Vista x64 och IE: kontroll av användarkonto

Permalänk

Vista x64 och IE: kontroll av användarkonto

Om man surfar in på t ex aftonbladet.se med 64 bitars versionen av IE 7 så dyker det upp ett fönster: "kontroll av användarkonto".

I fönstret ska man godkänna ett "Installationsprogram för Internet Explorer tillägg". Det händer varje gång jag går in på aftonbladet med 64 bitars versionen. Det händer även om jag gör en refresh på sidan. Hmm. Med 32 bitars så händer inget.

Är detta någon "övernitisk" säkerhetsfunktion?

Går det att komma undan detta på något sätt? (Om inte så får man väl använda 32 bitars versionen på kända seriösa siter och köra med 64 bitars på okända/oseriösa siter?)

Visa signatur

The Programmer

Permalänk

Kanske säger mer om Aftonbladet än om Vista.

Visa signatur

/R
"I plan to live forever, or die trying"

Permalänk

Tyvärr så är det samma sak på väldigt många siter...

Visa signatur

The Programmer

Permalänk
Medlem

Kör inte x64, men fick samma sak på Aftonbladet, dock bara en gång.

Men efter att fått upp den dialogrutan hela j*vla tiden slog jag av "UAC".

Visa signatur

iPhone 5, iPad 3, Macbook Air

Permalänk
Avstängd

Det är typ så för mig med .. när man ska kopiera/klippa ut en tex låt och flytta den till en annan mapp så kommer det fram en väldigt iriterande ruta varje gång där man måste godkänna flyttningen genom att trycka tillåt :S

Visa signatur

AMD Athlon 64 3800+ @ 2760 mhz-Orginal cpu fläckten \ MSI K8N-NEO-4F \ 1GB DDR PC3200 \ X1600PRO \ 2st 320GB 7200RPM

Permalänk

Hmm...ni tror inte det kan vara så att flash inte finns för 64-bit?! Så var det med XP x64 iaf, man får köra 32-bitars IE helt enkelt...

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Avstängd

Hade liknande problem när jag testade 64bitars Win XP för ett tag sedan. Och det var många sajter som krånglade då.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?