Efter byte av nätdel - Burken fungerar inte!

Permalänk

Efter byte av nätdel - Burken fungerar inte!

Hej, jag har bl a en HP Paviliondator (suck?) som jag vill byta nätdel på. Den befintliga låter som fasen och jag vill putta in något rejält tystare. (Inget akut egentligen, har helt enkelt alltid väsnats för mycket för min smak.)

Köpte en av märket Jou Jye [JJ-480AUBA] och bytte ut. Startar datorn och kommer inte längre än till följande meddelande:

"Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key".

Vad gör jag nu?

Jag kommer inte in i bios, typ trycka F1, F8, Del eller Esc. Händer inget. Hamnar bara på svart skärm med anvisningen jag nämnt ovan. CD släden kommer inte heller ut om jag trycker på eject-knappen. Petar in ett gem och får ut släden - sätter in en platta med UBCD (vet visserligen inte om det är rätt sorts boot-cd.) Inget händer vid nystart.

Är det så att HP inte godtar vilka nätdelar som helst? Ström kommer inte dit den borde?

Hjälp?!

HP:n heter d4092.se
---------------------------

Nätdelarna

Gamla: LiteOn PE-6401-08HP (Hittar inget om den på nätet.)

Nya: http://www.kjell.com/?item=44187&path=3340000,3910000,3920000

http://www.joujye-computer.com/psu2_jj-480auba.htm
----------------------------------------------------------------------

Hjälp?!

Permalänk
Geeks
SweClockers

Har du trippelkollat så att du satt i alla kablar? Om inte, gör det. Annars återstår det bara att stoppa i ditt gamla nätaggregat och se om allt fungerar.

Funkar ditt gamla nätagg kan man ju misstänka att ditt nya är kass.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Gick igenom alla tåtar flera ggr men fick det inte funka. Bytte tillbaka till gamla nätdelen och datorn är ok. Pust. Tur att man tycker det är avkopplande att skruva med datorer och liknande...

Permalänk
Avstängd

Vad tänkte du på när du köpte ett sånt där noname agg för 800kr när du kunde betalat 100kr mer och fått en 700w Epsilon .. gah

Permalänk

Jag tänkte inte alls!