Permalänk
Medlem

voltmodda grafikkort.

Nån som vet hur man voltmoddar Grafikkort? Har läst om en del som skriv nåt om nån sorts softmodd av volten men jag har sökt röven av mig och inte hittat nån sorts guide eller nåt som förklarar hur man gör
Har ett x1950xtx,
tacksam för svar

Permalänk

Jag har också blivit rätt sugen på att börja V-moda. Med rätt kyning ska man kunna gå långt xD.

Permalänk
Medlem

jag letar också efter en volt guide till 1950xtx,men jag är dock lite skeptisk till soft moddarna så jag skulle vilja få tag i en "riktig" volt mods guide

//teckim

*edit* o förresten "psyco_mf" du kan ändra volten i Ati Tray Tools,,men om det funkar vet jag inte då jag inte kommer högre med 1,6v (enligt ATT) än vad jag gör med stock volt(749/stock)

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Avstängd

Jag avråder er alla tre att ge er in på spänningsmodifikationer då ni tror att man kan modifiera volt. Läs nedanstående länk så förstår ni varför man ej kan ändra volten.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Volt

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Medlem

nu förstår jag inte riktigt vart du vill komma med detta men jag antar att det är våran benämning som du hänger upp dig på ? ! hehe men om jag har fel så förklara gärna då jag hemskt gärna vill veta

mvh

//teckim

*edit*hoppas att stormen inte blir så tuff här i småland :/ men jag har tagit det säkra före det osäkra o laddat upp med stearinljus,folköl o chips haha

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teckim
nu förstår jag inte riktigt vart du vill komma med detta men jag antar att det är våran benämning som du hänger upp dig på ? !

mvh

//teckim

Ja ni tar er alla vatten över huvudet att försöka ändra enheten volt. Men lycka till att ändra storheten spänning.

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Medlem

rätta mig om jag har fel,,men i våra kretsar (data folk hehe) så säger man volt modd,känns lite tarftligt att behöva börja skriva "spännings mods guide"

*bara en liten tanke*

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teckim
rätta mig om jag har fel,,men i våra kretsar (data folk hehe) så säger man volt modd,känns lite tarftligt att behöva börja skriva "spännings mods guide"

*bara en liten tanke*

Jag skulle inte lita på ett ord av den person som säger voldmodd om spänningsmodifikationer, han vet uppenbarligen inte vad han talar om och jag vill inte förstöra hårdvara för 5000:- . Det är mitt råd.

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Medlem

oki men om du söker här på forumen så är det flera mycket kunniga personer som säger volt mod... o sen vet jag att det inte är helt rätt,men i folkmun så är det rätt...

men aja sak samma

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaver
Jag skulle inte lita på ett ord av den person som säger voldmodd om spänningsmodifikationer, han vet uppenbarligen inte vad han talar om och jag vill inte förstöra hårdvara för 5000:- . Det är mitt råd.

det heter volt mod punkt slut

det kommer från egngelskans volt mod.

och sen borde du veta att nästan alla på sweclockers säger öka "volten" istallet för spänningen.

är ni kunniga kan ni säka upp databladen på ic kretsarna som ger spänning till gpu o sen lura dom o ge mer ström.

jag kan inte se någon större andledning med o modda korten heller om man inste ska köra DI lr kompressor på det

Permalänk
Medlem

vad menas med DI (skäms)
o jag har vattenkylning så värme är inget problem

/teckim

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Avstängd

di betyder att det är kallt på gpun,(dry ice).

men duger inte 1,6v i ati tool :S ?

Permalänk
Medlem

aha ok

ang ati tray tools,nä alltså jag får inte upp den i särskilt mycket högre hastigheter i 1.6v än vad jag gör på stock volt så jag är lite skeptisk till att det verkligen ger 1.6v..

nu har jag den i 749/2000 MHz, o med 1.6v så borde jag ju komma en bra bit till tycker man ju, särskilt då jag vet att andra haft deras kort i 800/2200MHz.

//teckim

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Avstängd

har du mätt på kortet vad den ger då ?

kan det va drivisarna dom buggr annars?

Permalänk
Medlem

nej jag har inte mätt nåt ännu men jag ska börja göra det nästa helg då jag får hem ledande färg o förstorings glas o lite andra saker,

o ja drivisarna till 1950xtx har ju inte vart dem bästa men nu med 7.1 så funkar det ganska så bra faktiskt

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."