Permalänk

definition - testat bilspel? Det var "Rallisport Challenge 2" som fick mig att köpa Xbox 1 och det var främmst Oblivion och "Project Gotham Racing 3" som fick mig att köpa 360. Så testa ett bilspel vettjá!

PGR 3 är rätt billigt, och du kan ju alltid ladda hem demos på nästan alla spel som finns att köpa.

Visa signatur

i7 920 | HD 5870 Xfire| Asus P7TD Deluxe | RAM - 6 gb 1866 mhz |
(X) Accuratea

Permalänk
Medlem

definition: Vänta med att sälja om du ska göra de. Xbox360 kommer vara familjens media center. Teamxbox.com har gjort en röstning för vad Xbox ägare vill att Microsoft skulle förnya/uppgradera och dom kom fram till att man ska kunna hyra/köpa filmer/musik samt nya spel via Live och Explorer ska kunnas installera. De kanske händer?

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem

@ definition

Det kommer ju en del rollspel till 360n. Vissa kanske inte är renodlade men innehåller iaf så vitt jag förstått mycket frihet och valmöjlighet, t.ex. Mass Effect och Bioshock. Sedan har vi ju också Saints Row och kommande GTA som har lite rollspelskaraktär eftersom du med stor frihet kan skapa en egen karaktär. Vill du ha ett riktigt rollspel får du införskaffa Oblivion trots att det inte är helt nytt så är det ju fortfarande grymt kul. Sedan får vi väl inte glömma Alan Wake som verkar så lovande, okej kanske inget rollspel men ändå, det verkar ju sjukt kul!

Tycker absolut inte att du ska sälja din 360 ännu, det vore ännu mer förhastat än vad inköpet verkar ha varit...

Releaselista för att kolla efter mer intressanta titlar: http://www.eurogamer.net/releases.php?platform=xbox360

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Avstängd

Tack för lite inputs, jag beslutade mig för att behålla den iaf.
Inte värt att sälja den
Provade lite Lost planet i multiplayer (demo delvis) men det var rätt kul, även om det är fps.

Och jo du har rätt matte, vore mer förhastat
Aja ill keep rocking med min lilla 360;)

Permalänk
Medlem

Mycket bra beslut!

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem

Jag är ägare till detta underbara xbox 360, men är lite irriterad på att den har bara 20 GB hårddisk, som jag ibland måste ta bort och kunna tanka hem demot eller filmer. Min önskan är ju att ha en större hårddisk, gärna 500 GB! Ska vi klaga hos microsoft?

Visa signatur

"Allt håller inte för evigt, de rostar"

Permalänk
Avstängd

Jag har en fråga ang xbox spel, förra xbox dvs.
Kollade xbox's kompatibel lista men den var senast uppdaterad Augusti 2006, så hur pass bra stämmer den?

Tänkte köpa:
Capcom Fighting Jam
Street Fighter Anniversary Collection

Någon som vet om dom fungerar på 360?
Behöver något bra fighting lir ;>
Kan också fråga, körs xbox titlar i fullscreen?
För jag tankade ner Street fighter 2 trial från XBLA men den körs ju i en ruta mitt i skärmen, skitstörigt.

Permalänk
Avstängd

Uppdaterad Decmeber 06.
http://www.xbox.com/en-US/games/backwardcompatibilitygameslis...

Har tillkommit mera nu med fast inte uppdaterad ännu.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Jag har en fråga ang xbox spel, förra xbox dvs.
Kollade xbox's kompatibel lista men den var senast uppdaterad Augusti 2006, så hur pass bra stämmer den?

Tänkte köpa:
Capcom Fighting Jam
Street Fighter Anniversary Collection

Någon som vet om dom fungerar på 360?
Behöver något bra fighting lir ;>
Kan också fråga, körs xbox titlar i fullscreen?
För jag tankade ner Street fighter 2 trial från XBLA men den körs ju i en ruta mitt i skärmen, skitstörigt.

De Xbox spel jag har körs i 4:3, så det blir inte i fullscreen om du har en widescreen TV. Jag kan bara anta att det är samma för alla.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Vissa Xbox spel är i 4:3 och vissa är i WS. Halo 2 samt GTA liren är de spel jag har som går att köra i Widescreen. Starwars : KOTOR, Fable, Doom 3 mfl går bara i 4:3 läge.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

SÅg en video på YT med en snubbe som hade den trådlösa ratten i knät.
Är det bekvämt att ha den där, har nämligen inget bord vid TVn.

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa en vga kabel så att jag kan köra 360 till min 22" skärm, har bara använt den till en 32 CRT innan. Hur blir bilden med VGA?? Upplösning osv?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mel
Funderar på att köpa en vga kabel så att jag kan köra 360 till min 22" skärm, har bara använt den till en 32 CRT innan. Hur blir bilden med VGA?? Upplösning osv?

kört på en 19" och tyckte att bilden blev lite suddig pga van vid lcd.
Körde i 1280x1024.

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk
Medlem

Oljud?

Jag har kommit fram till att en Xbox360 verkar vara en kanonlösning som media extender i mitt hem och är väldigt nära ett inköp. I mitt fall blir det i så fall att köra min nuvarande dator som MCE2005 "server" tillsammans med ett (eller två) FireDTV och köpa en Xbox360 som MCE extender ute i vardagsrummet. Det jag dock oroar mig något för är det påstådda oljud som Xbox360 sägs lida av. En del säger att den låter förskräckligt, en del säger att den mest låter man kör spel- eller dvd-skivor i den, och en del säger att de inte störs av (o)ljudet alls. Jag har varit runt på olika butiker i veckan men ingen demar 360:n i en lugn miljö som kan jämföras med en hemmamiljö. Min fråga är därför: Hur illa är det ställt med oljudet i 360:n? Om man väljer att ha den i vardagsrummet som MCE externder, kommer man då att bli störd av att den låter? Det kanske inte ens är lämpligt att ha en 360 som MCE extender i vardagsrummet där man tittar på tv mest. Den kommer ju antagligen att stå igång en hel del...

Jag har också förstått att det går rykten om att 360:n kommer att få en uppgradering framöver med större HD, mindre värmealstrande komponenter och eventuellt utgång för HDMI. Allt detta sammantaget får ju en att tveka lite inför inköpet så jag vore tacksam för "guidning i mörkret". Jag förstår naturligtvis att man uppfattar ljud/oljud olika och att det naturligtvis beror på hur och var man placerar 360:n men om ni kan försöka ge en så objektiv bedömning som möjligt så vore jag tacksam.

Med vänliga hälsningar,
Perran

Visa signatur

//Perran

Permalänk
Avstängd

Ang ljudet, jag avskyr det något så fruktansvärt, detta är när den står stilla utan någon dvd i osv.
Jag rotade fram mitt gammla hifi-skåp och slängde in den i det, glasdörrar det hjälpte otroligt mycket. Men att ha den "ute" var något jag aldrig hade kunnat vant mig vid, dom där små fläktarna för oljud. Den överröstar min dator 10 gånger om :), hade det varit ett "susande" ljud hade det varit ok, men ljudet är rätt tjutande pga så små fläktar och högt rpm.

Ang uppgraderingen, så gjorde ms ett uttalande om att det inte är planerat just nu men att tankarna finns, och enligt dom så ska inte större hårddisk följa med utan isåfall vara extra man kan köpa, men det beror på hur pass stor efterfrågan det är på en större hd. Läste det någonstans på någon krysslåda sida. Men detta vet man ju inte till 100% då dom kanske inte vill avslöja några planer om det nu finns ens.

Som du skriver, om du tittar på tv vanligt och har xboxen igång kommer du störa dig på ljudet och höra det tydligt om du inte tittar på en film med hög volym.

Dom som säger att xbox inte låter något är 100% fanboys eller lite döva
Alla jag känner tycker också att xboxen är på gränsen till för högljud för att ens ha igång om man inte spelar,glor på film.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DimpZ
Såg en video på YT med en snubbe som hade den trådlösa ratten i knät.
Är det bekvämt att ha den där, har nämligen inget bord vid TVn.

Permalänk
Medlem

Jag tycker min 360 är riktigt tyst utan något spel i, men när jag sätter in ett spel i den så varvar den max hela tiden i stort sätt men jag tycker inte det är störande. Men det kan ju också bero på att jag är van för min dator låter säkert 10 gånger värre än 360´n!

Visa signatur

Fractal Design R5 | AMD 5800X3D | Asus ROG Crosshair VII Hero (Wi-Fi) | EVGA GeForce RTX 3090 24GB FTW3 ULTRA | 32GB G.Skill Trident Z 3600MHz CL14 | Ett gäng M.2 NVMe SSD| Corsair 750W | ROG RYUJIN 240 with Noctua Fans |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Ang ljudet, jag avskyr det något så fruktansvärt, detta är när den står stilla utan någon dvd i osv.
Jag rotade fram mitt gammla hifi-skåp och slängde in den i det, glasdörrar det hjälpte otroligt mycket. Men att ha den "ute" var något jag aldrig hade kunnat vant mig vid, dom där små fläktarna för oljud. Den överröstar min dator 10 gånger om :), hade det varit ett "susande" ljud hade det varit ok, men ljudet är rätt tjutande pga så små fläktar och högt rpm.

Ang uppgraderingen, så gjorde ms ett uttalande om att det inte är planerat just nu men att tankarna finns, och enligt dom så ska inte större hårddisk följa med utan isåfall vara extra man kan köpa, men det beror på hur pass stor efterfrågan det är på en större hd. Läste det någonstans på någon krysslåda sida. Men detta vet man ju inte till 100% då dom kanske inte vill avslöja några planer om det nu finns ens.

Som du skriver, om du tittar på tv vanligt och har xboxen igång kommer du störa dig på ljudet och höra det tydligt om du inte tittar på en film med hög volym.

Dom som säger att xbox inte låter något är 100% fanboys eller lite döva
Alla jag känner tycker också att xboxen är på gränsen till för högljud för att ens ha igång om man inte spelar,glor på film.

Ska jag var helt ärlig så tror jag det är nått allmänt fel på dina fläktar, mina fläktar låter nästan inget. Min dvd låter därimot en hel del. Fast inget störande.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Ska jag var helt ärlig så tror jag det är nått allmänt fel på dina fläktar, mina fläktar låter nästan inget. Min dvd låter därimot en hel del. Fast inget störande.

Precis vad jag tänkt skriva.
Ingen av dom 360 jag hört har varken låtit särskilt mycket eller haft ett tjutande ljud.

Permalänk
Medlem

När man sitter och spelar så spelar det mindre roll. Det märks bara om man sitter och spelar med låg volym. Men man kan inte ha den stående på om man tittar på tv en stund imellan. Eller när man stänger av tv/ljud för dagen så märks det genast hur den brötar, speciellt om skivan snurrar. Jag har inte det tjutande ljud som definition beskrev, men visst låter den.

360'n är vassast på många mråden, men ljudnivån är inte en av dem. Jag tycker ändå ljudnivån är acceptabel, men inte i jämförelse med konkurrenternas konsoler. Wiin märks ju inte ens av. PS3:an lär ju (enligt hörsägen) vara riktigt tyst den också.

Jag är av den bestämda uppfattningen att hängivna följare väljer att inte höra hur mycket den låter. ;P Men så är det ju läsare av olika märken i xb360 som också låter olika. Enligt psxcare.com så ska man helst ha en samsung-läsare, det har inte jag iaf!

Permalänk
Avstängd

Kanske är så att det är olika fläktar i olika versioner också?
Jag kanske är känsligare än en annan också, hatar oljud till max
Kvittar vad det är så vill jag helst ha det nära knäpptyst, det är ju enklare att få sin dator tyst än en konsoll ex.
Även om man kan modda ex 360 med tystare fläktar osv.

Permalänk
Medlem

Kan man inte byta hårddisk, dvd-spelare eller fläktar ifall det är så jobbigt? Eller går det inte?

Permalänk
Medlem

Jag håller med definition, tycker xbox360 låter alldeles för mycket. Då menar jag inte endast när dvd-spelaren varvar upp utan bara fläktarna när man startar den låter mer än min dator. Vinande oljud, skulle då aldrig tänka mig använda xboxen som dvd-spelare eftersom det låter för mycket.

Dock hört talas om att fläktarna ska justera sin hastighet beroende på hur varm den blir men mina tycks då alltid gå i "full fart", kanske är något galet?

Datorn som jag jämför med har förövrigt antec p180b med seasonic nätagg, ganska lågt ljud från det.

Visa signatur

Moderkort: Asrock Z77 Extreme4 | CPU: Intel Core I7 3770K, Noctua NH-D14 | RAM: 4x 4GB Corsair Vengeance Low Profile | GPU: Asus GTX 680 DC2T | HD: Samsung SSD 830 128GB | CHASSI: Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Kanske är så att det är olika fläktar i olika versioner också?
Jag kanske är känsligare än en annan också, hatar oljud till max
Kvittar vad det är så vill jag helst ha det nära knäpptyst, det är ju enklare att få sin dator tyst än en konsoll ex.
Även om man kan modda ex 360 med tystare fläktar osv.

Kanske, men jag tror inte det. Men dom ska inte låta mycket, med nått tjutande ljud i alla fall. Fast det är klart man får en PC tystare, ingen konsoll kan vara liak tyst som en pc(Inte PS3 heller):)

Permalänk

Fläkten i Xboxen ska enligt tillverkaren Delta ha en ljudnivå på 35dBA. Men eftersom det är 2st så får man, enligt något jag läste på detta forum lägga till ~3db.

Att fläktarna alltid maxar kan bero på att kineserna som monterar ihop lådorna slarvat med kylpastan. Går ju att fixa själv, men då ryker garantin.

Ni som har ett riktigt tjutande ljud, prova lyssna på nätagget. Där sitter det också en fläkt. Min PSU-fläkt började jävlas i förrgår, låter riktigt illa (pulserande och högfrekvent). Ringde till supporten å snackade me en snubbe från England, så nu är en ny på väg.

Visa signatur

db^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av storstark
Fläkten i Xboxen ska enligt tillverkaren Delta ha en ljudnivå på 35dBA. Men eftersom det är 2st så får man, enligt något jag läste på detta forum lägga till ~3db.

Att fläktarna alltid maxar kan bero på att kineserna som monterar ihop lådorna slarvat med kylpastan. Går ju att fixa själv, men då ryker garantin.

Ni som har ett riktigt tjutande ljud, prova lyssna på nätagget. Där sitter det också en fläkt. Min PSU-fläkt började jävlas i förrgår, låter riktigt illa (pulserande och högfrekvent). Ringde till supporten å snackade me en snubbe från England, så nu är en ny på väg.

Wow så det är Delta som skapat fläktarna till 360n? Inte konstigt att den är så högljudd..

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Japp.

Delta AUB0712HH 70x70x25.4 12v 0.14a 4000RPM 27.19CFM 35.0dBA

Visa signatur

db^

Permalänk
Avstängd

Undrar varför dom valde delta, och så extremt högljuda fläktar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Undrar varför dom valde delta, och så extremt högljuda fläktar.

För att inte göra Sony-Fanboysen besvikna?

Visa signatur

peace

Permalänk

Det är inte på något sätt så att Delta är dåliga på att göra fläktar. Problemet är att komponenterna utvecklar väldigt mycket värme, och eftersom att chassit är så litet så fick dom stoppa in kraftiga fläktar. Konkurenternas fläktar låter möjligen mindre, men de blåser inte alls lika mycket.

Visa signatur

db^