Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Walkhome

Men därmot så skulle jag vilja ha en som piper högt ända tills man ställer sig upp, att den känner av tyngden i sängen, sen piper som en galning om man ligger ner, lite skönare volym när man siter upp och helt tyst när man ställts sig upp.

Då kan ju ingen försova sig eller?

Ne då skulle det vara väldigt svårt att försova sig. Ganska bra ide faktiskt.

Citat:

Stör mig som fan på folk som vill ha hjälp med nåt de inte vill tala om...
Lås tråden om inte det kommer nån mer vart..

Jo visst skulle jag kunna säga iden men förstår inte meningen. Då det gäller iden så har jag helt klart för mig hur jag vill att klockan ska vara. Det jag undrade var om någon visste var man kunde vända sig med sin ide. Och jag har också fått lite hjälp med de om du ser lite längre upp i tråden. Om admin finner nödvändigt att låsa så visst, men jag ser ingen anledning till det.

Permalänk

Du kan gå till en uppfinnarförening, finns lite här och var i landet. Vet inte om det finns någon där du bor men du kan ju leta. Där får du tips hur du ska gå tillväga osv.

Permalänk

Jo det fanns det. Tack så mycket för hjälpen.

Permalänk

Bra, de har ofta möten en gång i månaden. Räkna med att du kommer vara yngst där, brukar vara runt 40+are:D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Walkhome

Men därmot så skulle jag vilja ha en som piper högt ända tills man ställer sig upp, att den känner av tyngden i sängen, sen piper som en galning om man ligger ner, lite skönare volym när man siter upp och helt tyst när man ställts sig upp.

Kom på den idéen för 6 år sen faktiskt, tänkte aldrig på att gå vidare med den. Går att fixa med en ganska enkel konstruktion.

Visa signatur

Stationär: Intel Dual 2 Core E2180 @ 3,0 GHz | Gigabyte GA-G33M-DS2R | Corsair 450W | Crucial DDR2 BallistiX PC8500 2048MB CL5 | Sapphire Radeon HD 3870 512MB DDR4 | Tuniq Tower 120 | HDD: 160 + 320
Bärbar: Toshiba Satellite A10 | Intel Celeron 2.0 GHz | 256 MB PC2100 DDR
PSN: ext_84

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
patentverket är väll till för att du skall kunna förklara din ide utan att någon snor den och om någon snor den får dom betala massa pengar till dig?
eller är jag helt ute nu?

Inte riktigt så enkelt, det är svårt att patentera något så diffust som en design eftersom man måste visa att det inte finns någon annan produkt på marknaden som är äns snarlik (den marknad som man vill äga ett patent på) och om man ändå lyckas få ett patent på designen kostar det en hel del pengar att försvara patentet, dvs att dra konkurrenter inför rätta för patentintrång eller närvara med ombud vid juridiska förhandlingar initierade av konkurrenter.

Enklast är nog att köra sitt eget race och hoppas att ingen är särskilt intresserad av att sno designen och om någon nu är det så har troligtvis din produkt redan blivit känd och kanske tjänat dej en slant under tiden.
Andra alternativ är ju att vända sig till något design "samfund" och försöka sälja sin produkt till dem, sedan finns ju alltid IKEA.

Lycka Till!

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams