Permalänk
Medlem

Väldigt skumt fel

Hejsan! Det är så att min lilla burk inte startar längre
När jag sätter på datorn så börjar fläktarna att snurra som de ska men jag får ingen bild oftast.
När jag väl får bild så kna jag gå in i BIOS som vanligt men däremot om man skippar det så kommer det fram en varning att windows inte avslutades på rätt sätt......
Då kan man välja att starta i felsäkert läge, normal o.s.v.
Men oavsätt vad man väljer där så startas inte windows utan den försöker ett tag men tillslut så händer något och datorn startas om MEN då är bilden borta och man får då ha datorn avstängd ett tag för att sedan få tillbaka bilden.
Igårkväll funkade datorn felfritt men idag när jag skulle sätta på den så var den såhär.

grejjer som sitter i:
AMD athlon 4200+ dualcore
geforce 7800 gtx
2048 RAM
samt 2 hårdiskar var av en är en samsung(extrainsatt)

För några veckor sedan så slutade nätverkskortet fungera(integrerat i moderkortet) så jag stoppa i ett nytt kort(PCI).
Kan detta ha något med felet att göra?
Nätverkskortet(integrerade) slutade fungera vid ett strömavbrott så kan det vara så att moderkortet har fått sig en liten kyss som har växt och växt och tillslut blivit en stor kyss?

Är väldigt tacksam för svar!

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem

Min dator upförde sig nått liknande innan grafikkortet la av
Det började också med ett strömavbrott

Permalänk

Jag hade ett liknande fel men inte pga ett strömavbrott, jag installerade om windows och wips så funkade det, men jag hade kanske bara tur oxå.

Visa signatur

C2D E6600 2.4GHz Socket LGA775, 4MB, Asus P5W DH Deluxe,I975X, XFX GeForce 8800GTX 768MB GDDR3, Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5