Tänkte gå och köpa AL2216Wsd nu!

Permalänk
Medlem

Tänkte gå och köpa AL2216Wsd nu!

Någon där emot?
Sticker om en h till Onoff

Permalänk
Medlem

Testat att söka?

#7086606

Visa signatur

Gigabyte GA-965P-DS3 l E6300 l Corsair TWIN2X 6400 l Scythe Ninja l XFX 7900GT l WD Raptor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perrki
Testat att söka?

#7086606

Jag har redan sökt och läst det men valde ändå att gå och köpa den på OnOff (jag är dum och snål).

BAD MOVE
Jag ska lämna tillbaka den imorn eftersom:

-- backligtbleed, ganska lite men inte bara i kanterna utan även i en linje till höger.

--en grön pixel.

-- Kontrasten går i någon underlig kompression/cutoff när man ökar den över 55/100. En massa nyanser försvinner och det ser jäkligt underligt ut. Detta oavsett ljusstyrka.

-- Den kan verkligen inte visa ljusblått rätt. Kollar man på gradientskalor av blått från mörktblå till ljusblå är det OK fram till 90% av vägen. Där verkar det som om det är en bugg eller brist med Hi FRC algoritmen.

-- Sedan är viewing angle:n dålig och jag blir trött i ögonen om jag läser text om jag inte sitter med huvudet i exakt samma ställe hela tiden. Detta kan även bero på clear type, men jag har testat utan och det är på något sätt svårare att läsa stora textstycken då.

I spel funkar den rätt bra. Ingen ghosting och så men jag tycker det blir lite blurrigt i snabba panoreringar men det gäller nog alla 60Hz tft:er.

Jag kommer att lämna tillbaka den...vi får se hur det går.

Permalänk
Medlem

köp en 2223W istället!

Permalänk
Medlem

neej köp en samsung 225BW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pfister
köp en 2223W istället!

Hittar den inte någonstans den har enligt tillverkaren sämre vinklar än 2216...men det säger ju ingenting. 2216 HAR HDCP!
Panel?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY
neej köp en samsung 225BW

Det är ju samma exakt samma TN-film som 2216 men det kanske är mycket (hi frc) som har och göra med hårdvaran bakom så jag ska kräva att få kolla på den på en riktig dator i butik och ta med min usbpinne och titta på lite bilder.

Mitt val står nu mellan 225BW (lite dyrare men det kan det kanske vara värt) och LG L204WT (mindre men har enligt alla rec. jag läst varit riktigt bra)

Skulle ni båda kunna vara så jättesnälla och titta på denna bild:

http://img146.imageshack.us/my.php?image=testbild2wi4.png

Ni bör kolla på den i org. upplösning så att den täcker mer än hela skärmen och säg mig om era skärmar visar en skarp ring i blåa rutan med grönt i mitten och/eller fel på den blåa skalan till vänster. Min har en "halo" kring den blå/gröna och skarp avkapning av den blå färgen (allt över 90% är samma färg). Sedan är de fel när jag jämför med min crt (som jag vet är rätt).

Tusen tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Min Al2223w får en relativt skarp ring runt den gröna innercirkeln, den blå däremot e lite svagare och inte alls så skarp

Permalänk
Medlem

Kollar på en 204WT här nu och jag ser bara en mjuk fluffig grön boll där som ändrar storlek beroende hur jag fokuserar på den

Den röda lite längre ner ser dock större ut, eller så är det bara för att jag inte har sovit

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD