Permalänk
Medlem

Damm filter

Hejsan!

Jag undrar ifall någon har någon form av erfarenhet av damm filter?
Alltså typ tyg bitar framför fläkten.

Jag testade i helgen med diverse olika tyger som jag köpte från en tyg butik
och hittade 3, 4 olika tyger som var tillräkligt tunna för att luft ska komma igenom men det vill inte riktigt hållas spännt så det drar in i fläkten sakta men säkert.

någon som har nått tips om något liknande finns på marknaden eller om någon har gjort en egen form av ram för att hålla det hela spännt?

tack för alla tips man får!

Permalänk
Medlem

Har aldrig gjort nån filtermod men det borde funka hur bra som helst med en bit kartong.
Klipp den i en kvadratisk form 90x90 om du har en 80mm fläkt.
Sen klipper/skär du ut en kvadrat i själva biten du redan klippt med måtten 85x85 eller vad du tycker ser bra ut/ bäst flöde.
Limma fast en tygbit med samma mått som kartongen och råkar du ha ett galler framför fläkten är det väl perfa ;), då du kan köra skruvar genom hålen på gallret.
Så ditt lilla filter hamnar mellan gallret och chassit.
Hoppas du förstog vad jag mena, blev det för luddigt är det bara säga till.
//_S_

Visa signatur

..MK:P8Z77-V DELUXE..
......Cpu:3570K@4,7......
....Ram:Ballistix 16gb....
..Hdd@:SSD 840 PRO..
........GPU:GTX 760........

Permalänk
Medlem

Annars finns det färdiga filter att köpa. http://butik.microstore.se/ItemInfo?itemId=36733102&itemName=... till exempel. finns i 120mm med om det är det du behöver.

Visa signatur

>>Bygglogg för Big Scilence<< Stort bygge i aluminium, från grunden. Update 16/8.
>>Feedback lämnas här, tack<<

Permalänk
Medlem

Ajja det där med kartong var fiffigt!!
Det ska jag testa! tack för det!

Vet inte riktigt ifall jag vill köpa.. Men om det visar sig så att jag inte lyckas med det så tackar jag för länken då det ger mig lite att gå på!

Tack för svaren!