Skumt problem: XP fryser sedan 1v tillbaka!

Permalänk
Medlem

Skumt problem: XP fryser sedan 1v tillbaka!

Hej,

Jag undrar om det är några andra där ute som också har stöt på eller vet om detta mysko?

Det som händer är att XP bara fryser, allt stannar och man kan inte göra nånting...jag startar om datorn men efter ett tag händer det igen, har aldrig haft det innan och jag kan inte knyta det till något.

Är det något virus som "fejkar" frysningen och arbetar i bakgrunden så länge datorn är på? Jag testade med utan internet och då kunde jag använda datorn under en längre period...

Tacksam för återkoppling!

Permalänk
Medlem

Ger den ifrån sig ett svagt klick innan hängning? Då är det stor chans att det är din hårddisk som stannar. Skulle detta vara fallet så se till att göra backup så fort som möjligt på allt viktigt.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Ingenting som jag kan höra...

Nu har undersökt problemet i flera dagar. När jag inte har nätverkskabeln i så händer det inget...men så fort jag jag stoppar in kabeln så hänger den sig..

Jag testade starta datorn i felsäkert läge med nätvärk. Då gick det bra...så något är galet, kanske en trojan eller något...

Någon som kan ge förslag på vad man göra innan jag formaterar?