Samsung D900, SE K800i eller Nokia N73

Permalänk
Medlem

Samsung D900, SE K800i eller Nokia N73

Hej!

Jag har en SE K750i idag som jag haft sen Juni -05, och känns att det är dags att förnya sig, har kollat på Samsung D900, SE K800i och Nokia N73. Har läst igenom trådarna här men blev bara tokigare av det, alla rekomenderar ju just den telefonen som tråden är till för och skriver likadana positiva saker om dem.

K800an tycker jag verkar identisk med k750in förutom bättre kamera, lite trist kanske (kommer aldrig utnyttja 3G)
Nokia har jag tyckt varit plastiga, men jag kanske bara har kännt på de lite billigare modellerna.
Samsung har jag ingen egentlig åsikt om, dålig batteritid kanske?

Har runt 4000kr att röra mig med.

Så Plus och Minus om samtliga telefoner från dem som har dem skulle vara uppskattat.

Tack på Förhand
Anders

Visa signatur

Stationär: ABIT KN8-SLi | Gainward 7800GT 512MB | Opteron 165@2.4Ghz | Twinmos 1024MB x2 | Seagate SATA2 250GB
Bärbar: MacBook T7200 2.0GHz, 1GB, 80GB | FSC Amilo M1420 Centrino 1,70Ghz, 1GB, 100GB |
Övrigt: Nokia N82 | Nikon D40 | Samsung Syncmaster 930BF |

Permalänk
Medlem

Hmm......det är ju 3 bra telefoner du jämför och alla är nog bra men det är mera smaken som avgör!
Har haft en N73 ME och K800 men inte Samsungen.....har just nu ME:n.

N73
+ grym kamera
+ smidigt format fast den är lite stor
+ grym batteritid
+ s60

- lite för stor enligt mig (för att vara perfekt)
- knapparna sitter lite väl tajt
- knarrar lite om baksidan

K800
+ grym kamera
+ bra batteritid
+ bra knappsats

- lite för tjock
- batteriluckan "lös", grymt irriterande

Polarens åsikter om D900
+ grymt format
+ bra batteritid
+ snyggare än dom överstående

- Samsungs menyer

Där har du lite åsikter, du blir nog nöjd oavsett.....gå ner till en butik o känn efter, sen tar du den som känns bäst

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Inaktiv

jag hade tagit N73, men det är eftersom att jag inte gillar joysticken på K800.. som sagt, känn efter.. sen tar du den du tycker är snyggast och skönast, dom kan ungefär samma saker

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timppa
Hmm......det är ju 3 bra telefoner du jämför och alla är nog bra men det är mera smaken som avgör!
Har haft en N73 ME och K800 men inte Samsungen.....har just nu ME:n.

N73
+ grym kamera
+ smidigt format fast den är lite stor
+ grym batteritid
+ s60

- lite för stor enligt mig (för att vara perfekt)
- knapparna sitter lite väl tajt
- knarrar lite om baksidan

K800
+ grym kamera
+ bra batteritid
+ bra knappsats

- lite för tjock
- batteriluckan "lös", grymt irriterande

Polarens åsikter om D900
+ grymt format
+ bra batteritid
+ snyggare än dom överstående

- Samsungs menyer

Där har du lite åsikter, du blir nog nöjd oavsett.....gå ner till en butik o känn efter, sen tar du den som känns bäst

Har missat ME;n lite och den såg bra intressant ut, snyggare färg och 2GB minneskort, såg mer värt ut att ta den faktiskt, när den bara kostar 600kr mer.

Varför bytte du från K800an till en N73?
Hur tycker du att bildkvalitets skillnaden på fotona var?

Har du några bilder du tagit med Nokian man kan få se?

/Anders

Visa signatur

Stationär: ABIT KN8-SLi | Gainward 7800GT 512MB | Opteron 165@2.4Ghz | Twinmos 1024MB x2 | Seagate SATA2 250GB
Bärbar: MacBook T7200 2.0GHz, 1GB, 80GB | FSC Amilo M1420 Centrino 1,70Ghz, 1GB, 100GB |
Övrigt: Nokia N82 | Nikon D40 | Samsung Syncmaster 930BF |

Permalänk
Medlem

Gillade inte alls kameraluckan på K800, den satt lös o vinglade på min. Vet inte hur den sitter på andras men dom jag känt på har varit mer eller mindre lösa. Jag gillar SE annars så hade den inte varit så tjock precis vid kameran och luckan lös så hade jag behållit den. ME:n har jag bara haft i någon dag, det jag kan säga om den såhär snabbt.
+ displayen är grym! Det bästa jag sett!
+ grym batteritid, är inne på mitt andra dygn efter en laddning och batteriindikatorn står på fullt fortfarande (normal användning + lite leka)
+ snygga menyer och äntligen finns det themes till Nokia

- Knappsatsen är väldigt liten, har problem med 7:an (p,q,r,s) när man skriver sms
- inget autolock, går dock att sätta in själv

Angående bilder, min dator (moderkortet) har pajat och jag väntar på nya delar så jag har tyvärr inga bilder. Bilderna mellan K800 och N73 är jämnbra, vissa skillnader självklart men jämnbra! Hur Samsungen är vet jag inte.....

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Medlem

"äntligen finns det themes till Nokia" :D:D till deras symbian mobiler har det ju funnits sen första med serie60 kom för några år sen :D:D

angående autolock på knappsatsen, så finns det gratis tredjepartsprogram som sköter det åt dig.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
"äntligen finns det themes till Nokia" :D:D till deras symbian mobiler har det ju funnits sen första med serie60 kom för några år sen :D:D

angående autolock på knappsatsen, så finns det gratis tredjepartsprogram som sköter det åt dig.

Ok men jag har aldrig haft en series60-lur innan N73:an....

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880