Permalänk

[BBB] Segt och kan ej komma åt sidor

Hej!!

Jag har BBB 8/1 och det är väldigt segt, och jag kan inte ens komma åt vissa sidor som fungerar för andra men inte just för mig. Det har inte varit så innan men nu är det väldigt instabilt och ibland funkar sidor för mig och ibland inte, medans det inte är några problem för mina kompisar som inte har BBB. Min granne har samma problem och han har en D-link router och jag har en netgear så där kan väl inte felet ligga, att bådas routrar fuckar ur samtidigt?

Någon annan som har samma problem?????

Permalänk

Sitter på BBB 2 mbit lina nu och upplever samma problem, firefox och safari står och stampar när de försöker ladda aftonbladet, swedbank, apple.se mfl. Det finns ingen router bara B2 modem ivägen.

Såg att du var från Karlstad, kanske är något lokalt problem? B2 säger att det inte finns någon driftstörning.

Visa signatur

|Mac Pro|Quad Xeon 2,66 ghz|2048 mb FB-Dimm|1 TB Hd|GF 7300GT|Dell 24" dual|
|Macbook 1,83ghz|1GB|80GB Hd|

Permalänk

inte ens bbbs hemsida funkar för mig så man kan kolla om det är något fel just nu www.bredband.net :/

Permalänk

Jag kommer åt den men varken karlstad eller kil har någon driftstörning.

Visa signatur

|Mac Pro|Quad Xeon 2,66 ghz|2048 mb FB-Dimm|1 TB Hd|GF 7300GT|Dell 24" dual|
|Macbook 1,83ghz|1GB|80GB Hd|

Permalänk

Knepigt isåfall. :/ har du försökt ringa till deras kundtjänst och frågat? har inte numret uppskrivet och kan ju inte hitta det så kan inte ringa :/

Permalänk
Medlem

Jag sitter på BBB 100/10 och har haft problem några dagar nu, inte några problem med surfning direkt men däremot känns det som att jag fått halv duplex typ, alltså jag kan knappt ladda ner i acceptabel fart samtidigt som jag laddar upp längre. :/

Innan kunde jag utan problem ladda hem ett gäng saker så jag nyttjade min lina till max neråt samtidigt som jag pumpade ut saker till max och det var inga problem, nu sjunker allt till botten nästan. :/

Permalänk
Medlem

Samma här. Askasst hela dagen. Fast hastigheten är helt OK, så antagligen är det något DNS-problem.

Ska ta och ringa en polare som är backoffice-support på BBB och se vad han säger om det hela.

EDIT: Bah. Han jobbar inte den här veckan. Så går det när man försöker flasha med kontakter.

Permalänk
Medlem

Kan vara DNS problem. Prova att tillfälligt byta till följande DNS:

192.36.125.2

Det är Sunets DNS som skall vara bra och öppen

Förhoppningsvis blir det lite speed i linorna då.....

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk

jag ringde deras support och det tydligen en driftstörning men det har visst inte uppdaterat det på sin sida. de håller på att arbeta på det men han visste inte när det ska vara fixat. får hoppas att det löser sig snart då bara..