Permalänk

pettersson antingen känner du ksmb eller så är du ett
rövhål.

vad skulle det vara för fel på skärmen enligt dej då?

Permalänk
Avstängd

Det är så jävla dålig skärpa på skiten, köp den inte, sen att utlösningen är barea 1440x900 gör inte saken bättre.

Sen att Oskar redaktören ser ut som ett jävla ollon också gör inte saken bättre. Ta av den där jävla tomemössan, det ser fan inte klokt ut. Ger mig fan på att KSMB är en jävla tomte han också.

Permalänk

Naw, killen kan skriva.

Visa signatur

Legalise Internet (and stimpacks)

Permalänk
Medlem

Vem fan är det där?

Visa signatur

Desktop: Core I7 2600K @ 4Ghz, 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600 MHz, GTX 680.
TV-dator: Core I7 965 @ 3.6 Ghz, 6GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1333 MHz, EVGA GTX 680.

Dell XPS M1730, X9000 @3.4 GHz, 4GB, 9800m GTX SLI, 320GB Raid 0 SATA, AGEIA PHYSX, 1920x1200 WUXGA Screen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magnus72
Vem fan är det där?

Vet inte, men jag är förvånad över att han har hittat tangentbordet och lärt sig skriva.

Visa signatur

Legalise Internet (and stimpacks)

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pettersson72
Det är så jävla dålig skärpa på skiten, köp den inte, sen att utlösningen är barea 1440x900 gör inte saken bättre.

Sen att Oskar redaktören ser ut som ett jävla ollon också gör inte saken bättre. Ta av den där jävla tomemössan, det ser fan inte klokt ut. Ger mig fan på att KSMB är en jävla tomte han också.

That's it. Hejdå!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pettersson72
Fy fan vad skärmen suger pung op 9400. Går knappt att kolla på skiten, ögonen blir för fan förstörd. Tacka vet jag M1710 som är en riktig bärbar dator. Inte den här jävla skiten. Ger mig fan på att KSMB ser ut som ett jävla ollon.

skapligt jävla bränd i huvudet är du för det. take a hike !

om du nu har så jävla dålig dator, varför lämnar du inte tillbaks skitet då.
min skärm är det då fan inget fel på. (aldrig tidigare haft så här bra bild i spel när jag kör i Native. och då överdriver jag inte en sekund)

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KSMB
compassion: har du först gått till controll panelen och satt på manuell overclockning (du måste använda en driver med modded inf, själv kör jag 84.69 med modded inf från lv2go, funkar kanon). Dells laptops funkar alltid bäst med deras stock (orginal) drivers.

Japp, kör också 84.69 med lv2go-inf:en och allt var prima tills själva alternativet overclock försvann från kontrollpanelens meny. Ska se om det är någon inställning i Rivatuner som tagit över helt fast jag inte kör den från start...

EDIT: Nevermind, hittade problemet, en enkel liten kryssruta och ett reglage i rivatuner bara:) Skönt att ha allt som det ska va:)

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk

Ominstallation

Nu kommer alla vilja slå mig, men det bjuder jag på.
När man ska installera om den helt utan att använda en back-upskiva, hur gör man egentligen? Har bara installerat om med diverse skivor och så, men ska ju blåsa rent den helt. Är det bara att formatera C:\ och lägga i OS-skivan? Antingen lider jag av amnesi, eller suger jag. Troligen det sista. Men tänkte att det är bra att veta, då den kommer snart. >.<
Den ska alltså inte ha några program kvar, utom de som är nödvända för att kunna installera andra, etc. (Typ OS) Finns det någon sådan clean skiva med?

Visa signatur

Legalise Internet (and stimpacks)

Permalänk
Avstängd

du har Dell va ?

ring supporten imorn, så skickar dom en XP skiva (kosta mig 60kr, men många får dom gratis, det är Dells support du vet). sen gör du allt fint och rent på HDD.

be patience my friend, patience.

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KSMB
du har Dell va ?

ring supporten imorn, så skickar dom en XP skiva (kosta mig 60kr, men många får dom gratis, det är Dells support du vet). sen gör du allt fint och rent på HDD.

be patience my friend, patience.

Jo, en Inspiron 9400 (därav denna tråd). Ah. Trodde det ingick? Oh, well. Är det XP Home då? Sorry, men vill bara komma igång så fort som möjligt. Hatar förtillfället denna stora jävla klump. (Krånglar lite)

Visa signatur

Legalise Internet (and stimpacks)

Permalänk
Avstängd

finns olika, själv kör jag med home (startar snabbast, plus slippa alla jäkla onödiga funktioner, som jag aldrig ändå använder). kolla under kontrollpanelen//system. där ser du vilket xp du har. sen bara ringa och beställa en skiva (jag beställde med en xp skiva och en driver skiva när jag köpte datorn)

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Medlem

Nån här som provat att köra VIsta 64-bit på sin Inspiron 9400?
Jag funderar på att slänga in det, värt att prova?

//Buffer

Visa signatur

| 4 Wheels Move Your Body, 2 Wheels Move Your Soul |

Permalänk

Tja, det sägs att Vista drar batteri som fan. Men du kan ju testa och gillar du det inte kan du väl installera ett annat OS? Det är ju "Vista-ready" (kollar man på vad som ingår så ingår en sticker som säger "Vista-ready", det visste ni inte?) så det lär ju funka och så. Frågan är väl det är värt det? Har inte testat Vista, men det har ju fått dålig kritik...

Visa signatur

Legalise Internet (and stimpacks)

Permalänk
Medlem

det är många här som säger att dell låser sina bios och osv att det är bättre att klocka upp den och uppdatera bios m.m. då går tydligen fläktarna på samma varv ändå och allt vad det är men drar det inte mer på datorns batteri om man gör dessa saker då?

Visa signatur

Hellre död än himmelsblå.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ch1ck
det är många här som säger att dell låser sina bios och osv att det är bättre att klocka upp den och uppdatera bios m.m. då går tydligen fläktarna på samma varv ändå och allt vad det är men drar det inte mer på datorns batteri om man gör dessa saker då?

det är det som är det fina med dansen. (det uppdateringen egentligen gör. är att "återställa" kortet som det var när det lämnade fabrkien (Nvidia)). fläkten går som vanligt, batteriet är som vanligt (eftersom du inte höjer "kärnans volt") , tempen är som vanligt (givetvis höjs tempen lite när man hardcore spelar, vore ju nått fel annars)

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk

Batteritid?

Såg att någon har frågat om batteritiden, men kan inte hitta den nu och vet inte om det kom något svar. Någon som vet den ungefärliga batteritiden?

Visa signatur

Legalise Internet (and stimpacks)

Permalänk
Avstängd

du menar med Vista-skräpet. kör du med areoglass och allt godis på är det ~30% mindre batteritid. (står lite olika här och där, men ungefär). PLUS att XP VS Vista i benchmark får Vista stryk.

blääh för Vista.

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk

Nä, jag menade lite överhuvudtaget. Jag har ett 9-cells batteri, så det är väl cirka 50 % mer batteritid, men hur länge räcker det med en 6-cells? Till surf? Filmtittande? Spelande? Bara ungefär. ½ timme? En timme? Två timmar?

Visa signatur

Legalise Internet (and stimpacks)

Permalänk
Avstängd

mitt "vanliga" batteri när jag åker tåg (vilket jag gör ofta), kan jag se film ca 2 timmar.

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk

Hoppsan, det var mer än jag lyckas med... iof surfar jag trådlöst hemma, men jag har bara runt 1.5 timme batteritid med full skärmstyrka och trådlöst lan igång... blir oftast ac som sitter i ändå:)

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Avstängd

Va fan är du dum i huvudet KSMB? Med min 9400 kan jag surfa runt 5 timmar. Du måste ha en jävligt kass 9400 du, för att inte tala om skärmen. Nej för fan kamma dig nu småhomse.

KSMB är du tappad bakom ett hörn? Måste bara fråga. Var lite seriös för en gångs skulle och inse att 9400 suger pung FETT!

Visa signatur

/Stuntkuken

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stuntkuken
Va fan är du dum i huvudet KSMB? Med min 9400 kan jag surfa runt 5 timmar. Du måste ha en jävligt kass 9400 du, för att inte tala om skärmen. Nej för fan kamma dig nu småhomse.

KSMB är du tappad bakom ett hörn? Måste bara fråga. Var lite seriös för en gångs skulle och inse att 9400 suger pung FETT!

du är ju samma person som var den här pettersson72 eller ? (om inte så ber jag om ursäkt). OM DU NU ÄR DET, måste du ta så löjliga ortnamn och namn. stuntkuk och stuntkukeborg, har du ingen fantasi.

att din 9400 har en batteritid på 5 timmar, måste va ett världsrekord. ca 2 timmar är det på 9400.

du blir nog avstängd igen, nästa gång hitta på ett vanligt namn så kanske du får va kvar lite längre på forumet.

ps. du kan gärna PM`a mig din sorgliga människa, så kan vi ses. (men det vågar du väll du inte)

Visa signatur

|| Inspiron 9400 | T7200 2.0ghz (4mb L2-cache) | 2 x 1024mb (667mhz) | 80gb (7200rpm) | True life wxga+ | go7900gs @(600/1400) | 3dmark05: 8932 ||
|| k800i Allure Brown + HBH-DS970 (BluetoothT 2.0, auto volymjustering, DSP (Digital Signal Processing), frekvensväxling) ||

Permalänk
Hedersmedlem

*spammande användare avstängd*

Stuntkuken har belönats med livstids avstängning och en abuse-anmälan. Grattis!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

Vissa har tydligen lika mycket tid som de saknar hjärna.

Två timmar låter bra. Använde just miniräknare för 2*1,5=3 (för jag antar att det är ett 6-cells batteri?). Lite trött. Tack i alla fall!

Visa signatur

Legalise Internet (and stimpacks)

Permalänk
Medlem

Men det var då ett jäkla klagomål på skärmen på 9400:an. Är den verkligen så dålig? Kan jag knappast tänka mig, min skärm på min XPS M170 är riktigt bra tycker jag, har svårt att tänka mig att 9400 skulle ha sämre skärm än den. För övrigt så gör Dell riktigt bra bärbara datorer, i alla fall i den högre klassen.

Visa signatur

Desktop: Core I7 2600K @ 4Ghz, 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600 MHz, GTX 680.
TV-dator: Core I7 965 @ 3.6 Ghz, 6GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1333 MHz, EVGA GTX 680.

Dell XPS M1730, X9000 @3.4 GHz, 4GB, 9800m GTX SLI, 320GB Raid 0 SATA, AGEIA PHYSX, 1920x1200 WUXGA Screen.

Permalänk

den funkar bra men jag tycker att det är ganska mycket ljusgenomsläpp i nederkanten. sen så är betrakningsvinkel bra mycket sämre på denna än min gamla fujitsu

sen så ska alla som har nyare 9400 se upp med att låsa upp
bioset för man måste ha rätt stock bios annars blir det bara black
Dell har bytt ut till ett nytt än på de gamla

Permalänk

Wops. Vad fan gör man då egentligen? Är Juanlus fortfarande rätt? Blir ju lite surt annars.

Visa signatur

Legalise Internet (and stimpacks)

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KSMB
det är det som är det fina med dansen. (det uppdateringen egentligen gör. är att "återställa" kortet som det var när det lämnade fabrkien (Nvidia)). fläkten går som vanligt, batteriet är som vanligt (eftersom du inte höjer "kärnans volt") , tempen är som vanligt (givetvis höjs tempen lite när man hardcore spelar, vore ju nått fel annars)

ok men hur funkar det är det det bästa att ta bort allt som är inlagt och lägga in det själv? för en massa "skräp" och dynga följer ju med som dom (Dell) lägger in. eller hur verkar det?

kan det ha någon påverkan på att min trådlösa anslutning är oerhört känslig?

Visa signatur

Hellre död än himmelsblå.