Mitt 2GB SD minneskort funkar inte i min Kodak c310, varför?!

Permalänk
Medlem

Mitt 2GB SD minneskort funkar inte i min Kodak c310, varför?!

Hey y'all

Jag fick en digitalkamera i julklapp, en Kodak C310 och jag beställde ett Sandisk 2GB minneskort.

Problemet är. När jag sätter i minneskortet i kameran och startar den så står det "Memory full" Det interna minnet och minneskortet är helt tomt.
När jag försöker formatera minneskortet(inte det interna) så står det "FILESYS ERROR e00100" och kortet blir inte formaterat.
Jag har formaterat kortet på datorn men det funkar inte endå. Själva kortet funkar på datorn och så men inte på kameran. Vad är problemet?

Tack o bock.

Visa signatur

Danke

Permalänk
Medlem

Kollat kopieringsskyddet på kortet (en liten flärp på sidan)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snuffet
Kollat kopieringsskyddet på kortet (en liten flärp på sidan)

Det har jag, den är inte på 'lock', provade å fippla med den nu men det blev ingen skillnad.

Jag funderar på om kameran kanske inte är kompatibel med ett minneskort som är så pass stort?
Kan det vara så? Och hur tar jag reda på det.

Visa signatur

Danke

Permalänk
Medlem

Det är inte helt ovanligt att kompaktkameror inte kan hantera större än 1GB minnesmedia. Kodak har också bara upp till 1GB minnesmedia som tillbehör till C310.
http://www.kodak.com/eknec/PageQuerier.jhtml?pq-path=7097&pq-...

Permalänk
Medlem

Allright. Har beställt ett 1GB nu istället. Får hoppas på att det funkar bättre.

Tack o bock.

Visa signatur

Danke

Permalänk
Hedersmedlem

*Sirius inlägg redigerat*
Hänvisning till §9.

Det verkar vara fler som har samma problem. Om det inte funkar med 1gb heller så är det antagligen: att kameran inte stödjer mer än 512 alt 1024mb, kameran är bara kompatiabel med minnen från kodak, eller fel på kameran. I så fall skulle jag vända mig direkt till butiken eller Kodak.

http://www.google.se/search?hl=sv&client=firefox-a&rls=org.mo...
Många har tyvärr inte vett nog att återkomma med resultaten efter det att man startat en tråd O_o.

Permalänk
Medlem

var kan man se hur stort minne sin kamera stöder, jag har en casio s500 och vill köpa ett så stort minne så möjligt. hur stort kan jag köpa?

Visa signatur

A64 3200+ | Asus K8V deluxe | 1GB pc3200 | Antec Sonata | Connect 3D 9800Pro | 160GB S-ATA Seagate | 200GB S-ATA Seagate | Hyundai L90D+ LCD

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscrug
var kan man se hur stort minne sin kamera stöder, jag har en casio s500 och vill köpa ett så stort minne så möjligt. hur stort kan jag köpa?

Om det finns restriktioner så brukar det står i står i manualen. Notis: amerikanska företagssiter ger generellt mer information än europeiska företagssiter.
Rent generellt så brukar dom flesta (inte alla) äldre prylar stödja upp till 2GB. Vid 4GB och uppåt införde dom en ny standard "SDHC" som inte stödjs av "äldre" prylar.
Om man googlar på produkten och antalet GB man vill använda, så brukar man hitta svaret.

I ditt fall så har Casio faktisk släppt en ny firmware så sent som Sep 2006 som stödjer SDHC
http://world.casio.com/qv/download/en/ex_s500_firmup/