Permalänk
Medlem

färgen på video-out?

sitter vid morsans dator nu, och har fått till video-out, men jag får ingen färg, kör med clonad skärm, och har testat massa olika format, men får inte till det.

Är det någon som kan hjälpa mig, berätta hur jag ska göra osv, jag har sjv gjort det här på mitt gamla MX440, och det funkade.

hon har ett Geforce 7950GT 512Mb, kör med en delare som man kopplar in i grafikkortet, sen en video-out på det och i i en scart i tv:n.

Är mycket tacksam för hjälp, helst snabba svar

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem

Prova att ändra en grej som heter saturation (heter nått me färg på svenska )lr nått i nvidia controll panel. Det ska även finnas nånstans där man väljer om man vill köra med s-video lr composite, där ska du välja composite även fast du kör med s-video. Prova detta..funka för mig.

Visa signatur

E5200 @ 3.3GHz, MSI P45, Radeon 4850, 700GB HDD, 450W Huntkey

Permalänk
Medlem

kör inte med s-video, kör med video-out, alltså en gul kabel, jag har testat det, men funkade inte :'(

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem

Okey de va knepigt. Prova att koppla till en annan tv om du har de å se om de funkar, fungerar bättre på nyare tv apparater. Om inte de funkar har jag nog slut på ideer :/ Jag har en annan dator med ett 7800GTX i och jag får det inte att funka me de heller. Det är därför jag kör med Radeon. Deras tv-out får man att fungerar iaf:)

Visa signatur

E5200 @ 3.3GHz, MSI P45, Radeon 4850, 700GB HDD, 450W Huntkey

Permalänk

Använder du pal eller ntsc i inställningarna?
Rätt kanal på TV:n? Vissa TV-apparater har flera möjliga kanaler varav en ibland är svart-vit.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

jo, jag kör med rätt kanal, alla som funkar är endå svartvita.
Hur ser jag vilket format på tv:n jag har?

Supportern sa att jag skulle använda tvtool för att tv:n kan vara för gamal, och då fixar tvtoll det, den fixar alla inställningar också, men programmet funkade inte, fortfarande svartvitt.

Min tv är en Philips 28 tum inte allt för gammal.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti