Permalänk
Medlem

Så snygga

Köpte ett par Kylfläsnar till mina minnen.

Det som jag kunde märka tydligt var att minnena blev väldigt varma, om detta var bra eller inte vet jag ej, men ack så snygga dom blev... enligt mig och om man jämför med tidigare.
har en 120mm fläkt som kyler över dom.

Visa signatur

(>^.^)> Datorn: B450 - Ryzen 7 3700X - GTX 1070 - 16GB 4000MHz <(^.^<)

Permalänk
Medlem

Snygga.

Visa signatur

| Core 2 Duo E6300 | Shappire Radeon 2600XT 800Mhz/1720Mhz | 2,5 GB RAM DDR2 PC5300 | Biostar A7A 8.0 | Silentium T1 | Razer Diamondback| 400GB HDD (2x200gb) | Win XP| LG Flatron L222WS | Seasonic 350W |

Windows Vista Suger! Åratal har dom haft på sig och de är va dom kommer med.

Permalänk
Avstängd

det är bra med heatspreders på minnena för då är det lättare att modda på kylning på dom

har man ingen fläkt så blir det nästan ingen skillnad med bara heatspreaders.

Permalänk
Avstängd

:). Vad kostade dom?

Permalänk

Skeptiska klubben: Ingen fara att man bygger in värmen?

Permalänk
Medlem

Snyggt. Min favorit är dock ändå corsair dominator, snygga, bra prestanda och bra kylning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mathias72
Skeptiska klubben: Ingen fara att man bygger in värmen?

Om den inte har koppling mot heatspreadern så ja då kan det bli problem men det är ju bara att se till att den har kontakt

Ganska snygga men tyvärr brukar det ofta inte ge mycket i extra överklockning vad jag testat.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
:). Vad kostade dom?

http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=REVRAMC...

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk
Avstängd
Citat:

Tack. Funderar på att köpa ett fönster till mitt chassi och börja styla det ;). Tar lysrör mycket ström ifrån agget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
Tack. Funderar på att köpa ett fönster till mitt chassi och börja styla det ;). Tar lysrör mycket ström ifrån agget?

Räkna med ungefär 8w per lysrör - det är inte mycket, typ som tre-fyra fläktar

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ekner
Räkna med ungefär 8w per lysrör - det är inte mycket, typ som tre-fyra fläktar

ok. Då behöver jag inte oroa mig för det

Permalänk
Medlem

headspreader.. ?;P

Visa signatur

Q6600 @ 2,8GHz - 4096mb TWINX 460MHz - 9800xt - MSI P6N

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Julkorv
Snyggt. Min favorit är dock ändå corsair dominator, snygga, bra prestanda och bra kylning.

Mjo. Mushkinminnen är dock snudd på snyggare IMO.

Mvh

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av getskägg
Mjo. Mushkinminnen är dock snudd på snyggare IMO.

Mvh

Naj! Dominator är snyggast! De du visade ser ju ut som de kommer från överskottslagret

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mathias72
Naj! Dominator är snyggast! De du visade ser ju ut som de kommer från överskottslagret

hahahaha så sant

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem

Revulotionerade!

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

kan inte påstå att Dominator är snygga då har ni ingen smak alls

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk

För min egen del så skiter jag i utseendet, det är funktionen som är det viktiga. Trådskaparens heatspreaders är ypperliga exempel på detta när form har fått gå före funktion och Dominator minnena tillhör den andra ytterligheten.

Vad jag väljer är ganska klart iallafall...;)

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.