program för att skapa exe filer

Permalänk

program för att skapa exe filer

Hej jag söker ett program för att skapa .exe filer av t.ex. en mapp. Programet ska vara gratis. Sedan har jag inga vidare krav.

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 5000+ (2,6 GHz) | 4 GB RAM | 8600GT | 2 * WD Caviar 500 GB + WD My Book 250 GB = 1,25 TB |||| Windows XP | Windows Vista | Windows 7

Permalänk
Medlem

Hur menar du egentligen? .exe filer får man när man kompilerar källkod i en kompilator. Det går inte att göra en mapp till en .exe fil.

Permalänk
Medlem

Om du menar en självextraherande mapp fungerar WinRAR utmärkt.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM

Permalänk
Medlem

det finns en gamal program som symantec gjorde 1997 heter "Norton Secret stuff"
den kan komprimera och lösenord skydda dina filer ,mappar och skapar en exe fil av det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av intel2000
det finns en gamal program som symantec gjorde 1997 heter "Norton Secret stuff"
den kan komprimera och lösenord skydda dina filer ,mappar och skapar en exe fil av det.

Går lika lätt att göra det i WinRAR med.

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem

ja men winrar kan inte kryptera filerna norton program krypterar och skyddar det mot hackers... en winrar fil är enklare att hacka men norton exe filen är krypterat och inte komprimerad.. det var skillnaden.

Permalänk

jag vill bara kunna lägga ihop en mapp tille en exe fil (altså den ska inte packas upp när man startar den).

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 5000+ (2,6 GHz) | 4 GB RAM | 8600GT | 2 * WD Caviar 500 GB + WD My Book 250 GB = 1,25 TB |||| Windows XP | Windows Vista | Windows 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hampesweden
jag vill bara kunna lägga ihop en mapp tille en exe fil (altså den ska inte packas upp när man startar den).

Vad ska den göra då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hampesweden
jag vill bara kunna lägga ihop en mapp tille en exe fil (altså den ska inte packas upp när man startar den).

Vad vill du skall hända när man kör den exekverbara filen?
*edit*
cic var före.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

Jag vill packa ner en mapp med ett program som sedan startar när man klickar på exe

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 5000+ (2,6 GHz) | 4 GB RAM | 8600GT | 2 * WD Caviar 500 GB + WD My Book 250 GB = 1,25 TB |||| Windows XP | Windows Vista | Windows 7

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av intel2000
ja men winrar kan inte kryptera filerna norton program krypterar och skyddar det mot hackers... en winrar fil är enklare att hacka men norton exe filen är krypterat och inte komprimerad.. det var skillnaden.

"WinRAR offers you the benefit of industry strength archive encryption using AES (Advanced Encryption Standard) with a key of 128 bits."

http://www.rarlab.com/rar_archiver.htm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hampesweden
Jag vill packa ner en mapp med ett program som sedan startar när man klickar på exe

Startar? Du menar som en hel mapp för ett helt spel, att spelet startar när du kör filen? Eller vad ska du använda det till?

Permalänk
Medlem

här har du gratis programmet du behöver heter CuteZIP och kan allt även 128 bit encryption du kan ladda ner från:
http://www.tucows.com/preview/312509
http://www.7-zip.org/ <-- en annan gratis program

WinZip Self-Extractor 2.1 är bra ochså men den kostar pengar

Permalänk
Medlem

Jag misstänker att någon driver med oss. Antingen får hampes förklara EXAKT ad hon/han menar eller så kan vi lika gärna låsa den här tråden.

Permalänk
Medlem

OFFTOPIC:

jag skulle vilja göra en .exe fil av en mapp som när man sedan kör denna packar den upp mappen till valfritt ställe.
Winrar fungerar men en .exe fil är härligare.

Visa signatur

Dator 1/2/3: 4970k, h97/z97, 8/16GB mem, Gtx970/980/980ti, SSD, 3x144hz.
Dator 4: Surface Laptop 3 15” AMD
Dator 5: 8750h 4.1ghz, 16GB mem, Gtx 1060, SSD, 144hz.
Övrigt skryt etc: Fiber 1000, 77" Oled, 78" Led, PS5, Switch, iPhone 12 + XR, Gopro 9, Canon70D, Sonos, PSVR.

Permalänk
Medlem

Det han vill ha är nog OSX "xyz.app" 4tw

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk

Okej nu ska jag vara mer tydlig (eftersom jag tidigare bara har skrivit i tråden i all hast). Jag har gjort ett antal program som består av flera filer. Nu vill jag få ihop alla filer som krävs för programet till en .exe fil. Nar man startar den ska programet starta.

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 5000+ (2,6 GHz) | 4 GB RAM | 8600GT | 2 * WD Caviar 500 GB + WD My Book 250 GB = 1,25 TB |||| Windows XP | Windows Vista | Windows 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hampesweden
Okej nu ska jag vara mer tydlig (eftersom jag tidigare bara har skrivit i tråden i all hast). Jag har gjort ett antal program som består av flera filer. Nu vill jag få ihop alla filer som krävs för progratet till en exe fil. Nar man startar den ska programet starta.

Beror ju lite på vilket programmeringsspråk du har använt och vilka filer det rör sig om. DLL-filer blir lite svårt att göra någonting åt, förutom att kompilera om och länka allt statiskt.

Är det många "vanliga" filer som ditt program använder, så kan du skriva om så all inläsning sker via exempelvis PhysFS eller zziplib. Då kan du packa ihop alla filer till en enda zip-fil och ditt program kan sedan läsa direkt ur zip-filen.

Ett fulhack vore att göra en självuppackare som i bakgrunden packar upp alla filer till temp-katalogen och sedan kör programmet därifrån. När det avslutas tas alla filer bort igen.

Fast om du vill få bättre svar måste du förklara lite mer. Vilket är programmeringsspråket och vilka är de andra filerna?