Windows XP Media Center ?

Permalänk
Medlem

Windows XP Media Center ?

Hej !

Är windows xp media center ett eget operativ eller "bara" ett program till windows xp ?

Permalänk
Medlem

En egen version av XP precis som Professional och Home är egna versioner.

Permalänk
Medlem

Både och - Windows XP Media Center Edition är ett operativsystem så som Windows XP Professional och Windows XP Home Edition. Medan Windows Media Center är en applikation (som finns i Windows XP Media Center Edition).

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

for the love of god.. ever thougt of googling or Swearching?
btw, copyrite på swearchin xD:P

edit, och sweaking...

Permalänk

MCE ett bara ett extra program på professional, går att installera MCE på xp pro.

Permalänk
Medlem

Asså det är ett eget Operativsystem, baserat på XP Pro. Enda skillanden är Media Center programmet samt en del små program som hör till.

IMO, totalt onödigt att skaffa...suger *censur*.

Sen använd för guds skulle sök funktionen!

Visa signatur

Dator: MacBook Pro 16 M1 Max
Tangentbord: Totem, Sweep, Kyria
Layout: Colemak-DH + Canary

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

NEJ NEJ NEJ, Windows XP Media Center Edition är INTE, jag upprepar, INTE basserat på Windows XP Professional...

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FoxOne
NEJ NEJ NEJ, Windows XP Media Center Edition är INTE, jag upprepar, INTE basserat på Windows XP Professional...

nehe ? det ända jag kan tänka mej att det bygger på är Home för om jag inte kom ihåg helt fel så kan man inte ansluta MSCE till en domän.. annars är det samma skrot och korn

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Windows XP Home Edition
Windows XP Professional
Windows XP Media Center Edition ("Freestyle"/2003/2004/2005)
Windows XP Tablet PC Edition
Windows XP Embedded

...är alla baserade på Windows XP-kerneln.

Men att säga att Windows XP Media Center Edition är baserad på Windows XP Professional är lika fel som att säga att Windows XP Professional är baserad på Windows XP Tablet PC Edition..

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Medlem

oavsätt allt är samma sak fast man har tagit bort och lagt till vissa "mindre" detaljer i de olika versionerna

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Skit samma vad det är baserat på! Denna tråden är komplett onödig och nu även lite halft off topic och borde låsas, IMO!

Visa signatur

Dator: MacBook Pro 16 M1 Max
Tangentbord: Totem, Sweep, Kyria
Layout: Colemak-DH + Canary

Permalänk
Medlem

svaret på ursprungsfrågan är MCSE är lika mycket/lite ett eget OS som Windows XP Home och Pro är

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.