Sugen på att uppgradera datorn men kan jag vänta nån månad ? utan att priset stiger

Permalänk

Sugen på att uppgradera datorn men kan jag vänta nån månad ? utan att priset stiger

Hej är väldigt sugen på detta paket
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=323785

Tycker att priset är okej, men hade helst velat vänta nån månad så att ekonomin blir bättre.
Tror ni att priset kommer att stiga på detta paket avsevärt ?

(ni som har handlat med avbetalning på komplett vet ni om man kan korta ner avetalningen till så mycket som 3 månader ?)

Permalänk
Medlem

Det finns inga anledning att vänta med dem koponenterna du har valt, minnerna kan blir dyrare när vista kommer ut i butikerna. Om du har inte väldiga speciella anledningar att välja den moderkort , titta gärna på Asus p5b .

Visa signatur

Play : i7920@3360mhz/HD 5770 / 1,75 tb HDD
Work : Phenom2 X6 1055T/2,25 tb HDD
server : e6300@ 1,8 ghz/ 4 tb hdd

Permalänk
Medlem

Problemet är att man får inte byta ut moderkortet när man köper kompletts färdiga paket.. och om man köper delarna separat försvinner "paket-rabatten" på runt 1000 kr. Jag har samma problem just nu, ett problem som skulle försvinna om någon helt enkelt sa
"det moderkortet funkar fint om du inte ska överklocka".

Permalänk

MM e ju det med rabatten 1000 kr billigare än om du skulle köpa precis samma komponenter löst.. någon som vet om moderkortet e någe vidare ?

edit:
Nu höjde dom priset med 400 kr ¨å nu kan de kvitta =(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hartridge
MM e ju det med rabatten 1000 kr billigare än om du skulle köpa precis samma komponenter löst.. någon som vet om moderkortet e någe vidare ?

edit:
Nu höjde dom priset med 400 kr så nu kan de kvitta =(

Sånt är jobbigt...när man "precis ska klicka 'köp'" och så chockhöjs det..

RAMet höjdes med nån hundralapp.. men allt annat i ditt paket är på samma pris. Skumt att de höjde med så mycket för nu är det nog nästan mer värt det att köpa bättre delar separat.

Själv hoppas jag hinna övertyga mig att köpa:
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=323787
innan den också höjs, vilket vore svårt eftersom då måste de passera 10k gränsen så att priset ser mycket dyrare ut vilket ger minskad försäljning.

Permalänk
Medlem

Nu borde man förvisso tentaplugga men när nu ändå lagboken ligger framme kan jag hjälpa till med att besvara din fråga:

20 § KkrL - Konsumenten har rätt att betala sin skuld till kreditgivaren före den avtalade förfallotiden.

Jag har själv köpt saker på avbetalning från Komplett och erlagt större belopp än vad fakturorna (månadsvis) kräver.

Visa signatur

© BisHoP