Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bollmannen
va..? Jag hoppas jag missförstår dig, och isf, markera det som står innanför "SPOLIER" så får du se svaret, du vet.. Täntke dock att det kan vara dumt att skriva det vanligt så att någon som inte vill veta utan ta reda på det själv får se det.

Och om jag inte missförstod dig, skärpning för fan.

aha osynlig text säg det då

Permalänk
Medlem

Tänkte bara tipsa om GameSpot's Twilight Princess Guide som är riktigt trevlig om man kör fast och vill ha hjälp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IcemanDIF
aha osynlig text säg det då

*sigh*

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liq
*sigh*

va?

Permalänk
Medlem

När, hur och var kan man få kastspöt? Är riktigt sugen på att prova det med wii-moten. Är på 3:e templet nu

Permalänk
Medlem

Köpte Wii-versionen igår (beställde det först på Dustin Home nån gång i december, men fick det aldrig så jag avbeställde och köpte det på Webhallen istället. Kommer förmodligen aldrig mer handla på Dustin Home >=( ). Skoldagen var tre timmar och fem minuter. Köpte Zelda. Åkte hem. Spelade Zelda nästan åtta timmar.

Grymt bra spel. <SPOILER>Har precis fått järndojorna och ska gå och brotta ner en Goron. Sumobrottningen var grymt kul! </SPOILER> Jag älskar kontrollerna, speciellt att kunna sikta diverse vapen direkt på skärmen! Nya hotkey-systemet fungerar riktigt bra också.

Jag ska också försöka reda ut lite funderingar Nintendo började med TP till Gamecube och det skulle egentligen ha släppts förra julen, men de sköt upp på det för att finslipa lite, tydligen blev det ett helt år. I och med det bestämde de sig för att släppa det till Wii också och dra nytta av Wii Remotens egenskaper. Dock blev det väldigt begränsat eftersom det som sagt är en port från GC. Wii-versionen släpptes den 8:e december, samtidigt som Wii, och GC-versionen släpptes några dagar efteråt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord E
Köpte Wii-versionen igår (beställde det först på Dustin Home nån gång i december, men fick det aldrig så jag avbeställde och köpte det på Webhallen istället. Kommer förmodligen aldrig mer handla på Dustin Home >=( ). Skoldagen var tre timmar och fem minuter. Köpte Zelda. Åkte hem. Spelade Zelda nästan åtta timmar.

Grymt bra spel. <SPOILER>*spöiler*</SPOILER> Jag älskar kontrollerna, speciellt att kunna sikta diverse vapen direkt på skärmen! Nya hotkey-systemet fungerar riktigt bra också.

Jag ska också försöka reda ut lite funderingar Nintendo började med TP till Gamecube och det skulle egentligen ha släppts förra julen, men de sköt upp på det för att finslipa lite, tydligen blev det ett helt år. I och med det bestämde de sig för att släppa det till Wii också och dra nytta av Wii Remotens egenskaper. Dock blev det väldigt begränsat eftersom det som sagt är en port från GC. Wii-versionen släpptes den 8:e december, samtidigt som Wii, och GC-versionen släpptes några dagar efteråt.

*SPOILER*
Jag har med fått järndojjorna och ska också dra och brotta ner den f.ö dryga Goronen som puttade ner mig 4-5 gånger innan jag förstod att det inte gick
*SPOILER*

Kan inte annat än hålla med dig, hade höga förväntningar på både Wii och TP.

Bara längtar tills jag får kastspöet och pilbågen xD

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

-------------------------------HJÄLP-------------------------------
Har fastnat i tredje templet (vatten templet). Har lyckats fått snurr på två ställen så att vatten nivån är höjd 2 gånger i center rummet. Har hittat boss nyckeln men vart fan är dörren?!
-------------------------------HJÄLP-------------------------------

fastnat

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brallan
-------------------------------HJÄLP-------------------------------
Har fastnat i tredje templet (vatten templet). Har lyckats fått snurr på två ställen så att vatten nivån är höjd 2 gånger i center rummet. Har hittat boss nyckeln men vart fan är dörren?!
-------------------------------HJÄLP-------------------------------

fastnat

ett tag sen man va där men den ska finnas där i rummet med trappan å vattnet har jag för mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IcemanDIF
ett tag sen man va där men den ska finnas där i rummet med trappan å vattnet har jag för mig

Tre timmar har man simmat run som ett fjån och letat när dörr'n varit framför nosen på en hela tiden.
Den var ju i piss center rummet som jag trodde men när jag kollade där så hamnade jag nog på fel sida...
Lite jobbigt men nu har jag äntligen klarat bossen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brallan
Tre timmar har man simmat run som ett fjån och letat när dörr'n varit framför nosen på en hela tiden.
Den var ju i piss center rummet som jag trodde men när jag kollade där så hamnade jag nog på fel sida...
Lite jobbigt men nu har jag äntligen klarat bossen

haha klant mm bossen är lätt

Permalänk
Medlem

*bort*

Edit: så skulle man ju göra ^^

Permalänk

tragiskt,men jag är fan fast i spelet,har typ spelat i 5 min(:D).
är där man ska valla fåren(?) in i ladan.
jag föser dom mot ladan,men dom vägrar att springa in,spelar ingen roll om jag styr dom rätt mot ingången på ladan,dom viker bara av när dom når den och springer iväg igen.
hur gör man?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
tragiskt,men jag är fan fast i spelet,har typ spelat i 5 min(:D).
är där man ska valla fåren(?) in i ladan.
jag föser dom mot ladan,men dom vägrar att springa in,spelar ingen roll om jag styr dom rätt mot ingången på ladan,dom viker bara av när dom når den och springer iväg igen.
hur gör man?

det är ju lätt svårt å förklara för det är så lätt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
tragiskt,men jag är fan fast i spelet,har typ spelat i 5 min(:D).
är där man ska valla fåren(?) in i ladan.
jag föser dom mot ladan,men dom vägrar att springa in,spelar ingen roll om jag styr dom rätt mot ingången på ladan,dom viker bara av när dom når den och springer iväg igen.
hur gör man?

du ska trycka på en knapp, kommer inte ihåg vad det är, typ A tror jag... så löper dom rakt in om dom är nära...

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

Huh? :S
Trycka på nån knapp behövde då inte jag göra

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Synt4x_3rr0r
Huh? :S
Trycka på nån knapp behövde då inte jag göra

Trycker man på A så skriker man, vilket gör att gätterna, eller vad fan det är, springer snabbare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Trycker man på A så skriker man, vilket gör att gätterna, eller vad fan det är, springer snabbare.

Precis, men skriker man för många gånger så blir getterna sura och börjar stångas

Permalänk

skriker han om man trycker på A?för mej så galloperar hästan fortare eller om man är till fots så rullar gubben=/

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
skriker han om man trycker på A?för mej så galloperar hästan fortare eller om man är till fots så rullar gubben=/

När man vallar getter..

Permalänk
Medlem

Haha jag lovar att du inte snackat med gubben som står där.

När du snackar med honom så kommer det upp 0/10 nere i mitten och då skriker Link om du trycker på A

Permalänk

hmm,kan kanske ha nått med det att göra.
råkade ju trycka på "no" när han frågade om min hjälp(inte van att spela sådana spel med kontrollen än,vingligt),så det är nog därför då..ska kika:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brallan
*SPOILER*
Jag har med fått järndojjorna och ska också dra och brotta ner den f.ö dryga Goronen som puttade ner mig 4-5 gånger innan jag förstod att det inte gick
*SPOILER*

Kan inte annat än hålla med dig, hade höga förväntningar på både Wii och TP.

Bara längtar tills jag får kastspöet och pilbågen xD

-----SPOILER-----
Jo... försökte också brotta ner vakten en tre fyra gånger innan jag gav upp och gick tillbaka. Trodde att jag hade fel timing eller nåt...

Spöade förövrigt Ganondorf för nån timme sen... Trist att det ska vara slut... Men som tur är finns det fortfarande mer att hitta! Fokuserar mest på att samla pengar och donera så att Malo kan öppna butik i Hyrule Castle Town. Och så ska jag hitta de två sista specialteknikerna också. (Älskar Mortal Draw xD)

---SLUT SPOILER--

Permalänk
Medlem

--SISTA BOSSEN NYCKELN--
Ja som ni kanske förstått, jag är vid dörren till Zant och saknar boss nyckel.
Vart fan ska man hämta den ?:(
--SISTA BOSSEN NYCKELN--

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brallan
--SISTA BOSSEN NYCKELN--
Ja som ni kanske förstått, jag är vid dörren till Zant och saknar boss nyckel.
Vart fan ska man hämta den ?:(
--SISTA BOSSEN NYCKELN--

--SPOILER--
Du ska gå tillbaka en bit så du kommer "ut" på någon sorts balkong eller liknande, kommer inte ihåg riktigt
mellan två dörrar där finns en svart "vägg" av clouds, slå med svärdet, hoppa igenom och clawshotta dig uppåt, and that's it

--SPOILER--

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jobbbin
--SPOILER--
Du ska gå tillbaka en bit så du kommer "ut" på någon sorts balkong eller liknande, kommer inte ihåg riktigt
mellan två dörrar där finns en svart "vägg" av clouds, slå med svärdet, hoppa igenom och clawshotta dig uppåt, and that's it

--SPOILER--

---Yeehaw---
Spöade precis Ganondorf nyss
---Yeehaw---

Permalänk
Medlem

Nån som vet om man kan vinna båten på nått sätt? Verka finnas en brygga i Lake Hylia och en stor fin sjö ^^ Med andra ord tror jag inte det är en omöjlig grej, så e de nån som vet nått så säg gärna till (:

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 9700k 1.290v @ 5 GHz
GPU : MSI Geforce RTX 2080TI Gaming X Trio
RAM : Corsair Vengeance 16GB CL16 DDR4 @ 3.2 GHz
Monitor : LG 32" 32GK850G 1440p G-Sync @ 165 Hz
MOBO : ASUS ROG Strix Z390-F Gaming

Permalänk
Medlem

Jag har ett litet problem, ska samla insekterna för att ta bort mörkret från sista stället, zoras domain osv. Snackade med spiriten och den gav mig the hessel of light bla bla. Började samla, men efter typ hälften var jag tvungen att stänga av, så jag sparade och slutade. Nästa gång jag började spela fanns inte insekterna kvar på kartan?! Hur får jag tillbaka dem? Har spelat utan kartan och hittat alla utom två och de två finns verkligen inte någonstans? Är det några insekter som sitter på nått speciellt ställe som är typiskt att man inte hittar? Tack på förhand.

Bah, hittade på loading.se, jävla stil när nidma* säger att man inte bör gå ner i stan i den här skepnaden... Nu blir jag fan sur.

*Midna menar jag ju...

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk

Sådär klarade zelda ikväll.
Landade på 50 speltimmar. Ingen stress direkt. har samlat ihop cash så de kunnat laga brofan samt tagit över butiken samt samlat ännu mera cash så jag kunde köpa den 3:e armorn. Samlat en hel del hjärtan.

Edit:

Kom på två saker som jag har svårt hitta svar på

Finns en kille i staden som tycker man ska skänka pengar till han. Typ give money for hapiness eller vad han nu säger. Kan man få något av han och hur mycket behöver man ge ?

I staden finns en fontän. Nån gång när jag sprang runt där så sa de att det bubblade i fontänen, whats up with that ?

Visa signatur

[TH·Beliavski]