Permalänk
Medlem

Datorproblem HjÄlp!!

Tjena....nu är de så att jag har ett datorproblem som jag vill gärna ha fixxat så nu ber jag er om hjälp :).....det är så här att min dator allmänt hänger sig nu har den gjort såhär i 2 år....och jag har bytat varenda del eller testat annan del i datorn men de hjälper inte :'(... jag har köpt nytt moderkort, grafikort processor, minne DVDrom. ja har dock inte bytat hårdiskarna men ja har testat med andra...tålls att nämna att jag har IDE hårdiskar. Tillbaka till "hängningen" Den kan stanna när som helst bara dö alltså datorn är fortfarande på men den bara stannar. Det krm dock ett långt pipande ljud eller så kmr det ett pipande ljud som hackar.... Ja tycker detta är skitskumt och konstigt :S:S.....de är väldigt irriterande.

CPU: Intel core2duo 6400 @ 2.13 GHZ
Moderkort: Asrock Dual channel edition
Minne: Kingmax 2x512 mb Dual channel
Grafikort:Nvidia geforce 6800xt 128 mb
DVD: Hp
Hårdisk:1x120gb 1x250gb
Ljudkort: Creative Audigy 2

osså lite neon o skit :P....haha men ja har kollat så de inte har nåt med saken att göra haha

TACKSAM FÖR SVAR. MVH Vinne

Visa signatur

Vinne

Permalänk
Medlem

vad är det för nätaggregat?

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk

Hade samma problem med min äldre Athlon rigg. drivisar som spökade har jag för mig eller så var det hdd'n.

Visa signatur

Spec: chassi, moderkort med usb! :D, gfx kort "tror jag", cpu och raminne

Permalänk
Medlem

Om Jag var som du så skulle jag prova med en annan hårddisk Du bör också kolla IDEkablen ett litet beskt problem glapp i kablar

Visa signatur

nyfiken gul

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wilwarin
vad är det för nätaggregat?

det är ett coolermaster 400w

Visa signatur

Vinne