Permalänk
Medlem

Bästa blåtands headset?

Hejsan på er!

Nu är det så att jag tröttnat på att vara tvungen att ta upp mobiltelefonen ur fickan/väskan så fort det ringer..(Ni vet jag är en populär liten man

Så därför har jag bestämt mig för att köpa ett headset.

Kraven är igentligen bara att det ska gå att fästa ett "mobilband" som man har runt halsen på den, att den ska vara liten <15g och att den inte ska kosta över 400 kr..

Jag har tittat både på Jabra BT160 och BT135 men vet inte om det går att fästa "mobilbandet" i de..

Om någon vet just frågan på detta eller har ngt annan rekomendation så skulle jag bli skitglad!

http://www.jabra.com/JabraCMS/EM/EN/MainMenu/Products/Wireles...

och

http://www.jabra.com/JabraCMS/EM/EN/MainMenu/Products/Wireles...

/
Oli

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett SE HBH-GV435 och är helnöjd. Fast priset är högre än vad du önskat dig (gav 600kr i butik).

Visa signatur

| Gibabyte GA-P55A-UD4 | i5 750 @ 3.6 Ghz | 8GB Corsair Vengance | Asus GTX570 DCUII | | DELL 2408WFP | Logitech z-5500|
"If it bleeds, we can kill it!" Arnold Schwarzenegger, the Predator

Permalänk
Medlem

jag köpte ett bt150 och det låter toppen tycker jag fast finns inget hål som man kan fästa bandet i tror jag gav 350 kr ungefär

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Ok, det blir ett bt160 för min del.. Om det inte finns ngn "fästningsanordning" så får man väl fixa en själv..

Ska köpa det imorgon, kan göra en liten review om det är intressant?

/
oli

Permalänk
Medlem

Sony Ericsson HBH-PV705 säger jag bara, särskilt om du har en Sony Ericsson-mobil (samma laddare).

Grymt headset, billigt (~400:-), riktigt lång passningstid och taltid (längst av alla tror jag 300 tim. passning och 12 tim. taltid), lätt (14 g). Jag har haft många BT-headsets och detta klår dom alla!

EDIT: Fästanordning finns, följer med strap i förpackningen.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oli
Ok, det blir ett bt160 för min del.. Om det inte finns ngn "fästningsanordning" så får man väl fixa en själv..

Ska köpa det imorgon, kan göra en liten review om det är intressant?

/
oli

Släng gärna upp en review, ja går själv i köptankar. Jag skulle vilja använda headsetet till skype också, är detta möjligt?

Visa signatur

10^-9

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Footoz
Släng gärna upp en review, ja går själv i köptankar. Jag skulle vilja använda headsetet till skype också, är detta möjligt?

Absolut det ska jag göra!

Det står att det går att koppla till andra produkter med bluetooth, men mer vet jag inte..

Hands-freen fungerar hursomhellst klockrent.. Laddade det 2-3 timmar igår eftermiddag och har användt det sen dess.

DE 33 utbytbara "skalen" är väl en kul grej, men inget alla har ett behov av direkt. Ljudet är bra, likaså sitter det skönt på örat och de man pratar med hör en klart och tydligt

Kommer mer senare, har prov i Ma E som måste pluggas till först^^

Permalänk

Re: Bästa blåtands headset?

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Oli
[B]Hejsan på er!

Nu är det så att jag tröttnat på att vara tvungen att ta upp mobiltelefonen ur fickan/väskan så fort det ringer..(Ni vet jag är en populär liten man

Så därför har jag bestämt mig för att köpa ett headset.

Kraven är igentligen bara att det ska gå att fästa ett "mobilband" som man har runt halsen på den, att den ska vara liten <15g och att den inte ska kosta över 400 kr..

Hej lilleman!

denna bluetoothenhet ingår det mobilband och dessutom en bärpåse. företaget säljer den på kampanjpris just nu under 400 spänn....du skrev ej vad du hade för telefon men du får väl kolla upp det....

http://www.hansa.se/