Alla som är missnöjda med comhem! se hit!

Permalänk

Alla som är missnöjda med comhem! se hit!

hej alla som är missnöjda med comhem.

jag har satt upp en sida för er som vill skriva på detta internet brev , som i sin tur kommer sickas upp till comhems chef

minsta lilla missnöjdhet kommer att kunna skrivas ner . Jag vill ha så många persioner som skriver i som möjligt för att sedan bevisa detta för comhem . Att deras tjänster inte är så bra .

var noga med att ge riktiga uppgifter allså förnamn + efternamn

annars kommer det att tas bort.
tryck här ---> http://ww2.beffo.se/comhem/

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Re: Alla som är missnöjda med comhem! se hit!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
hej alla som är missnöjda med comhem.

jag har satt upp en sida för er som vill skriva på detta internet brev , som i sin tur kommer sickas upp till comhems chef

minsta lilla missnöjdhet kommer att kunna skrivas ner . Jag vill ha så många persioner som skriver i som möjligt för att sedan bevisa detta för comhem . Att deras tjänster inte är så bra .

tryck här ---> http://ww2.beffo.se/comhem/

lite väl drastiskt eller? man får acceptera att det finns inkörningsproblem och barnsjukdomar med en ny tjänst. har varit CH kund i 5 år och har aldrig haft några som helst problem med deras tjänster förrän nu med uppgraderingen till 24/1, som dock senaste vecka blivit bra mycket stabilare än den va innan. så vi får ge dom lite mer tid. det går ju åt rätt håll här varje fall.

Permalänk

en del har stora problem , lika bra att skriva på , nu funkar allt på systemet

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

TCP nedströms : 16.62 Mbit/s

TCP uppströms : 7.06 Mbit/s

UDP nedströms : 22.80 Mbit/s

UDP uppströms : 1.85 Mbit/s

Med 24/8................................

Permalänk

skriv under listan då ? opleq

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Varför inte bara byta tjänst? Comhem är inte de enda på marknaden...är så det går till när man är missnöjd.

Permalänk

musse1: har du comhem och inte har något annat alternativ så är det jue lika bra och hjälpa oss att övervinna comhem ?

tryck här ---> http://ww2.beffo.se/comhem/

var noga med att ge riktiga uppgifter allså förnamn + efternamn

annars kommer det att tas bort.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

oj oj oj, vissa har verkligen inget tålamod alls.

En helt ny tjänst som lanseras är aldrig felfri. Om man är väldigt missnöjd med 24Mbit, byt ner er till 8Mbit eller be KS om att dom ska betala mellanskillnaden mellan 8 och 24 i en månad..

jaja, lycka till med din hemsida. Tror inte du kommer få iväg den så långt som till VD:n...

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

SunQ jag har ping problem inget annat , tror vi kommer få en hel del om ett litet tag

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Visst vet du om att senaste personerna som använde sig utav nicket Com Bort och gjorde en sida fick alla sina abonnemang avstängda?

Dom gjorde också en sida där dom skrev upp alla buggar dom hittade och även skrev protestlista. Fast dom hade iofs också lite länkar till piratkort osv (på den tiden det fanns)

Men den sidan blev anmäld och CH sa upp alla avtal dom kunde.

Håller helt med Jenza i det han skriver.

Edit: Nu dog listan över dom som skrivit upp sig också. +att ingen av dom som hade skrivit under hade en utav Com Hems IP-serier. En av dom hade UPC ip och den andra hade något annat, påminde om en Telia IP.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

razerrazer, Varför visar du folks IP på listan? Jag tror att dom flesta inte vill ha det så om dom ska skriva under.
Tror du förresten att folk tar din sida på allvar? ser mera ut som en skojsida med saker som "Massor utav skumma, irrelevanta och osanna erbjudanden listas här." , "Ett buggigt sökformulär Ses bäst med Internet Explorer 4" och "Mina ofungerande tjänster". Det heter "Mina icke fungerande tjänster"
Gör om gör rätt, då kanske det kommer att fungera.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem

Finns redan siter som har förberedda protestlistor, använd en sån istället för att göra en ComHem ripoff som enbart kommer att sluta med att ComHem ber dig sluta använda deras logga osv.

Permalänk

Edit : ny logga

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Att du orkar rakbladrakblad! Är dina pingproblem det enda du har problem med? Det finns faktiskt routrar med trafikprioritering och det kanske är så att dina ICMP paket prioriteras ned i något av hoppen. Detta skulle då helt natruligt kunna svara på dina dålia pingtider och inte alls vara någon indikation på att din koppling är dålig.

Permalänk

Brage har med rent överbelastat nät!

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Har haft problem med min lina från comhem i snart två månader. Har ringt ett antal gånger.
Dom två första från support lovade ringa tillbaka dagen efter, men icke. Den 3e var förbannad för dom två innan inte hade ringt tillbaka och han lovade ringa dagen efter då han skulle kontakta teknikerna. Men precis som tidigare så ringde ingen upp.

Sen var det typ 3 samtal till efter det där. Den sista skulle skicka ett mail med prioritet till teknikerna. det var två veckor sen. inget har hänt.

Idag går det varken ringa heller maila till support. jag har lagt ner flera timmar bara för att få tag i support men att lösa mina problem har varit tafata.

Har varit kund där sen -99 och visst var det barnsjukdomar i början men efter det har jag varit ganska nöjd, men services har nog aldrig varit så här dålig som den är nu.

Sen är det ju inte bara jag som har problem, utan några grannar har också samma problem, och ingen av oss har den nya tjänsten.

Permalänk

skriv på

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Säg upp och skaffa annat är det enda som fungerar, det skickar en dessutom en ganska tydlig signal till företaget ifråga.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk

tycker att detta funkar bra , mera behöver bara skriva på , dala56 i mitt fall kan jag bara ha COMBORT...

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JenzA
razerrazer, Varför visar du folks IP på listan? Jag tror att dom flesta inte vill ha det så om dom ska skriva under.
Tror du förresten att folk tar din sida på allvar? ser mera ut som en skojsida med saker som "Massor utav skumma, irrelevanta och osanna erbjudanden listas här." , "Ett buggigt sökformulär Ses bäst med Internet Explorer 4" och "Mina ofungerande tjänster". Det heter "Mina icke fungerande tjänster"
Gör om gör rätt, då kanske det kommer att fungera.

Tror du att det kan vara så att man sitter på jobbet mitt på dagen och kanske surfar från ett annat ip pga det???

Visa signatur

Mvh, Jakob

Permalänk

Stringfellow Haw Detta är nu fixat
man kan varken se allt i ip numret eller efternamn

//ComBort

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Alla som är missnöjda med comhem! se hit!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
lite väl drastiskt eller? man får acceptera att det finns inkörningsproblem och barnsjukdomar med en ny tjänst. har varit CH kund i 5 år och har aldrig haft några som helst problem med deras tjänster förrän nu med uppgraderingen till 24/1, som dock senaste vecka blivit bra mycket stabilare än den va innan. så vi får ge dom lite mer tid. det går ju åt rätt håll här varje fall.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
oj oj oj, vissa har verkligen inget tålamod alls.

En helt ny tjänst som lanseras är aldrig felfri. Om man är väldigt missnöjd med 24Mbit, byt ner er till 8Mbit eller be KS om att dom ska betala mellanskillnaden mellan 8 och 24 i en månad..

jaja, lycka till med din hemsida. Tror inte du kommer få iväg den så långt som till VD:n...

joo men nu är det så att imorgon, den 23:e, är det 1 månad sen tjänsten lanserads. och den fungerar fortfarande precis lika crap.

vad som dock jag är ÄNNU mer jävla lack över är att jag som gammal UPC-kund har fått en skit-lina.

Ni som säger att "comhem har inte gjort något" osv osv _måste_ ha fel.
och det kanske är just deras brist på att göra saker som ställt till nått?

Senaste månaden har jag inte lyckats komma upp i 8mbit upstream EN ENDASTE gång. (och då har jag även en crontabbad tp-test som körs 03.05 varje natt, bör ju inte va någon topp-belastning då)

innan comhem tog över hade jag mina 8/8 dygnet runt hela tiden.

upplever även samma grej som comhem:arna säger, att linan blir sjukt seg under prime-time, typ 17.00-24.00.

svarstiderna är helt galna, kan pinga 2-3 sekunder i wow.

disconnectas hela tiden.

utlandspeeringen är helt sönder oxå. brorsan som sitter i USA brukade få runt 250KB/sec på UPC-tiden. senaste 2 veckorna har han toppat 16KB/sec. helt stört. fattar inte vad faen comhem håller på med

och att ringa supporten känns ju totalt över. dom lär väl be en starta om modemet eller ta bort switchen, i vanlig ordning.

och visst, byt om du inte är nöjd. men jag var ju nöjd, i flera flera år med UPC.
Har kört ända sen dom kom med kabelmodem 1999.
och UPC klarade ju leverera 8/8 i över ett år utan problem.

och skulle gärna byta till en fet labs2 gigalina, men då krävs det ju att fastigheten drar in LAN, vilket dom är totalt ointresserade av.

Permalänk
Medlem

Antingen så klagar man på en tjänst och då klagar man, eller så klagar man mot de som klagar - vilka är egentligen bäst?
Är man ett stort företag som lanserar en tjänst som de inte lyckas att driva utan driftfel så ska man heller inte lansera den tjänsten. Det är korkat att dra förhastade slutsatser. Com hem har en bra tid haft extremt mycket driftstöringar och folk är trötta på att bli kompenserade - man vill ha ett fungerande internet.
Är man nöjd med internet så är det kalas, men sluta klaga över att folk klagar för då är man inte bättre själv.

Om ni inte vill skriva på så lämna tråden ifred och låt folk som är missnöjda skriva på istället. Jävla moraliserat samhälle man lever i.

Permalänk
Medlem

Nej nu får jag runt 15 mbit igen haha vad glad jag blir har skickat in tptest resultat för någon vecka sän fick svaret att det skulle vara fixat inom några dagar men nu efter 2 veckor samma sk** som förut har ibland varit uppe i 21mbit och det är ibland.

edit.....

körde tptest igen nu

Permalänk

Skriv på emot Com hem nu! http://ww2.beffo.se/comhem"

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag hade problem med höga pingtider mot 10.0.0.6 för några år sen. Körde lite ping/tracert och mailade dem på begäran till en kille på supporten. Tog ganska länge för dem att fixa det men till slut gick det. Var något mail-filter(?) som var överbelastat som skapade problemen här i Malmö.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Tycker att det är rätt skönt att se när folk som gnällt i flera år på hur kassa UPC var börjar inse att det kanske inte var så tokigt.
Btw,min 24/8 lina funkar fortfarande utmärkt.

Visa signatur

/Joga

Permalänk
Medlem

Precis som jag trodde så skulle inte sidan ligga uppe så länge. Men du kanske själv valt att ta ner sidan själv?

Men hela "webhotellet" verkar också nere.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Min 24/1 lina fungerar till nästan 100%, dock rejäla problem när jag fick det.
Hamnade på 14Mbit/s.
Nu har jag dock 21-24Mbit/s.

Hade 12Mbit/s med min 8/8 lina.

Men varför i helv.. kan jag inte ha 24/8 när man kunde ha 8/8??

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk

SirMacke bor du i så kallat F.D UPC hus så ska du kunna ha alla hastigheter.

SunQ: Webhotellet funkar , det är ett minne i servern som är paj , har varit i kontakt med dom och dom beställer ett nytt minne

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.