Permalänk
Avstängd

Hemsida goes guld (snart)

Tja snart blir jag klar med min hemsida. Behöver dock krikik på vad jag bör fixa innan jag anser den som klar.

eddit: Länk www.a1sweden.3w.se

eddit: av någon anledning flyttades loggan och menun när man klickadr på filmer. Får ta och göra om den sidan igen.

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3, E4300 @ 3ghz *orginalvolt*, 2Gbyte Corsair Dominator Pc8500, 8800GT, Antec P182, Corsair HX520w.

Permalänk
Medlem

Eine länken bitte?

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Permalänk

Hehe, lite för ivrig kanske?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vadå guld?

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasc
Vadå guld?

Guld (latinskt namn Aurum) är ett atomslag, ett metalliskt grundämne som tillhör gruppen ädelmetaller och gruppen myntmetaller samt ett mineral. Guld har det kemiska tecknet Au som kommer av aurum, det latinska ordet för guld.

Visa signatur

Mycket mumbo-jumbo nu känner jag.

Permalänk
Avstängd

Fixade länk nu...

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3, E4300 @ 3ghz *orginalvolt*, 2Gbyte Corsair Dominator Pc8500, 8800GT, Antec P182, Corsair HX520w.

Permalänk

Till att börja med så måste du ha padding på brödtexten, för just nu så ligger den precis kant i kant med login-delen. För det andra så kändes inte direkt självklart vad sajten är tillför, vad den fyller för syfte?

Fin logga/header dock :).

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tynnhammar
Till att börja med så måste du ha padding på brödtexten, för just nu så ligger den precis kant i kant med login-delen. För det andra så kändes inte direkt självklart vad sajten är tillför, vad den fyller för syfte?

Fin logga/header dock :).

Det är ett ganska stort prolbmen =/. vet inte riktigt vad jag ska ha sidan till.
Först gjorde jag en för min clan. Sen la vi ner den och då fortsatte jag utveckla för att lära mig. Sen tyckte jag den blev ganska snygg tog hjälp av några andra för att fixa loggor och sådant.

Jag vill få det till en community med filmer och annat kul, fast det är för jobbigt att lägga in nya saker utan PHP.

Att texten ligger så nära har jag inte tänkt på, får ta och fixa det.

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3, E4300 @ 3ghz *orginalvolt*, 2Gbyte Corsair Dominator Pc8500, 8800GT, Antec P182, Corsair HX520w.

Permalänk
Medlem

när jag ser www.a1sweden.3w.se kommer jag direkt att tänka på https://www.one.com/ som hette b-one innan. Av någon anledning. Men de är nog bara jag.

Annars verkar sidan vettig. Bara kollade igenom den snabbt. Försök flytta ut brödtexten.

Visa signatur

5d mkII 35 1,4 L 24-70 2.8 L 135 2 L 70-200 2.8 L IS

Permalänk
Medlem

Det enda som jag hinner upptäcka är att när man trycker på "Filmer" flyttas hela loggan samt menyn under mer mot mitten, medvetet eller inte? Hursomhelst, det är väl det jag såg direkt, var sjyst annars.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The-k0rf
Guld (latinskt namn Aurum) är ett atomslag, ett metalliskt grundämne som tillhör gruppen ädelmetaller och gruppen myntmetaller samt ett mineral. Guld har det kemiska tecknet Au som kommer av aurum, det latinska ordet för guld.

hahahahahahahahaha! klockren!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The-k0rf
Guld (latinskt namn Aurum) är ett atomslag, ett metalliskt grundämne som tillhör gruppen ädelmetaller och gruppen myntmetaller samt ett mineral. Guld har det kemiska tecknet Au som kommer av aurum, det latinska ordet för guld.

22 år gammal och jag lämnar fortfarande såna öppningar! Damn!

Men jag undrar fortfarande vad fan det betyder i det här sammanhanget!

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasc
Men jag undrar fortfarande vad fan det betyder i det här sammanhanget!

Har inte det att göra med att man syftar på att något går i en slags avslutande fas?

Visa signatur
Permalänk
Korsordsguru

Mm likt mjukvara som blir guld och är redo att distrubueras och tryckas till kunder. Härstammar från att man faktiskt skickade en masterCD/DVD till tryckeriet i guld.

Tycker också lite padding på brödtexten vore på sin plats. Sedan kanske du kan baka in forumet i den stora huvudrutan istället för att skicka användaren till en helt annan sida? Så man fortfarande kan navigera till de andra delarna av sidan utan att gå tillbaka eller öppna ett nytt fönster och gå in på sidan igen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaLys
Mm likt mjukvara som blir guld och är redo att distrubueras och tryckas till kunder. Härstammar från att man faktiskt skickade en masterCD/DVD till tryckeriet i guld.

Där ser man. Även om jag tvivlar på att de gjorde en CD i guld.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaLys
Mm likt mjukvara som blir guld och är redo att distrubueras och tryckas till kunder. Härstammar från att man faktiskt skickade en masterCD/DVD till tryckeriet i guld.

Knappast.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Knappast.

Jo.

Från Wikipedia:
The term gold anecdotally refers to the use of "gold master disc" which was commonly used to send the final version to manufacturers who use it to create the mass-produced retail copies. It may in this context be a hold-over from music production. In some cases, however, the master disc is still actually made of gold, for both aesthetic appeal and resistance to corrosion.

Visa signatur

/Mvh Stefan

Permalänk
Avstängd

Men vilket jävla snack om guld. Lite kritik på sidan tack

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3, E4300 @ 3ghz *orginalvolt*, 2Gbyte Corsair Dominator Pc8500, 8800GT, Antec P182, Corsair HX520w.

Permalänk
Avstängd

Jag skulle "dela" upp den i 2 frames så inte hela sidan behöver ladda varje gång man trycker på något i menyn!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eskepola
Jag skulle "dela" upp den i 2 frames så inte hela sidan behöver ladda varje gång man trycker på något i menyn!

Det skulle inte jag: http://www.456bereastreet.com/archive/200411/who_framed_the_w...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guru Meditation
Jo.

Från Wikipedia:
The term gold anecdotally refers to the use of "gold master disc" which was commonly used to send the final version to manufacturers who use it to create the mass-produced retail copies. It may in this context be a hold-over from music production. In some cases, however, the master disc is still actually made of gold, for both aesthetic appeal and resistance to corrosion.

Liksom, "made of gold"? Det känns... mjukt? Men jaja, står det på wikipedia är det ju sant :D.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guru Meditation
Jo.

Från Wikipedia:

Det var som fan. Låter ju ganska otroligt. Men om det verkligen stämmer så ber om ursäkt till DaLys.

Visa signatur
Permalänk
Korsordsguru

Finns CD-R med guldlager att köpa i seriösa audioaffärer, kostar inte mer än 10-20 spänn. Ett lager med phthalocyanine tillsammans med ett lager med guld skall tydligen garantera 200 års lagring av datan, och även 200 dagar i solsken utan förlorad data. Är två företag som har patent på denna kombination. Så finns tyvärr inte så många märken att välja mellan.

Edit: s.c.s.i.: ingen skada skedd.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

MEN FÖR HELVETE SLUTA SKITA NER TRÅDEN!.

Var vänliga att kommentera hemsidan istället.

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3, E4300 @ 3ghz *orginalvolt*, 2Gbyte Corsair Dominator Pc8500, 8800GT, Antec P182, Corsair HX520w.

Permalänk
Korsordsguru

Om jag var dig skulle jag:
Inte använda frames.
Inte använda tables för att designa.
Skaffa en riktig domän.
Lägga CSS-koden i en separat stylesheet.
Lägga logindelen till höger om logon/bannern. Eftersom den tar upp hela vänsterdelen. Räcker med en 200px*100px ruta.

Sedan det jag sa förut. Lägga till padding på texten och lägga in forumet i den stora gråa rutan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Miclad
MEN FÖR HELVETE SLUTA SKITA NER TRÅDEN!.

Var vänliga att kommentera hemsidan istället.

- Den runda logon passar inte in med allt annat.
+ Färgerna.
- Mera padding på saker och ting behövs.
- Fattig gratisurl som skapar en totalt onödig framesida.
- Den vita färgen passar inte in bland alla andra snygga färger =/.
- Inga hx, bara massor p och span.
- Table-layout måste ändå vara ett av det större misslyckandet.
- Login meny som "*kommer snart*", varför ...
- Alla andra problem tablelayout gör.
- Spacer gif:ar, finns dom fortfarande :p.
- XHTML 1.0 Transitional, som för övrigt inte kommer först i koden som gör att IE ändå ignorerar den.
- Inga alt värden till img:arna.
- Allmänt misslyckad kod.

Men antar att du inte bryr dig om vad någon säger och bara vill ha mera besökare till din webbsida.

Permalänk
Avstängd

Ajdå det var hårda ord där CIC. Nu blev bidde jag inte lika stolt över sidan längre...
Den största anledningen till att koden är dålig är nog att jag inte kan så mycket. Har bara använt mig av de funktioner som jag har läst om i webbdesignskolan.
Har bara läst css i drygt 2 veckor (på helgerna) så med min kunskap kan jag inte göra en mer komplett kod. Där får jag ta och läsa på mer, går trots allt fortfarande i grundskolan och läser bara koding på helgerna.

Kul att du gillade färgerna iallfall. Förklara dock mer vad du menar med att det vita inte passar tack.

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3, E4300 @ 3ghz *orginalvolt*, 2Gbyte Corsair Dominator Pc8500, 8800GT, Antec P182, Corsair HX520w.