Permalänk

Vista+xfi

Det är så här att jag har vista och har installerat creatives drivsar till det, jag har ett xfi extream music. Så jag ska komma till saken när man installerar det så funkar det och så men det kommer ingen ikon ner till höger, alltså aktivetsikonen, på xp var det ju helt annorlunda?

Visa signatur

AMD Athlon 64 3500+, 2.6 GHz Winchester, 510W Chill Innovation, Asus A8N-SLI Deluxe, Kingston HyperX (2x512 matchad par), Seagate 200GB, XFX GeForce 6600 GT Dual-DVI, Thermaltake shark, PlextorPX-712A DVD brännare, 19" TFT Acer 12ms, Zalman S7700, Zalman Grafikkortsfläkt 3Dmark: 01: 21000 03: 10116

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur
Permalänk
Medlem

med dom drivirsarna som finns just nu är det just så som du säger. Ingen grej nere till höger.

Det program som följer med för att ändra inställningar på kortet är Audio Console.

Sitter själv på samma kort som du.

Visa signatur

Surface Pro 2, Gateway P-7805, Acer EEE PC

Permalänk

Men till vista finns det ingen Audio Console än så länge då?

Visa signatur

AMD Athlon 64 3500+, 2.6 GHz Winchester, 510W Chill Innovation, Asus A8N-SLI Deluxe, Kingston HyperX (2x512 matchad par), Seagate 200GB, XFX GeForce 6600 GT Dual-DVI, Thermaltake shark, PlextorPX-712A DVD brännare, 19" TFT Acer 12ms, Zalman S7700, Zalman Grafikkortsfläkt 3Dmark: 01: 21000 03: 10116

Permalänk
Medlem

jo, som ja nämde ovan är det program som man använder för att ändra inställningar Audio Console. Det följer med i drivrutinerna till X-Fi korten.

Visa signatur

Surface Pro 2, Gateway P-7805, Acer EEE PC

Permalänk
Medlem

Samma Audioconsol finns i XP under kontrollpanelen.
Vad han är ute efter är iconen som öppnar den blå fula dyngan till gui för kontrollen. OBS.....ful eller ej är en smaksak.

DOCK har Creative fort. bara betarutiner ute till X-Fi-serierna som INTE har den panelen, utan BARA den via Windows kontrollpanel.

Undrar när de får tummen ur?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lonefox
Undrar när de får tummen ur?

I mars ska nästa release (final?) komma, men det lär bli försenat som vanligt. Om de tre specialkonsolerna kommer ingå vet jag inte, det kanske bara är Audio Console som kommer gälla i Vista?

Edit: Sen väntar jag otåligt på att DD/DTS-passthrough ska fungera, nu skickas det bara i stereo.