Värt att ha HDMI till DVD?

Permalänk

Värt att ha HDMI till DVD?

Hej!
Är det värt att ha HDMI till DVD'n? Jag fattar inte vad det ska göra för nytta efterson DVD är så lågupplöst ändå?
Men DVD spelaren har ju ett uttag för HMDI, så någon anledning finns det väl?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

om man vill ha bästa möjliga bild på dvd?

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem

Om man har linjedubblare i DVD-spelaren så är det ju värt det.
Har själv en Samsung DVD-HD950 och är mycket nöjd med vad den presterar.

Permalänk
Medlem

om du har en HD-Ready TV och MDHI uttak på baksidan så kan du köpa en HDMI kabel och koppla in det med, får skarpare bild vad jag vet, men det är onödigt att köpa dvd spelare och sådand just nu när blue ray kommer med massa bra nya blu/dvd spelare.

Visa signatur

Antec P180B | Asus P5B Deluxe | Core 2 Duo E6600 | Zalman 9500LED | ASUS 8800GTS | WD SATA II 250gb | WD SATA II 320gb | Samsung SATA II 500gb | 4x1gb DDR2 PC6400 Corsair Extreme 800mhz | Zalman 600w Nätagg | Windows Vista Ultimate 32bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av keyser
Om man har linjedubblare i DVD-spelaren så är det ju värt det.
Har själv en Samsung DVD-HD950 och är mycket nöjd med vad den presterar.

Har en 950 till min LG 42PC1R, otrolig skillnad jämfört med scart.
Xboxen presterar bra över komponent ockå, men ger inte lika skarp bild som Samsung spelaren med HDMI.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nimaloo
om du har en HD-Ready TV och MDHI uttak på baksidan så kan du köpa en HDMI kabel och koppla in det med, får skarpare bild vad jag vet, men det är onödigt att köpa dvd spelare och sådand just nu när blue ray kommer med massa bra nya blu/dvd spelare.

För det första, det heter Blu-Ray.
De Blu-Ray spelare som kommer nu kostar en halv till hel månadslön och är dessutom rookie-spelare! Varför köpa en sådan spelare nu när du om ett år kan köpa dessa 3-4 gånger bättre hårdvarumässigt för 2-4 000:-?

Till trådskaparen: Du kommer märka stor skillnad när du kör HDMI-HDMI!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anzy
För det första, det heter Blu-Ray.

Det heter faktiskt Blu-ray.

Visa signatur

/R
"I plan to live forever, or die trying"

Permalänk

tycker man verkar ganska stor skillnad med utan linjedubblare. Blir bra mycket skarpare bild.