Permalänk
Medlem

Vilken av dessa tre mössen?

Som topic lyder har jag bestämt mig för att köpa en ny mus för lite "jul-pengar".
Som jag ser det så finns det, i alla fall för mig, endast tre alternativ. Dessa är Logitech MX518, Razer Deathadder och Microsoft HABU. Då vill jag gärna höra tips från folk som har testat två av mössen och kan jämföra dessa. Så vitt jag vet har ingen testar Deathaddern ännu, då den är helt ny.

Deathadder: http://www.webhallen.com/prod.php?id=67506&traff=1
HABU: http://www.webhallen.com/prod.php?id=62577
MX518: http://www.webhallen.com/prod.php?id=39343&traff=1

Visa signatur

| Chassi: Cooler Master Cosmos S | Mobo: Asus z87 Deluxe | CPU: Intel i7 4770K | CPU-cooler: Noctua NH-U9B | Grafikkort: Asus GTX 780 DCII | RAM: 16GB Corsair Vengeance LP | SSD: Samsung 840 120GB | PSU: Corsair HX1050 |

Permalänk
Geeks
SweClockers

MX518 är favoriten i forumet.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
MX518 är favoriten i forumet.

japp jag sitter och fingrar på min nu och gillar den skarpt nya Intellimouse 3.0 är riktigt fin oxå

Permalänk
Medlem

G5 FTW som de vise säger.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

MX518 - ett självklart val!

Permalänk
Medlem

Jag skulle slått till på en logitech g5, är själv påväg att köpa en, de kostar just nu (under mellandagarna?) 449 på onoff.

Om du ändå tänker på en razer varför inte copperhead?

Permalänk
Medlem

köpte en G5 idag och valde mellan den och mx518 men allt var bättre på G5 utom att den saknar en sidoknapp, men bättre acceleration, bättre dpi, lägre friktion och den kändes lite skönare i handen gjorde att valet föll på den. 499:- på onoff.

Permalänk
Medlem

Skippa Habu om du inte vill hålla på att flasha firmware
och mixtra med drivrutiner i flera timmar.

Permalänk

Jag har en MX518, men jag vill ha en G7 istället. Dock så är ju G7 till formfaktorn identisk med MX518, så det säger väl en del

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem

Jag har haft en mx518 sedan den släpptes för typ 1,5 eller 2,5 år sedan (det var en sommar i alla fall) och så när som en aspekt så är jag helnöjd. Det är den i särklass den bästa mus jag någonsin har använt.

Men nu till problemet, den glatta knappytan får bikonsekvensen att knapparna blir smutsiga väldigt snabbt, snabbare än på vanliga möss med mer skrovlig yta. Eller så syns det inte lika tydligt på andra möss.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk

om du inte äter så mkt vid datorn, eller har som vana att tvätta händerna så slipper du detta.

Visa signatur

TRöTT På iNGET TRöTT På ALLT

Permalänk
Medlem

Jag kommer själv vänta på Deathadder, om du bryr dig om ms på musen och liknande.
Orkar inte gå in på specifikationer men den verkar vara riktigt lovande, den skall testas!

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Många säger G5, många säger MX518. Jag tror att jag köper en deathadder när den släpps, blir jag inte nöjd alternerar jag med en MX518 / G5.

Visa signatur

| Chassi: Cooler Master Cosmos S | Mobo: Asus z87 Deluxe | CPU: Intel i7 4770K | CPU-cooler: Noctua NH-U9B | Grafikkort: Asus GTX 780 DCII | RAM: 16GB Corsair Vengeance LP | SSD: Samsung 840 120GB | PSU: Corsair HX1050 |

Permalänk
Medlem

Jag har en diamondback vilken jag tekniskt sett är mycket nöjd med, men som inte har så god ergonomi enligt min åsikt. Därför skall jag nu springa in på onoff och köpa en G5:a. (skriver detta från mobilen )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FjäskarN
om du inte äter så mkt vid datorn, eller har som vana att tvätta händerna så slipper du detta.

Det kanske går ner någon godisbit framför datorn och några smutsitga händer har jag inte, vad jag vill mena är att mx518 lättare känns smutsigare än andra möss. Men visst, man kan ha olika uppfattningar.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Ni med värstingsmöss med hög DPI, spelar ni bättre med en sådan jämfört med en "normal" mus tex MX310?

Visa signatur

Legion 5 PRO 16 ACH6H
Tab s7+