Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Vad kyler minnena med Aerocool VM-102?

Jag håller på att montera min nya VM-102 som jag fick i julklapp, men jag har fått mig en liten tankeställare. Vad är det egentligen som kyler minnena när man kör med VM-102? För vad jag ser är det bara gpu:n som blir kyld.

Permalänk
Medlem

Kyls inte minnena från andra sidan av kortet? Dvs mha av den stora kylflänsen som sitter på motsatt sida som bafflarna till heatpipen från GPUn? Jag har bara sett bilder men det måste ju finnas någon kylning för minnena eftersom det inte finns någon plats för att sätta dit några extra kylflänsar.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

Nä, kopparflänsen som sitter på andra sidan hänger i luften. Titta tex på den här bilden:

Där ser man att flänsen inte har något på insidan som kan kyla minnena. För ytan kan väl inte vara ojämn?

Permalänk
Medlem

De kyls inte alls som med de flesta passiva grafikkortskylare.

Vad har du för kylare på dina RAM-minnen, som dessutom går på högre spänning? Just det.

Jag har kylt mitt 6600GT passivt i runt 1½ år, och har då inte haft några problem med avsaknad av minneskylning. Jag hade ingen minneskylning med stockkylaren heller.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.