Permalänk
Medlem

LCD Skärm gåta!

Hej hej, här ska ni få er nått att klura på!

Varje dag då ja startar datorn, spelar ingen roll om den blivit stängd av eller varit i vilo läge.. Så resulterar det med att nedre halvan av bildskärmen visas inte, vilket varit så över en längre tid nu, hur jag löser det är genom att dra ut skärm kabeln bakom datorn sedan sätter i den igen, då funkar de klockrent. Det verkar inte vara något som helst glapp heller eftersom det bara är då jag startar den, eller om man låtit den stå i ett par timmar utan att göra något...

Jag har ingen som helst aning om vad det kan bero på faktiskt, det kan tex inte vara drivrutinerna eftersom det är redan innan den kommit förbi bios å så, sedan grafikkortet e ja rätt säker på att de inte är defekt eller något, hur som helst så är det ett Ati x850XT kort för ni som är intresserade av å hjälpa mig i mitt problem!

Tack på förhand! /Robin

Visa signatur

"If were gonna do it, let's do it"

Permalänk

Kan väl vara att bakgrundbelysningen har lagt av.

Visa signatur

/R
"I plan to live forever, or die trying"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aresseitch
Kan väl vara att bakgrundbelysningen har lagt av.

men varför skulle det börja funka igen av att man drar in å ut kabeln bakom datorn då? låter ju bara skumt

Visa signatur

"If were gonna do it, let's do it"

Permalänk

Skulle gissa på att det är något glapp i kontakten. Prova att byta kabel, och hjälper inte det, så byt graffet om du har något liggandes som du kan testa.

Visa signatur

A girl turns on when she wants but a computer turns on when you want

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P3LifiX
men varför skulle det börja funka igen av att man drar in å ut kabeln bakom datorn då? låter ju bara skumt

känns ju inte som glapp eftersom de är varje gång ja ska starta den, händer aldrig mitt i då ja sitter på datorn eller något men hur som helst kan testa byta.. det kan inte sitta i nätagget då tror ni?

Visa signatur

"If were gonna do it, let's do it"