Permalänk
Medlem

Jag undrar hur jag kan lägga till alla mina e-postkonton under Outlook i min s100. Med andra ord, just nu kan jag lägga till kontona ett och ett och kolla dem ett i taget. Jag vill ha som i outlook på datorn då jag bara väljer "skicka och ta emot" så kollar den ALLA konton.

Hur gör jag det i mobilen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
fuktskada. mobil ska väll inte användas (trycka emot) i närheten av fuktiga saker, dåligt

tack. det löste mitt problem. sopa.

Visa signatur

"Mhmmm."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boonttif.
tack. det löste mitt problem. sopa.

tack för att du använder personangrepp, moget.

men alvarligt, jag skulle kontakta Qtek om problemet om jag var du.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

finns det någon handsfree med stereolur som passar till min qtek s100, utan att använda sig av adapter osv?

Förutom orginalskräpet då.

Visa signatur

E6600 @ 2,4 | elitegroup P965-T| asus geforce 8800gts 640mb | 2gb ocz 5,5,5,12 |

Permalänk
Medlem

hehe, alltid använt "vanliga" mobiler förut, typ Samsung E700, d600 etc etc.

Men bytte till mig en S100 förra veckan och ja.... (I värde kanske jag gav 2-300:- för den)

Kommer Aldrig att gå tillbaka till en vanlig mobil igen, även fast S100 har några år på nacken så är jag helt kär!

Men några frågor:

*Jag kör med telias S100, dv.s deras start screen etc, går detta att byta samt har någon av er uppdaterar till vers. 1.13?

*Försöker installera BlueJack (http://www.wm-soft.com/products/the-real-bluejack)
men den gnäller dock om att jag måste ha .net CF 2.0 installlerat, hur gör jag detta? Lyckades installera CF 1.0 SP3 utan problem..

* Finns det skal att köpa till dessa? (dv.s byta ut då min såg lite sliten ut)

Någon som kör GPS genom denna och hur?

Får dock en ny bärbar Amilio om en månad så det kanske är mer praktiskt att ha Gps på den?

I övrigt är jag grymt fascnierad över telefonen, blir nog en S200 inom en snar framtid (Wifi funktion etc)

Söker även en adapter som passar mellan utgången - 3.5mm hörlursplugg ?

Visa signatur
Permalänk

orkar inte svara på allt nu men adapter från utgången (2.5mm) till 3.5 finns på både clas ohlson och alla andra elektronikbutiker. 35 spänn typ. däremot kan det ge problem med högtalaren på telefonen sen när du vill snacka, ibland försvinner ljudet etc. men det är värt det.

Visa signatur

"Mhmmm."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boonttif.
orkar inte svara på allt nu men adapter från utgången (2.5mm) till 3.5 finns på både clas ohlson och alla andra elektronikbutiker. 35 spänn typ. däremot kan det ge problem med högtalaren på telefonen sen när du vill snacka, ibland försvinner ljudet etc. men det är värt det.

Frågan är, jag vill ju ha headset, dv.s kunna lyssna på musik och ta emot samtalen utan att behöva använda något annat.

Finns det vettiga hörlurar med sådan funktion?

Helt typ "in ear" modeller som te.x:

(Älskar bas)

Frågan är hur jag ska lösa det, kan jag använda vanliga hörlurar och prata i telefonen som vanligt samtidigt? Eller känner den av att jag har pluggat in headset/hörlurar och således kör allt ljud genom den?

Fick även igång högtalar funktion vid samtal, irriterande att sitta i bilen och hålla i telefonen

Nu kör jag även Net framework v2.0 och http://www.wm-soft.com/products/the-real-bluejack

Min ser även numera ut såhär

Visa signatur
Permalänk

var fick du tag på det skalet?

Visa signatur

AMD64 4000+ A8N32-SLI Deluxe 7800GT A-data 2GB Raptor 74Gb Seagate 250Gb
MyBook 320gb Lacie 300gb Lian Li PC-6070B-SE HIPER 580W Zalman CNPS7700-Cu Zalman VF900

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SmugglarN
var fick du tag på det skalet?

Import my friend...import..kostade mig hela 300:-.

Har ni aldrig skruvat i en S100 förut så får ni ett ordentligt äventyr

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amstaff
Import my friend...import..kostade mig hela 300:-.

Har ni aldrig skruvat i en S100 förut så får ni ett ordentligt äventyr

Från var om man får fråga. Är sugen på ett nytt skal till min s100 (har haft den sen den släpptes så den är ju lite sliten nu).

Står säkert redan i tråden, men hur får man på högtalartelefonen (har vetat det, men glömt av).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m00o
Från var om man får fråga. Är sugen på ett nytt skal till min s100 (har haft den sen den släpptes så den är ju lite sliten nu).

Står säkert redan i tråden, men hur får man på högtalartelefonen (har vetat det, men glömt av).

Håll in den gröna luren under ett samtal

Och skal finns det lite här o där, billigt som stryk på ebay!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amstaff
Håll in den gröna luren under ett samtal

Och skal finns det lite här o där, billigt som stryk på ebay!

Tack, dock så kan nog inte min telefon det eftersom min grönaluren-knapp är paj (och är nog därför jag inte lyckas köra med högtalartelefoen=) )

Permalänk
Medlem

Hej.

Ser att tråden är lite gammal, men hoppas någon fortfarande kan hjälpa mig.

Jag fick en Qtek S100.
Nu till frågan.
Nu är det windows mobile 2003 engelsk tydligen i den.
Hur får jag tag i Windows mobile 6.1 på svenska och hur installerar men det.

Hoppas någon kan hjälpa mig.

Mvh
Tommy

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bredband
Hej.

Ser att tråden är lite gammal, men hoppas någon fortfarande kan hjälpa mig.

Jag fick en Qtek S100.
Nu till frågan.
Nu är det windows mobile 2003 engelsk tydligen i den.
Hur får jag tag i Windows mobile 6.1 på svenska och hur installerar men det.

Hoppas någon kan hjälpa mig.

Mvh
Tommy

Hej Tommy,

Grattis till en fantastisk bra apparat. Jag har haft min sedan lanseringen för snart fem (?) år sen och den har fram till dags dato kännts "modern" trots sin ålder. Nu är den pensionerad då min SonyEricsson P1i sköter jobbet.

När det gäller din fråga så blev jag lite osäker då jag har för mig att det inte har gått att uppgradera från WM 2003. Sök gärna på olika forum. Jag fann följande http://www.korta.nu/s100

Mvh,

Mehmet

Visa signatur

[Eee PC™ 1000H] [ThinkPad X60] [Philips 190s5cs]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mehmet
Hej Tommy,

Grattis till en fantastisk bra apparat. Jag har haft min sedan lanseringen för snart fem (?) år sen och den har fram till dags dato kännts "modern" trots sin ålder. Nu är den pensionerad då min SonyEricsson P1i sköter jobbet.

När det gäller din fråga så blev jag lite osäker då jag har för mig att det inte har gått att uppgradera från WM 2003. Sök gärna på olika forum. Jag fann följande http://www.korta.nu/s100

Mvh,

Mehmet

Hej och tackar.

Jag hittade Windows mobile 6.1 och jag flashade den oxå, funkar kanobra.
Men dock så sålde jag telefonen, fick så bra bud på den.

Men tack för hjälpen iallafall.

Mvh
Tommy

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S