men vart hittar jag en sådan då och finns den också i olika utföranden, för jag tror inte att man skickar ut både dvi och komponent i samma modul?
Jag har varit kontakt med HP-supporten men de var så extremt korkade så de visste inte ens vad det var för nåt och att min modell inte alls kunde fås med HDMI, det måste var feltryck enligt honom.
Så då tänkte jag så här: Det är ju sweclockers jag ska vända mig till! Jag har inte varit här på hur många år som helst men nu får man en del flashbacks

Så jag hoppas att jag kan få lite professionell hjälp för en gångs skull jämfört med HP-supportens "expert-kunnande"...

PS: Hittar jag min produktbroschyr och det står att min modell ska vara utrustad med HDMI så tar jag för givet att de skickar en ny dator omgående för att rätta till det hela. Jag är tämligen säker på att det stod så i infon om datorn. Och en dator som ska ha ett "marknadsvärde" på ca 33 000:- borde ju trots allt ha det mesta?

Visa signatur

Jag har en fin datorutbildning med titel, men inte fan förstår jag nåt om datorer för det.

Permalänk
Medlem

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/se/sv/ho/WF06b/23355-186369-12...

står inget om HDMI, inte heller DVI.

jag tror dom menar hela dv9000 serien när dom säger finns i olika utföranden.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk

Det är mycket möjligt men i instruktionsboken står det både DVI och HDMI på denna modell men att den finns i olika utföranden. Det knepiga är ju att det även stod i produktbroschyren.
Sen borde ju den "värsta" i 9000-serien vara utrustad med detta också tycker man, den marknadsförs ju dessutom som "multimeddia-maskin" men vilken sådan är endast utrustad med S-video och VGA?
Nu var jag i kontakt med supporten IGEN men även denna gång kammade jag noll. De har ingen aning om vad en bärbar dator är för något tydligen, de kan nog bara svara i telefon och förklara för gamla pensionärer vart de hittar Harpan mm.

Visa signatur

Jag har en fin datorutbildning med titel, men inte fan förstår jag nåt om datorer för det.

Permalänk
Avstängd

kan du få upp lite bilder på skönheten, är grymt intresserad att få se på den.
gärna lite benchmark också.
lycka till, ser ut att va en bra laptop.

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Medlem

Har inte orkat googla efter svar, men marknadsvärde på 33000:-???
För det priset(!?)kan man ju med lätthet fixa 2½ med samma specs i första bästa butik.
Nåväl..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anzy
Har inte orkat googla efter svar, men marknadsvärde på 33000:-???

Ja det där tycker jag låter lite väl i överkant?
Möjligtvis inte det vesentliga i debatten men ändock.

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Medlem

Endast Intel versionen av Dv9000 har hdmi utgång!

Sorgligt men sant!

Permalänk
Medlem

Marknadsvärde på 33000:-
Njae inte direkt!
Jag har en precis likadan dator, marknadsvärdet skulle jag själv uppskatta mellan 16-20 000, absolut inte mer.

Edit: Appropå HP DV9094 så står det ju att de ska levereras med SATA diskar, men är det bara jag som har fått IDE diskar istället?

Permalänk
Medlem

hehe

HMMMMM... jag betalade för min dv9091ea 9700 kr... iofs genom mitt företag och utan moms... men den kostade bara 12990 kr i butik.

Min har dessutom 2x120 gig istället för din 2x100 gig, och tl60 2GHZ cpun istället för din tl56 1,8GHZ.. annars samma spec utom minnena som du har 2 gig och jag 1 gig

Så några 30.000 kr kostar den ju INTE....

Visa signatur

Tänk på vad du säger, så du inte säger va du tänker!
Gigabtye Aorus 17x, i9-11980hk, 64GB ram, RTX 3080 16GB, Kc3000 2TB x2 Raid0, 17" FHD
Gigabyte Auros PRO Z690, 64GB DDR5 Dominator, 2x KC-3000 2TB Raid-0, Intel I9 12900KS, Corsair iCUE H170i ELITE LCD, Gigabyte RTX 4090 OC, be quiet! Straight Power 11 Platinum 1200W, 3 st Asus VG27A 2K 27", Win 11 PRO, mm, mm