Permalänk
Robot

Water Inside

Water Inside är ett bygge som kommer fortgå fram till efter påsk.

Systemet kommer bestå utav:
Moderkort: Asus blitz formula SE
Processor: Q6600 G0
Grafikkort: XFX 8800Ultra
Minne: 4gb OCZ FlexXLC 9200
Nätagg: Corsair HX620
Systemdisk: WD raptor 36gb
Lagring: Samsung spinpoint 400gb

Vattenkylningen:
Grafikkort: EK 8800 Fullcover block + delrintopp
Pump: DDC-2 + petras delrintop
Radiatorer: Black Ice Extreme + Black Ice extreme 2
Cpu: Swiftec Apogee GTX Bowed
Tank: Swiftech MCres
Tygonslang.

Tips och kommentarer är självklart välkomna!
_________________________________________

Det saknas ~30 bilder och kommentarer i denna galleri-projektlogg, så besök gärna http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...
För en fullständig projektlogg.

Feedback här : http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Besök albumet: Water Inside av NysoO

Permalänk

Mkt fint och väl genomfört bygge, och go hamburgare ^^

//go jul

Visa signatur

..counting all the assholes in the room, well I'm defenitly not alone..

Permalänk
Medlem

nice one

Visa signatur

E6300 | Thermalright Ultra-120 eXtreme + Noctua 120mm 1200rpm | Gigabyte GA-965P-DS3 | 3GB Corsair XMS2-6400 CL5

Permalänk

jag tycker att det är orätvist att dina delar glänser så... mkt bra 10: p för att det glänser! O_o

Visa signatur

varför krascha dyrt med SAS, när man kan krascha gratis med windows?

Permalänk
Medlem

Hehe, tackar!

Go jul!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ser bra ut 8)

Visa signatur

DATORKIT SÄLJES TILL ETT KANONPRIS! /PM

Permalänk
Medlem

att du bara orkar ladda upp alla bilder :P, fint

Visa signatur

Asus Zenbook UX32VD-R4002V.

Permalänk

Ah! gillar verkligen din känsla för detaljer och finish. Ett extra plus för presentationen - bara bilder, men de berättar en fin liten historia även utan komentarer

Hade du planen helt klar från början eller har det ändrats allt eftersom du byggt?

Permalänk
Medlem

@ Mathias72: Tackar! Det mest grundläggande var planerat. Såsom placering av radiatorer och hur fronten ska se ut osv. Men lite färger och sådant har blivit lite ändrat under byggets gång.
För kommentarer till bilderna så kan du gå till projektloggen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ruskigt fint !! 10p från mig för fin finish och planerande

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 17" Unibody, tidig 2009 (första Unibody)
Stationär: SilverStone SUGO SG08 | Gigabyte Z270 ITX | Intel 7700K @ 5 ghz | Gigabyte GTX1080 Ti 11gb | 32gb Corsair Vengeance 3000 mhz | Samsung SM961 1tb | SilverStone 600W PSU | Noctua NH-C14S |

Permalänk
Medlem

Tackar! glädjande!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ser riktigt nice utt..väntar ivrigt på slut resultatet =)...

Visa signatur
Permalänk

fan vad nise

Permalänk
Medlem

Fin hund! Datorn var skitsnygg, men den kommer låta en del...

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

hur exakt går det till när man får till en sån där high-gloss finish på datorn? jag skulle vilja göra det på mina datorer men jag har ingen aning om hur man gör

Visa signatur

CPU Intel core i9 9900K COOLING NZXT Kraken X62 RAM 32Gb Corsair 3200Mhz GPU Asus RTX 2070 STRIX SSDs Corsair Force GT 120GB | Samsung EVO 500GB PSU Corsair AX 1200W 80+ GOLD CASE Fractal Design R5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k0ww4
hur exakt går det till när man får till en sån där high-gloss finish på datorn? jag skulle vilja göra det på mina datorer men jag har ingen aning om hur man gör

Lösningen på problemet heter autosol och kan köpas på OKQ8

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hanka456
Fin hund! Datorn var skitsnygg, men den kommer låta en del...

Hehe, tack
Varför skulle den låta? Visst kan fläktarna pusta, men jag kommer ha en fläktkontroller.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av k0ww4
hur exakt går det till när man får till en sån där high-gloss finish på datorn? jag skulle vilja göra det på mina datorer men jag har ingen aning om hur man gör

Här kan du få en liten inblick i hur det är:
http://www.youtube.com/watch?v=Kfz4YTQ5GgQ
Nämnas bör väll att man måste polera och slipa oerhört mycket mer än vad jag gjorde på filmen. Men det skulle bara bli drygt att spela in allt jag har gjort. haha

Visa signatur
Permalänk

Riktigt nice bygge! Funderar på en sak bara, hur ska front fläkten få luft? så som jag såg på bilderna så blir den instängd om man stänger luckan.

EDIT: Stavfel

Permalänk

Fint finger där!

Annars riktigt bra jobbat..

Visa signatur

- Intel i9 12900KS - (5,7Ghz) - ASUS RTX 4090 TUF - Team Group T-Force DELTA (6400Mhz) - ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO - ASUS ROG Thor 1200W - ASUS ROG Ryujin II 240 - Gigabyte 32" AORUS OLED 4K 240 Hz DP 2.1 -

Permalänk
Medlem

Jävligt hårt arbete antar jag, bara ta bilderna borde vara jobbigt.

Permalänk
Medlem

de va inte dålit me bilder! . snyggt

Visa signatur

Asus Zenbook UX32VD-R4002V.

Permalänk
Medlem

Tycker om sånna byggen!!! 10 p ska de vara.... Hoppas De går bra i fortsättningen!!!

Visa signatur

VaTTenKylD

Permalänk
Medlem

Hoppas du tänkte sätta ett dammfilter för fläktarna i botten? Damm trivs ju på golvet och vill du inte behöva städa datorn varje vecka så skulle jag rekommendera ett finmaskigt dammfilter.

Annars, mycket snyggt, 10p.

Permalänk
Medlem

Tackar alla!

Angående dammet där så kommer datorn stå på skrivbordet. Datorn jag har nu kör jag utan fläktar och det enda dammet jag kan se är verkligen inte mycket.
Sådär väldigt fintkornigt som har lagt sig som ett tunt tunt tunt lager på bottnen.
Tror inte det är någon fara därför om jag gör utan filter, men vi får se.

Visa signatur
Permalänk

Ett problem är ju att "luckan" måste vara öppen för att det luftintaget ska funka!

Visa signatur

varför krascha dyrt med SAS, när man kan krascha gratis med windows?

Permalänk
Medlem

Har numera gjort hål så det kan komma in luft

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Helt sjukt snyggt! Så välarbetat och genomtänkt att man nästan gråter av lycka. Man blir ju inte liiite avundsjuk.
Måste passa på och fråga hur mycket fläktarna låter med. Funderar på att skaffa sånna till mitt bygge, men jag är rädd att de låter för mycket.
Men riktigt fint byggt hittils, och lycka till i framtiden.

Visa signatur

>>Bygglogg för Big Scilence<< Stort bygge i aluminium, från grunden. Update 16/8.
>>Feedback lämnas här, tack<<

Permalänk
Medlem

Måste bara fråga vad du har för kamera ? Men ett snyggt jobb !

Visa signatur

UGLA UGLA UGLA UGLA UGLA UGLA UGLA

Permalänk
Medlem

De här projektet kommer bli fläskigt fett! *mums mums mums*

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

ser ruskigt bra ut har en fråga bara vad anväde du för program för att göra ritningarna ?