Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
läsa om hårdvara är väll ganska "oviktigt" till skillnad mot tex att kunna använda windows och kunna skriva i word... (hör ju till almänbildningen lika mycket som sophantering, syftar på naturkunskapen). "hårdvarakurserna" kommer ju om man vill läsa dom (jag läser teknik och där har vi på datainriktningen lite grundläggande om hårdvaran... dock anser jag att det är lite väl basic...

sedan måste jag ju hålla med om att jag inte fattar hur vissa har råd... jag har serriösa problem att kunna leva på mitt ynka studiebidrag inte blir det allt för mycket över till datorn

....Man hade ju kunnat välja HW läran typ sidan om som individuella valet

Permalänk

Matte_Lind:

Jaja, jag förstår. Men på 15 dagar har jag skrivit över 100 inlägg om just... Kylning och överklockning. Så jag tror att jag får skriva om annat också.

Permalänk

Sonic: återigen så förstår kjag inte vad det har med saken att göra, om du nu varit så "duktig" och skrivit det (och förhoppningsvis hållit dig till topic) varför sluta nu för?

att sedan se att du har en anmärkning får mig ju också att fundera, det betyder att du gjort något fel, jag säger inte att det behöver vara så men det kan ju vara så att du bara håller på att skriva massa offT och så som resulterat i en varning.

och vill du snacka om annat än vad det handlar om och vill söka kontakt med andra människor, då finns det en sida som skulle passa dig mycket bra, månstorm heter den, http://www.lunarstorm.se

sorry ni andra att även jag skriver offT men jag är lite irriterad idag och aa...

Visa signatur

Droid Razr/SM GS4/GS5
MacBook Pro 15" early 2008
NB200 Win XP/BT5
iPad 2 32GB WiFi + 3G

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matte_Lind
Sonic: återigen så förstår kjag inte vad det har med saken att göra, om du nu varit så "duktig" och skrivit det (och förhoppningsvis hållit dig till topic) varför sluta nu för?

att sedan se att du har en anmärkning får mig ju också att fundera, det betyder att du gjort något fel, jag säger inte att det behöver vara så men det kan ju vara så att du bara håller på att skriva massa offT och så som resulterat i en varning.

och vill du snacka om annat än vad det handlar om och vill söka kontakt med andra människor, då finns det en sida som skulle passa dig mycket bra, månstorm heter den, http://www.lunarstorm.se

sorry ni andra att även jag skriver offT men jag är lite irriterad idag och aa...

Hehe ganska kul att när du är irriterad så drar du upp en gammal tråd där du förlorat en disskussion och försöker vinna den

Hursomhelst back to topic.
Överklockning är som alla vet allt vanligare allt längre ner i åldrarna, men överklockarna utgör trots allt en minioritet av datoranvändare.
Jag har själv observerat hur diverse "fragbitare" hittat hit och ställt frågor om cs men också om överklockning, dessa är de nya överklockarna.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Hehe ganska kul att när du är irriterad så drar du upp en gammal tråd där du förlorat en disskussion och försöker vinna den

ehh? för det första så vadå förlorat?
och för det andra så är det väl inte gammal, jagfick mail av sweclockers IDAG 19/2 -07 om att nåpgon hade svarat i en tråd jag övervakar!

me nalltså vadå tycker du alltså på fullt allvar att han "vann" genom att skylla på att han hade varit så "duktig" och skrivit massa och då hade rätten till att skriva massa trams? och du håller alltså med honom att han har rätt i att göra så?

CITAT:

Från: SweClockers.com - Forum Mailer <webmaster@sweclockers.com>
Skickat: den 19 februari 2007 15:53:51
Till: *min mail adress*
Ämne: Svar på inlägget 'Yngsta bencharna?'

Hej Matte_Lind,

fiddefisk har precis svarat på tråden som du begärde bevakning på - Yngsta
bencharna? - i Kylning och överklockning forumet i SweClockers.com - Forum.

Länk till tråden finns här:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=6428...

Det kan även finnas fler svar, men du kommer inte få fler mail om detta förrän
du besöker forumet igen.

Med Vänliga Hälsningar
Mailroboten på SweClockers

Visa signatur

Droid Razr/SM GS4/GS5
MacBook Pro 15" early 2008
NB200 Win XP/BT5
iPad 2 32GB WiFi + 3G

Permalänk
Medlem

Åter till topic grabbar...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
....Man hade ju kunnat välja HW läran typ sidan om som individuella valet

Javisst, det borde nog kunna förekomma på någon skola. dock så förutsätter det ju att det finns tillräckligt många som är intresserade så man kan fylla en kurs...

Permalänk
Medlem

Håller själv på att spara ihop till en ny dator, datorn i sign var egentligen en Dell, som blev träffad av blixten så att den rök.

Lämnade in den på "reparation" och har sedan dess but ut de flesta delar, sålt de gammla osv.

Är 15 år, håller nu på att sälja min tredje moped.

Mina föräldrar har inte lagt en krona på dator saker! (Förutom Dellen då, allt annat har jag betalat själv..

OnTopic :

Började med överklockning av grafikkortet förra året eller något, var ganska försiktig..

Har aldrig klockat någon större, såsom processorn. Mitt moderkort klarar inte sånt (Men det ska de bli ändring på!!)

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Jo för att bencha och klocka är ju en jävla konst. Beror mest på hur tur man har med inköpen. Helt totalt meninglös tråd. Låst tack!

Visa signatur

Pentium D 2.66 @ 3.9 Ghz, Voltmoddat 7900 GT

Permalänk
Medlem

Om du inte gillar tråden kan du ju alltid läsa någon annan stans...

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Om du inte gillar tråden kan du ju alltid läsa någon annan stans...

Heja 15 år! Vad har denna tråden med Kylning och överklockning att göra?

Visa signatur

Pentium D 2.66 @ 3.9 Ghz, Voltmoddat 7900 GT

Permalänk

fick min första dator kring 96-97 skulle jag tro en värsting på 75mhz som jag totalt slaktade och la ihop igen. Överklocka den även till hela 100mhz
är född 89

Permalänk

Känns som att tråden spårat ur lite nu. Men vad gäller anmärkningar så kan även väldigt diskussions-insatta personer få detta. De räcker med att man har en dålig dag och skriver nåt olämpligt så får man sin anmärkning.

Att ge ut sin adress i forumet ser i alla fall inte jag som nåt fel då de bara skapar en närmare kontakt folk mellan. Hur mycket har man inte lärt sig genom att bolla frågor mellan varandra. Men att ens ange en länkning mot lunarstorm här på sweclockers är bara totallt fel.

Som sagt tråden spårar ut. Dessutom känns den opassande inom denna del på forumet.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare