Bra mp3-spelare för min smak?

Permalänk
Medlem

Bra mp3-spelare för min smak?

Jag skulle vilja ha en mp3-spelare som är liten så att den ser anständig ut, grå, som inte har inbyggt batteri (kan hålla ett, eller flera kanske, uppladdningsbara batterier), inte drar för mycket ström (typ inte behöver visa en visualization så fort man spelar musik), rymmer minst ca 2 GB, och som inte är för dyr (ca 500 kr/GB). Till exempel den här hade varit jättebra, om den inte hade varit svart. Finns det nån sån för min smak?

Visa signatur

Don't worry, be happy <°)))><

Permalänk
Medlem

Jag har själv en Clix och jag tycker att det är den bästa mp3 spelaren som finns.

Batteriet håller länge och den ligger på 4 GB.

Det är en iriver, de är kända för att ha spelarna med bäst ljud

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Mmm, jaomi, det var inte många träffar på den rekommendationen: Clixen är inte spciellt lite (vilket är naturligt med en skärm avsedd att spelar filmer), är inte grå, har inte utbytbara batterier.

Vad gäller själva frågan... tja jag vet inte. En spelare som uppfyller alla kraven utom 2gb är Meizu E3:

http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/personal-audio/mp3...

Men situationen för Meizus svenska återförsäljare är sådan att jag skulle vara tveksam till att köpa en Meizu i en svensk butik idag.

Det är rätt ont om gråa spelare öht.

En annan spelare som uppfyller alla kraven utom 2 gb är iriver 799:

http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/personal-audio/mp3...

Det är, tyvärr, en utgången modell som det antagligen är svår att få tag på, även om pricerunner hävdar att mp3spelare.com har den i lager.

Permalänk
Medlem

"Jag skulle vilja ha en mp3-spelare som är liten så att den ser anständig ut"

Clix är så liten att den ser anständig ut?

Meizu skulle jag helt skippa i dagsläget, den skandinaviska marknaden för dem verkar ha gått i KK.

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk

Jo, fast jag tror att Hans pekade på bland annat att trådskaparen söker en MP3-spelare som inte har inbyggt batteri, och det har ju Clix tyvärr i det här fallet. Sen är nog Clixen lite för dyr för trådskaparen också, även om jag tror att han/hon skulle bli nöjd med en Clix... men den faller ändå på kriterierna.

Permalänk
Medlem

Du gillar att lista ut namn på folk sean (ok, inte så svårt i dessa två fall jag tänker på). ;p

Permalänk

Helt ärligt, jag förstår inte vad du menar. Vilka namn? Att Snah Nosslo blir Hans Olsson om man vänder på det har jag listat ut för länge sedan. Vad tänkte du på annars? Jag antar att det var det du funderade på.

Permalänk
Medlem

Mjo, det tänkte jag på, plus att du igår när du blev förbannad kalla mig vid mitt rätta namn (vilket inte är så svårt att gissa ut, därav inlägget ovan).

Humm, nu är det off igen. : / ;D

Permalänk

Varför en grå spelare? Kan komma på 1 grå spelare som finns till försäljning nu, fast den faller på alla dina kriterier

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adzam 1
Mjo, det tänkte jag på, plus att du igår när du blev förbannad kalla mig vid mitt rätta namn (vilket inte är så svårt att gissa ut, därav inlägget ovan).

Humm, nu är det off igen. : / ;D

Jag var inte förbannad, jag var bara less på att bli missförstådd, typ, och du har ju redan sedan tidigare skrivit att du heter Adam, så... eftersom vi diskuterar så frekvent numera så känns det ändå som om jag "känner dig", precis som Mr. Olsson. OT. *loggar ner*

Permalänk
Medlem

Förresten, jag har ändrat mig, den behöver nog inte vara grå. Tack för alla förslagen, det var kul att titta på dem. Jag har fattat att jag kan söka mig till en lite större marknad om jag inte begränsar mig till färgen grå! Så det får nog bli så.

Appropå den spelaren jag har kollat på då, Transcend T.Sonic 630 med 4 GB minne, jag antar att den har inbyggda batterier, men kan nån säga mig om man kan skapa spelningslistor, olika kategorier för musik, etc. eftersom den har en skärm? Jag har nämligen en mp3-spelare just nu utan skärm och med bara 256 MB minne. På den kan man inte skapa några spelningslistor eller kategorier, all musik spelas upp i den ordningen man lade in den i på mp3:n. Trotts detta är det den bästa mp3-spelaren jag nånsin har haft.

Edit: Okay, såg att man kunde skapa spelningslistor på den. Och att man kunde lägga in sångtexter som spelades upp när man lyssnade på musiken. Det var som tusan. Är det någon som har erfarenhet av en Transcend-spelare förresten?

Visa signatur

Don't worry, be happy <°)))><

Permalänk
Medlem

Sandisk E250 (2gb)

999kr på Kjell & Co just nu. Jag har en och den funkar utmärkt, ingen equaliser och "pilligt" att organisera sin musik är vanliga klagomål med för det priset är den jättebra.

Sen om att organisera sina album: herregud det heter id3, se bara till att artist och album namn överensstämmer så är det bara till att tanka upp.
PS: det finns ett nklare sätt till och med: markera alla låtar i katalogen, högerklicka till egenskaper och ändra album namnet i en av flikarna (avancerat tror jag). Vips så har alla markerade låtar samma album ID... lätt som en plätt.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

Förresten, vet någon om man på en vanlig iPod kan lägga in texter så man får en kareokemaskin som man kunde med Transcenden? Jag funderar på att köpa en sån nu. Jag skiter i alla kriterier jag hade förut.

-Kristofer

Visa signatur

Don't worry, be happy <°)))><

Permalänk
Medlem

Ej som kareoke, man kan bara läsa texten till sången.

Hoppas du förstår mig...

Permalänk
Medlem

Japp, kristallklart. Det blir nog superbra ändå tror jag

Visa signatur

Don't worry, be happy <°)))><

Permalänk
Medlem

Den här kanske: http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/personal-audio/mp3...

Den har visserligen inbyggt batteri, men ett satans bra sådant. Har föregångaren till denna. Den bara går och går. 50 TIMMARS Batteritid!!
Tar 50min ladda DVS 1min/ 1 timmes speltid

Visa signatur

Fractal R2, i5 750, Corsair H50, 4GB DDR3 RAM, Nvidia GTX470, 1.5TB HDD

Permalänk
Medlem