Permalänk
Medlem

Tagan-inkoppling?

Fick hem mitt nya nätagg idag. Dock har kontaktstandardsen ändrats lite sedan jag kopplade in ett senast

Iaf. Det är ett Tagan Blackseries 420W. Jag har kopplat in det och datorn fungerar efter lite hårdtestande perfekt.

Men.. det är en sladd jag är osäker på. Nämligen 12V-kontakten(den lilla) som går in i moderkortet.

Den sladden som var ihoptejpad med 20-pinskontakten var för kort så jag fick använda en annan av aggets kablar. För förutom dessa kontakter så var där även en med 2st 4-pinskablar. Dessa kablar var märkta "P4" och "P4+"

Jag chansade och kopplade in den märkt "P4" och allt fungerar bra. Det jag undrar är dock vad som egentligen är skillnaden mellan P4 och P4+ kontakten? Och om det spelar någon som helst roll att jag kopplade in dessa istället för den som var ihoptejpad med 20-pinaren?

Jag har förstått att dom 2st 4-pinarna är till för BTX-moderkort. Men spelar det någon roll att jag använder en av dom?

Jag har ett ASRock MATX socket478-moderkort.

Visa signatur

It takes blood & guts to be this cool but I'm still just a cliche.

Permalänk

Jag hade samma problem som dig när jag skulle koppla in mitt nya Tagan.. följde med så himla många olika 4P-kontakter. En av kontakterna gick "trögt in" i moderkortet och jag kände direkt att så här ska det ju inte vara ju. Så jag testade alla andra 4P och en av dom passade utmärkt. Så testa vidare

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com